שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נזרים כוחות צבא – נחוקק חוק אם צריך"
נתניהו על האלימות
ראש הממשלה בהודעה מיוחדת: "זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לבוא ולקחת אזרח ערבי פשוט ולנסות לעשות בו לינץ' – לא יהיה"
בנימין נתניהו | צילום: לע"מ
צילום: איתי בית און/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בהודעה מיוחדת בעקבות האלימות ברחובות ישראל: "מה שקורה בערי ישראל בימים האחרונים הוא בלתי נסבל. אנחנו ראינו פורעים ערבים מציתים בתי כנסת, מציתים מכוניות, מסתערים על שוטרים, פוגעים באזרחים שלווים וחפים מפשע. זה דבר שאנחנו לא יכולים לקבל אותו, זו אנרכיה. שום דבר לא מצדיק את זה, ואגיד לכם יותר מזה, שום דבר לא מצדיק לינץ' של ערבים ביהודים, ושום דבר לא מצדיק לינץ' של יהודים בערבים".

"אנחנו לא נקבל את זה. זה לא אנחנו האלימות הזאת. אנחנו נחזיר את השלטון ואת המשילות לערי ישראל בכל מקום. בכל הערים, בערים מעורבות, בערים יהודיות, בכל מקום. אני הנחיתי את המשטרה לאמץ סמכויות שעת חירום, לתגבר בכוחות מג"ב וגם כמובן לעשות עוצר כפי שדרוש".

"אני הולך עכשיו לכנס ישיבת חירום כדי לתת עוד סמכויות למשטרה, עוד גיבוי לשוטרים, לתת להם עוד כוחות. אני מתכוון להזרים גם כוחות צבא לפי החוק הקיים ובמקרה הצורך – נחוקק חוק נוסף. אנחנו צריכים לומר לשוטרים ולחיילים שאנחנו שולחים אותם כדי לשמור על הסדר – אנחנו נעשה הכל כדי שיהיה לכם את הסמכויות ואת הכוחות הדרושים לביצוע המשימה".

"לאזרחי ישראל אני אומר – זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. אתם לא יכולים לבוא ולקחת אזרח ערבי פשוט ולנסות לעשות בו לינץ' – בדיוק כפי שאנחנו לא יכולים לראות אזרחים ערבים עושים זאת לאזרחים יהודים – לא יהיה. הדבר הזה הוא דבר שאני בטוח שמשותף לרוב אזרחי ישראל".

"אנחנו נמצאים במאבק בשתי חזיתות. בחזית אחת מול החמאס וכולנו מאוחדים והחמאס יורה טילים ורקטות שפוגעים במידה שווה גם ביהודים וגם בערבים. בואו נתלכד יחד לעשות את המשימה שדרושה לנו כאזרחי המדינה שלנו – להשיב בחזרה את המשילות, לחסל את האנרכיה הזאת ולשמור ולהשיב את הביטחון והשקט שכולנו ראויים לו", דברי נתניהו.

צילום גנץ: טל עוז / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אזרחי ישראל, אנחנו נמצאים בימים מורכבים ומאתגרים. אויבנו מבקשים לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כבר עמדנו באתגרים גדולים מאלה ואני מבטיח לכם- אנו יודעים להתמודד. צה"ל ומערכת הביטחון חזקים ונכריע את מחבלי החמאס, אנחנו נחזיר את השקט למדינת ישראל".

"אבל הערב הזה, יותר מתמיד הקרע הפנימי מאיים עלינו. הוא מסוכן לא פחות מהטילים של החמאס. כשר הביטחון אני אומר לכם, אסור שננצח בקרב בעזה ונפסיד במערכה על הבית".

"התמונות הקשות מהערים ומהרחובות הערב הן קריעת הישראליות. האלימות המזעזעת בבת ים, עכו, לוד וערים נוספות הופכת את הבטן ושוברת את הלב של כולנו. כיהודי שגדל על "ואהבת לרעך כמוך", אני חש שיש ביננו כאלו ששכחו מה זה להיות יהודי ומפרקים את המרקם העדין של החברה הישראלית".

"כמי שמכיר היטב את החברה הערבית אני חש שיש רבים שמבקשים להחריב את היסודות שבנינו ביחד על קידוש ההסתה והשנאה. אסור לקחת את החוק לידיים אסור לגרור ולהיגרר למלחמת אזרחים. מנהיגות דורשת אומץ, אני פונה לכל המנהיגים יהודים וערבים כאחד – השמיעו קולכם מיד; אני קורא לכם אזרחי ישראל – אל תחריבו את מה שנבנה עשרות שנים", דברי גנץ.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: ״שפיכות דמים נוראית. גילויי האלימות בימים האחרונים בלתי מתקבלים על הדעת. ניסיונות הלינץ והמתקפות של ערבים כנגד יהודים, בכוחות הביטחון, בסממני יהדות ומוסדות שלטון מקוממים את הלב".

"אסור לקבל זאת ואין דבר שיצדיק זאת – בדיוק כפי שאין ולא תהיה הצדקה לאלימות הנוראית וניסיונות הלינץ בערבים מהשעות האחרונות. אלימות שמהולה בשנאה היא מגונה ויש להוקיע אותה מכל וכל".

"אני קורא לכולם: חזרו הביתה, הרגיעו את הרוחות, הימנעו מגילויי אלימות וגזענות. אין לנו ארץ אחרת ועלינו לחיות פה יחד. מדובר בפשיטת רגל מוסרית שאסור לאף אדם לתת לה יד במישרין או עקיפין. לאיש אין סמכות לקחת את החוק לידיים".

"אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לכל אזרח באשר הוא. מוקדם יותר הנחתי על גיוס 16 פלוגות מג"ב במילואים וכעת אנו מכונסים לדיון חירום נוסף בו דנים על נקיטת צעדים נוספים שיתנו את הכלים הדרושים לביצוע המשימה. משטרת ישראל תעשה הכל כדי למצות את הדין עם הפורעים ולהשיב את החוק והסדר על כנו", דברי אוחנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים