שיתוף
תגובות
חדשות » נחשפה רשת ריגול איראנית שפעלה בישראל
"פעלו משטח ישראל"
שב"כ חשף ניסיון איראני לגייס ישראלים, באמצעות פרופיל פיקטיבי ברשתות החברתיות במטרה לגייס מידע נגד ישראלים ודיפלומטים ערבים | הפעילות של החשבון נוטרה מראשיתה
הפגנת תמיכה במשטר האיראני | צילום: saeediex, שאטרסטוק

שירות הביטחון הכללי הודיע בצהריים (יום שני) על חשיפת רשת הפעלה איראנית שפעלה לאיתור וגיוס אזרחים ישראלים במטרה לאסוף מידע ואף לפגוע ביעדים בארץ.

השיטה, לפי שב"כ, הייתה יצירת קשר באמצעות פרופיל פיקטיבי בפייסבוק. לפי שב"כ, הפרופיל הפיקטיבי צבר אלפי חברים בתוך זמן קצר מאוד, כאשר רובם היו מישראל. לאחר יצירת קשר בפייסבוק, הקשר עבר לאפליקציית ווטסאפ.


מטרת הפרסום של הפרשה היא להגיע לישראלים שהונו על ידי המפעיל האיראני של החשבון הפיקטיבי. לפי שב"כ, כבר בשלב הראשוני של הפעלת הפרופיל הפיקטיבי הוא זוהה על ידו – ואנשיו התחזו לישראלים שכביכול מופעלים על ידי הדמות הפיקטיבית ו"מספקים לו סחורה" – כדי להתחקות אחרי פעילות הפרופיל.

לפי ההערכה, המפעיל או המפעילים פעלו משטח ישראל. בשב"כ אומרים כי קיימים כל העת ניסיונות כאלה של המודיעין האיראני לפתות ישראלים באמצעות פרופילים מזויפים – ולכן יש להיזהר מהם, בעיקר כאשר בעל הפרופיל מבקש לעבור לווטסאפ.

לפי שב"כ, הפעילות של אותו חשבון פיקטיבי נוטרה על ידי הארגון כבר מראשיתה. נמסר כי המפעיל האיראני שעשה שימוש בפרופיל פיקטיבי ביקש ממופעליו בישראל, ללא ידיעה כי מולו פועל השב"כ, לאתר מידע על ישראלים שהינם מושאי עניין עבור המודיעין האיראני.

המפעיל האיראני ביקש מהמופעל הישראלי לכאורה לאסוף מידע על אישים ישראלים ובחן את נכונותו לפגוע בהם, תוך הפעלת לחץ והבטחת סכומי כסף בסך של אלפי דולרים, כתשלום עבור הפעולה. בשב"כ ציינו כי לעיתים ניסו האיראנים להשתמש במניפולציות רגשיות ורומנטיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים