שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו"
נתניהו עונה לביידן
ראש הממשלה בקריה: "אני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל". גורם: "המסר של ביידן היה – לסיים עם זה"
תגיות:
נתניהו בבור בקריה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
צילום: איתי בית-און, סאונד: ניר שרף /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) כי "כפי שאמרתי היום לשגרירים כאן, זו הזכות הטבעית של ישראל. אני הערכתי מאוד את התמיכה של הממשלות האלה, ואני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו – להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

עוד התייחס ראש הממשלה לביקורות בבסיס הקריה שבתל אביב ואמר: "אני בא עכשיו מהבור בקריה, מחמ"ל המבצעים של צה"ל. זה מרשים ביותר. כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק".

הדברים נאמרו על רקע שיחת הטלפון הקשה שניהל נתניהו עם ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב. ביידן הבהיר לנתניהו כי הוא "מעוניין לראות ירידה משמעותית בהסלמה עוד היום". זו הייתה השיחה הרביעית בין המנהיגים מתחילת המבצע בעזה. בשיחה הבהיר ביידן לנתניהו שהוא מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום.

ב'וואלה' דווח כי מקור שעודכן בתכני השיחה בין ביידן לראש הממשלה אמר כי "ביידן היה תקיף והמסר הכללי שלו לנתניהו היה שמספיק עם המשחקים – צריך לסיים עם זה". גם שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שוחח עם שר הביטחון בני גנץ והעביר לו מסר שעל צה"ל לסיים את המבצע.

בהודעת הבית הלבן אחר הצהריים נמסר: "הנשיא הבהיר לראש הממשלה שהוא מצפה לרגיעה משמעותית היום, בדרך להפסקת אש. המנהיגים שוחחו בפירוט על מצב האירועים בעזה, על ההתקדמות של ישראל בפירוק היכולות של חמאס וגורמי הטרור האחרים ועל המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של ארה"ב והממשלות באזור".

מלשכת גנץ נמסר כי שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ עידכן את מזכיר ההגנה אודות התפתחות המערכה בעזה, ואמר לו כי בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה. גנץ אמר למזכיר ההגנה, כי בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור, והודה לו על הגיבוי האמריקאי שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל.

שר הביטחון גנץ מקיים כעת התייעצות ביטחונית עם ראשי שירותי הביטחון בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן.

גנץ וראשי מערכת הביטחון | צילום: אלעד מלכה

בתוך כך, בעקבות ירי הרקטות אחר הצהריים מלבנון, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה יקיים הערב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. במקביל, קיבלו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא יתקיים הערב דיון בקבינט. המשמעות היא שככל הנראה לא תהיה החלטה על הפסקת אש היום, שכן להחלטה מסוג זה יש צורך באישור של הקבינט.

משרד החוץ הרוסי הודיע היום על כך שגורם בכיר הבהיר לשגריר ישראל במדינה כי רוסיה אינה תקבל פעולות אשר יובילו לפגיעה באזרחים ברצועת עזה .הדברים מגיעים במקביל לתדרוך של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי לדיפלומטים, ביניהם שגריר רוסיה, בקריה בתל אביב.

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי ומלך הממלכה הירדנית ההאשמית עבדאללה השני קיימו היום ישיבה, שבה הם הביעו את דאגתם העמוקה מההסלמה המתפתחת במזרח התיכון. השלושה קראו לצדדים להסכים מיידית להפסקת אש.

במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "מה שממשל הכיבוש עושה בעזה, כולל התוקפנות האכזרית כלפי האזרחים, הפגזה מכוונת של אזורי מגורים ומוסדות, הרס התשתיות, כמו גם הריגת נשים, קשישים וילדים הוא טרור ממלכתי מאורגן שביצע הכיבוש הישראלי ומעשים שהם פשעי מלחמה על פי החוק הבין-לאומי לא נחסוך במאמצים כדי להביא את האחראים בפני בתי משפט בין-לאומיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים