שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נורבגיה: מנגישים את נתוני ספינות הדיג לעולם
שינויי האקלים
נורבגיה הפכה למדינה הראשונה באירופה שמשתפת את נתוני מעקב הספינות שלה עבור צי הדיג הנורבגי במפה הציבורית
דגל נורבגיה

נורבגיה הפכה למדינה הראשונה באירופה שמשתפת פעולה עם Global Fishing Watch – ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח המוקדש לקידום הפיקוח הימי באמצעות שקיפות מוגברת – ותשתף את נתוני מעקב הספינות שלה עבור צי הדיג הנורבגי במפה הציבורית של הארגון.  

ההודעה נמסרה בוועידת האוקיינוסים השנייה של האו"ם בליסבון, פורטוגל, שם מתכנסות מדינות מרחבי העולם כדי לגייס פעולה ופתרונות חדשניים לכמה מהאיומים הדחופים ביותר של האוקיינוס. על פי מזכר ההבנות, שנחתם בין Global Fishing Watch לבין מנהלת הדיג של נורבגיה, נורבגיה הסכימה לשתף את נתוני מערכת ניטור הספינות עבור כלי שיט באורך 15 מטרים או יותר במפת שעון הדיג העולמי.

"משאבים ימיים שחיים בטבע הם טובת הכלל ושייכים לכולם", אמר פרנק באקה-ג'נסן, מנכ"ל מנהלת הדיג בנורווגיה. "כאשר צי דיג מסחרי מורשה לנצל את טובת הכלל הזו, אנו מחויבים ומחויבים לשתף נתוני דיג המתעדים את טביעת הרגל הסביבתית של פעילות הדיג המסחרית. אנו מקווים שאחרים ילכו בעקבות גישה זו וישתפו יותר נתוני דיג".  

"אנו מאמינים כי שקיפות משופרת של נתוני הדיג נחוצה כדי להפחית את הסיכון לדיג לא חוקי ולהכשיר את הקרקע לציות משופר", אמר ת'ורד מונסן, ראש ניטור, בקרה ומעקב במנהלת הדיג.

הנתונים המשולבים יתפרשו על פני כ-600 כלי שיט – כולם כלי שיט באורך של 15 מטרים או יותר הפועלים בעיקר במים הנורבגיים ובצפון-מזרח האוקיינוס האטלנטי. נורבגיה מרחיבה בימים אלה את דרישת ה-VMS שלה כך שתכלול את כל ספינות הדיג המסחריות, כמו גם מגדילה את התדירות שכלי שיט צריכים לדווח על מיקומם – דרישה שתיושם בשנים הקרובות בגישה מדורגת.  

"אנחנו רואים יותר ויותר מדינות מאמצות את שקיפות הדיג, ומדגימות את ההבנה שלהן עד כמה הנתונים הציבוריים חיוניים לניהול יעיל של פעילות הדיג", אמר טוני לונג, מנכ"ל Global Fishing Watch. "נורבגיה לקחה תפקיד עולמי מוביל בכלכלת האוקיינוסים בת הקיימא ומשתמשת בניסיון ובמומחיות שלה כדי לקדם ממשל טוב יותר באוקיינוסים. על ידי הכנסת צי הדיג שלה למפה שלנו, נורבגיה סוללת את הדרך למדינות אחרות, כולל מדינות מפותחות, ללכת בעקבותיה".

מאז אוקטובר 2019 נורבגיה שיתפה את פרטי המעקב שלה אחר VMS באתר האינטרנט של מנהלת הדיג כתמיכה בשקיפות וכחלק מהמאמץ להפוך נתונים ממשלתיים לציבוריים במידת האפשר. השותפות תסייע להפוך את נתוני המעקב אחר כלי השיט שלה לנגישים יותר למגוון רחב יותר של בעלי עניין – יתרון משמעותי בתחום ניהול הדיג הבינלאומי.  

עם קו חוף של יותר מ-83 אלף ק"מ, כולל איים ופיורדים, ענף הדיג הוא מרכיב מרכזי בזהותה הכלכלית, החברתית והתרבותית של נורבגיה. נורבגיה היא היצואנית השנייה בגודלה של דגים ומוצרי דגים לפי ערך בעולם והיא ביתם של כמה מהאזורים הימיים הפוריים ביותר בעולם. כקול משפיע בכל הנוגע לנושאי דיג ומובילה בנושאי כלכלה כחולה, החלטתה של נורבגיה לשתף פעולה ולהגביר את נתוני המעקב אחר כלי השיט שלה מדגימה כיצד ניתן לאמץ שקיפות דיג במדינות שבהן הדיג מייצג חלק כה משמעותי מהכלכלה.  

"נתונים יכולים להיות כלי רב עוצמה בהגנה על הסביבה, כפי שראינו בעבודתנו על שינויי האקלים. ככל שיש לנו יותר נתונים על האוקיינוס, כך נוכל להגן עליו ועל האנשים שמסתמכים עליו טוב יותר. המחויבות של נורבגיה להנגיש את נתוני ספינות הדיג לעולם – באמצעות Global Fishing Watch – היא צעד גדול קדימה לשקיפות האוקיינוס", אמר מייקל ר. בלומברג, מייסד בלומברג פילנתרופיה והשליח המיוחד של האו"ם לשאיפות ופתרונות אקלימיים. "המחויבות שלהם לשיתוף נתונים היא מודל שמדינות אחרות יכולות לפעול לפיו, והיא תסייע להדגים את היעילות הסביבתית והחסכונית של דיג בר קיימא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים