שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נוריד את כולם מהסולמות ונקים ממשלה"
בנט
יו"ר ימינה על אמירת גנץ כי רה"מ "זבל": "נוראית, יש לתת את הכבוד הראוי". לדבריו, "אנחנו נלך לממשלת ימין, אין שום סתירה בין זה לבין תוכנית כלכלית"
תגיות:
נפתלי בנט | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה ומאקו

יו"ר ימינה נפתלי בנט התייחס בראיון ב'ישראל יום' לאמירה של בני גנץ הבוקר ואמר: "שנאת נתניהו מעבירה אנשים על דעתם. אני לא שונא אותו, אלא רוצה להחליף אותו. האמירה של בני גנץ הבוקר ואמירותיו של אביגדור ליברמן הן נוראיות. מדובר בראש הממשלה וצריך לכבד אותו מתוקף תפקידו, גם אם אנחנו רוצים להחליף אותו עלינו לתת לו את הכבוד הראוי לו".

לשאלה האם במקום שיהיה איחוד נגד השמאל, הם נלחמים ביניהם בימין, ענה בנט ואמר כי: "בסופו של דבר הכל מתכנס לשאלה אם נקים ממשלת ימין שתאשר מיד את תכנית סינגפור של ימינה. אנחנו לא נכנס לממשלה שלא תאשר את התכנית וגם לא נקים אחת כזו שלא תתמוך בה, זה התנאי שלנו. הזנקת כלכלת ישראל והפחתת המיסים זה דבר חשוב מאוד למדינה".

האם מבחינתו, תכנית סינגפור בעדיפות על פני הקמת ממשלת ימין, משילות משפטית והחלת ריבונות ענה בנט ואמר: "אנחנו נלך לממשלת ימין, אין שום סתירה בין זה לבין תוכנית כלכלית. אני מאוד מאוכזב שגדעון סער ונתניהו רק מדברים על עוד ועוד הוצאות וחלוקת כספים לא אחראית. זה הכל דיבורים באוויר. בענייני כלכלה נדרש הרבה אומץ לב".

על כך שנתניהו גם אומר שהוא לא יעלה מיסים ומדבר על צמיחת הכלכלה. אי אפשר להביא את סינגפור לישראל אמר: "לנתניהו היו 12 שנים לטפל בזה. אנחנו שונים מסינגפור, אך גם דומים לה בהרבה תחומים ומובנים. זה לא רק סינגפור, אלא גם אירלנד וניו זילנד, מדינות שהמנהיגים שלהן החליטו באומץ להקפיא תקנים ולהוריד מיסים. המשקיעים מזרימים כספים למדינות, רק כשהמנהיגים עושים מהלכים, כמו שאנו דורשים בתכנית סינגפור, בהרבה אומץ. בתכנית שלי האבטלה תרד והביקוש לעבודה יגדל".

לשאלה האם ימינה רק בממשלת ימין ענה: "אני יודע דבר אחד. אני בא לעבוד. אני אתנהג כמבוגר אחראי אחרי הבחירות האלה, אוריד את כולם מהסולמות שלהם כדי להקים ממשלה יציבה. אדגיש זאת שוב כדי שזה יהיה ברור, מפלגת ימינה לא תהיה חלק ממשלה ולא תקים ממשלה שלא תתמוך בתכנית סינגפור, כי ללא התוכנית הזו, המדינה תדרדר מאוד".

לשאלה האם הממשלה שלו תהיה מבוססת על ליברמן, שמזמן כבר לא חלק מהימין, ומה בנוגע ללפיד? זו ממשלת הימין שלך שהוא מצפה לה, ענה בנט: "נתניהו הוא זה שתמיד מתקשר קודם כל לשמאל. לאהוד ברק, לציפי לבני וכו'. אני אעשה בדיוק את ההפך – הטלפונים הראשונים שלי יהיו למפלגות ימין ואני מקווה שיחד נקים ממשלה".

במידה וימינה תקבל 13 מנדטים האם בנט יתקשר לנתניהו להצטרף אלייך, כשיש לו פי שניים וחצי מנדטים יותר מאשר לך אמר: "אני מסתכל על היום שאחרי. אי אפשר להמשיך את המשחקים האלה. הסיפור הוא לא הקורונה אלא חוסר הניהול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים