שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נחשף הציון המקורי של בעל ה'קדושת לוי'
אחרי 150 שנה
עשרות שנים שיהודים העתירו בהמוניהם בציונו של ר' לוי יצחק מברדיטשוב ולא שיערו לעצמם שהמצבה המקורית נמצאת מתחת לרגליהם • בחסות הקורונה התגלתה התגלית המרטיטה
ציונו המקורי של ר' לוי יצחק מברדיטשוב | צילום: באדיבות המצלם

כשהגבולות הבינלאומיים נעצרים ועולם שלם שוקע בבהלת קורונה, נחשפת אחת התגליות המרעישות ביותר שהתגלו באירופה שלאחר השואה: במהלך ניקוי וניכוש בית-העלמין העתיק בברדיטשוב, גילה רבה של ברדיטשוב, הגאון רבי משה שמואל טהאלער שליט"א, את האוהל המקורי ובו מצבת ציון קדשו המקורית של הרה"ק רבי לוי יצחק מבררדיטשוב זי"ע.

ציון קדשו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע משמש כבר למעלה ממאתיים שנים, כתל תלפיות. יהודים מכל העולם מגיעים למקום, לשפוך שיח ולקצור ישועות. הצדיק שנודע כ'סנגורן של ישראל' עמל כל חייו להיטיב ליהודי הגולה, והוא ממשיך לפעול ישועות גם לאחר הסתלקותו.

במועד שאינו ידוע במדויק, במהומות שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, מילאו יהודי ברדיטשוב את האוהל של הצדיק בעפר וסתמו את פתחיו וחלונותיו בבטון על מנת למנוע את חילול הקודש לקראת הבלתי נודע. האוהל הקדוש הפך למעין מצבה אחת גדולה. לאחר נפילת מסך הברזל, נבנה אוהל חדש על גבי האוהל הישן על בסיס זיכרונותיהם של זקני בארדיטשוב ששרדו את שנות המלחמה, אלא שאיש לא ידע להצביע על מיקומו המדויק של האוהל הישן, וכך – במשך עשורים רבים, מגיעים יהודים אל האוהל החדש ושופכים דמעות תפילה על המצבה שהיתה מוצמדת לקיר 'מצבת הבטון' הגדולה וכעת הושכבה בתוך האוהל עצמו.

בואו של נגיף ה'קורונה' הביא לסגירת הגבולות וזרם המתפללים הגדול, פסק. רבה של ברדיטשוב הרב טאהלר המתעסק באורח תדיר בטיפולו והצלתו של בית העלמין, פנה לטפח את האוהל הקיים ולהתקין בו חימום תת-רצפתי. כשהורמה רצפת הבטון באוהל – בנוכחותו הגאון רבי שלמה וילהלם שליט"א רבה של זי'טומיר ומערב אוקראינה אשר העבודות מתבצעות תחת פיקוחו ובהכוונתם של רבני 'ועד בית החיים' המלווים באורח קבע את כל העבודות בשטח – התגלתה התגלית העוצמתית:

האוהל הקדוש והמקורי, הבנוי בצורה ייחודית ומרוצף במרצפות מרשימות, התגלה במלא הדרו. הוא היה מלא בפסולת עפר שהוצא ונוקה. עם הוצאת פסולת העפר התגלו ארבע מצבות מקוריות ומדויקות, צמודות זו לזו, ותואמות את המסופר והמקובל על הצדיק מברדיטשוב ושלושת בניו הטמונים יחד עמו.

התגלית המרעישה עושה לה כנפיים בימים אלה וגורמת לגלים רבים של התרגשות בקרב רבבות אלפי ישראל, ובראשם – גדולי הדור אשר נרעשים ומתרגשים מגילוי ציונו השלם של הצדיק מברדיטשוב.הצפי הוא להשלים את המלאכה ולהכין את המבנה באופן מכובד וראוי בהקדם כך שבהילולה הקרובה בעוד כשלושה חודשים יוכלו המוני בית ישראל לשפוך את ליבם בתפילה בציון המקורי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים