שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » נחשף הקשר הסמוי בין גרטלר לכיכר השבת
באמצעות אליטוב
מסמך הלוואה שהתגלה חושף כי דן גרטלר עמד מאחורי רכישת מניות באתר החרדי 'כיכר השבת' • בסביבתו של גרטלר טוענים כי הדבר נעשה כדי להרבות תורה בעולם
דן גרטלר | צילום: אתר חב"ד, שטורעם נט

בשנים האחרונות תופסים אתרי התקשורת החרדיים נתח שוק לא קטן בעולם התקשורת החרדי, יחד עם כמות רבה של השפעה, כסף ואינטרסים.

לאחר שנים רבות שבו נתפס המיליארדר החרדי דן גרטלר כאדם שלא חובב את אור הזרקורים ואף נלחם כדי לברוח ממנו, מתברר שהלה בחש בקדרה מתחת לפני השטח, וסייע במימון לרכישת חלקים נרחבים באתר 'כיכר השבת'. כך על פי חשיפת 'דה מרקר'.

תחקיר 'דה מרקר' שפורסם השבוע חשף כי מסמך הלוואה סודי מגלה כי גרטלר עמד מאחורי הקלעים כמממן בעסקה שבה נרכשו ב–2017 מניות באתר החדשות החרדי 'כיכר השבת'. האתר נוסד ב-2009 והיה לאתר החרדי הראשון ברשת, מה שמיצב אותו בראש הפירמידה. ההצלחה הביאה גם לכניסה של קבוצת ידיעות אחרונות שרכשה ב-2012 49% מהאתר. רוכש המניות היה העיתונאי החרדי יוסי אליטוב, אבל המימון כולו לעסקה הגיע מגרטלר.

במקביל לרכישה זו, בשנת 2017 נמכרו מניות נוספות ליהלומן החרדי אייל משיח, כאשר 25% ממניות האתר היה אמור לקנות אליטוב, שהוא מקורבו של משיח. אלא שלמפרע התברר כי המממן מאחורי העסקה של אליטוב לרכישת המניות הוא לא אחר מאשר דן גרטלר. אליטוב הוא עורך השבועון 'משפחה', המגיש גם בתחנת רשת ב' של כאן ובעבר שימש חבר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.

ע"פ הסכם ההלוואה, גרטלר העביר לאליטוב 4 מיליון שקל לשם ביצוע העסקה והוגדר כ"מממן". הוא העניק את הכסף כהלוואה "בתנאים המיטיבים על בסיס היכרות ואמון אישי ביניהם ולא מתוך חיוב עסקי, מסחרי או אחר", כך על פי תחקיר דה מרקר. עוד דווח, כי ההלוואה לא נשאה כל ריבית ואליטוב חויב כעבור שלוש שנים לשלם רק את הקרן, כאשר גרטלר מעודכן בכל הנעשה בתחומי האתר ופגישות בעלי המניות , דוחות כספיים, וכל מידע שרצה.

דבר מעורבתו של גרטלר הוא עניין לגיטימי מאחר והדבר מהווה 'בטוחה' למשקיע בעסקה, אך נודע כי הדבר הוסתר מידי שאר המעורבים בעסקה ואף אליטוב היה חתום על הסכם סודיות מירבית.

עו"ד בעז בן צור, המייצג את גרטלר מסר בתגובה: "גרטלר העניק לאליטוב הלוואה ללא ריבית במסגרת הסכם הלוואה סטנדרטי שכל מטרתו היתה לוודא שנעשה שימוש ראוי בכספי ההלוואה ושהחברה המנהלת את האתר לא תיקלע לחדלות פירעון. מטרת ההלוואה היתה הרחבת האתר לצורך הפצת שיעורי תורה בעולם. הטענה שההלוואה נועדה לקידום אישי מופרכת. כיון שלאורך השנים, וגם לאחר מתן ההלוואה, היו באתר פרסומים רבים בעלי גוון שלילי וביקורתי על גרטלר".

אליטוב מסר: "במסגרת ניסיון של השקעה במיזם בינלאומי של בניית פלטפורמות וידאו של שיעורי תורה בעולם באתר 'כיכר השבת', נלקחה הלוואה מגרטלר ללא ריבית. ההלוואה גובתה בביטחונות מלאים ובערבויות הנדרשות. גרטלר מסייע זה שנים בליווי פיתוח עסקים ויוזמות במגזר החרדי ותומך במיזמי לימוד והפצת תורה. גרטלר מעולם לא הביע עניין בתכנים המתפרסמים באתר. בסופו של דבר, היוזמה לא יצאה לפועל".

מאתר כיכר השבת נמסר: "המסמכים אינם מוכרים לנו ולא משקפים את המציאות. הנרמז באשר להשפעתו של גרטלר בכיכר השבת הוא ספקולציה שגויה חסרת בסיס ולשון הרע. מאז היוסדו של 'כיכר השבת' אנשי יחסי הציבור של גרטלר ניסו למנוע פרסום כתבות מכל סוג על גרטלר. מעולם לא נעתרנו לניסיונות אלה".

כאמור, אליטוב היה אמור לשלם עבור 25% מהאתר 4 מיליון שקל. העסקה נחתמה, אך בפועל לא התממשה ומניותיהם של אליטוב ומשיח נמכרו ל איש העסקים החרדי ישראל גולדשמידט, ששולט כיום באתר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים