שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נושא הפסקות החשמל בערבי שבת עלה לדיון
אייכלר יזם
בישיבה שלאחר הסיור במוקד קבלת הפניות, הציג ח"כ אייכלר רשימה של שכונות שהיו מנותקות ופניות של אזרחים שנותרו ללא חשמל באופן פתאומי
אייכלר ובכירים בחברת החשמל | צילום: יוסי וייס

ח"כ ישראל אייכלר הגיע יחד עם הוועדה לפניות הציבור של הכנסת בראשות יו"ר הוועדה ח"כ רון בן משה, לסיור מיוחד בחברת החשמל בתל אביב. בסיור השתתפו גם מנכ"ל חברת החשמל מר עופר בלוך, סמנכ"ל השירות מר אורן הלמן, מנהל מחוז ירושלים ונגב מר משה כהן ומר עינב חשאי ואנשי צוות המוקד לפניות הציבור.

הסיור נערך על רקע הפסקות החשמל, בתקופת עומס ובימי מזג האוויר הסוער שפקד את מדינת ישראל לפני מספר שבועות. אל הוועדה לפניות הציבור זרמו מאות פניות של תושבים שנותרו ללא חשמל בערבי שבתות או בלילות החורף הסוערים. הדיון התקיים על מנת להבין היכן מוקדי הבעיה החריפים, ולמקד את הטיפול שם.

התוצאות והפילוחים של מאות התלונות הוגשו בסיור המיוחד למנכ"ל חברת החשמל וראשי המחלקות. מנכ"ל החברה וחבריו הציגו השיפורים והייעול התמידי, כמו גם את מוקדי פניות הציבור והתיעדוף המתוחכם לפניות של סכנה ופיקוח נפש שמקבלים מענה ראשוני. "גם בשיא הסופה, לא היה מצב שפניה של פיקוח נפש כמו חשמל פתוח וכדומה, קיבלה מענה טלפוני  לאחר יותר מ-37 שניות. זה נתון מדהים" אמרו.

בכירי חברת החשמל הסבירו שאין הפסקות חשמל יזומות. כל הפסקות החשמל שאירעו הם תקלות הנגרמות בשטח. "רוב הבעיות שקרו הן בעיות נתיכים שהתרחשו בגלל עומס יתר. כן קיימת תופעה בנגב ובגליל וגם בירושלים והמרכז, של תוספות נקודות  חשמל בלתי תקינות.

ח"כ אייכלר העיר כי הצעת החוק שהציע בעבר לאשר בחוק פיצולי דירות, תפתור גם את הבעיה הזו. הבתים יפעלו בשעונים נפרדים בחוק, והנתיכים התואמים לא יקרסו מעומס. "לעת עתה החוק עבר רק לבתים גדולים צמודי קרקע של עשירים, ששם אין את הבעיות של עומס החשמל. אבל אם החוק יאושר עבור כל הארץ, מלבד מה שיפתור את מצוקת הדיור לשכירות, עם שחרור אלפי דערות להשכרה, הוא גם יעזור למצוקת עומסי החשמל".

בחברת חשמל סיפרו שמאז פרוץ הקורונה לא ניתקו חשמל לצרכן הפרטי בשום אופן. "החברה יוזמת קמפיין למיצוי זכויות ויצירת קשר עם שירותי הרווחה בכל עיר ועיר, כדי לטפל באוכלוסייה הקשה שאין לה איך לשלם".

בסיום הפגישה ציין ח"כ אייכלר את החשיבות של שיתוף הפעולה עם רבני היישובים והערים בכל הנוגע לעבודות חשמל כאשר יש מצב של פיקוח נפש. "יש לגבש צוות שיעמוד בקשר עם רבני השכונות והערים, כדי שלא נגיע למצבים שיהודים נכנסים לשבת בלי חשמל, כפי שאירע לא פעם במקומות שונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים