שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נחתם ההסכם הקואליציוני עם רע"מ
מוכרים את הנגב
הארכת הקפאת האכיפה על בנייה לא חוקית עד 2024, בנט ולפיד יבקשו ביטול קנסות עבר, הקפאת הריסת בתים בנגב ל-9 חודשים, ועשרות מיליארדי שקלים • המסמך המלא
מנסור עבאס, נפתלי בנט ויאיר לפיד חותמים על ההסכם הקואליציוני | צילום: רע״מ

מכירת החיסול נחשפת: יו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס חתם הלילה (בין חמישי לשישי) רשמית על ההסכם הקואליציוני עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בהסכם מוצג שחור על גבי לבן ההבטחות חסרות התקדים לתנועה האיסלמית, כולל עשרות מיליארדים והפקרות בנגב.

על פי ההסכם, ועדת הפנים והגנת הסביבה תפוצל לשתי ועדות: ועדת פנים והגנת הסביבה ו-ועדת בטחון פנים. מטעם סיעת רע"מ יכהנו בכנסת התפקידים הבאים: סגן שר במשרד ראש הממשלה, יו"ר ועדת הפנים, סגן יו"ר הכנסת, יו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית.

כצפוי, הסעיפים שעוסקים בנגב מעורפלים, אך במבט מעמק ניתן להבין את המשמעותיות מרחיקות הלכת: "הממשלה תפעל לתת פתרון הולם למצוקת הדיור והקרקעות ובעיות תכנוניות ביישובים הערביים תוך הפעלת אמצעי אכיפה מקובלים ומידתיים לצורך יישום וביצוע של תוכניות המתאר. במסגרת זאת תבחן הממשלה תוך 100 ימים הצורך בתיקונים הנדרשים לתיקון 116 לחוק התכנון והבנייה זאת בשים לב לאינטרס הציבורי הכולל ולעקרונות המנהל התקין".

"תוארך ההקפאה של האכיפה בגין בנייה בלתי מורשית, במתכונת מתווה ממשלת נתניהו מחודש נובמבר 2020, וזאת עד סוף שנת 2024 .במקביל יפנו ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ליועמ"ש לממשלה במטרה לבחון ביטול קנסות ועיצומים שכבר ניתנו בגין בנייה לא מוסדרת של מבני מגורים. במסגרת תוכנית החומש ייועד תקציב יעודי להסרת חסמים תכנוניים".

בניסיון ל"הכשיר את השרץ", הצדדים מזכירים גם החלטות של ממשלות נתניהו בנושא: "בהמשך להצעת החלטה שעלתה בממשלת נתניהו, הממשלה תאשר בתוך 45 ימים מיום כינונה החלטת ממשלה בעניין הכרה ב-3 ישובים בדואיים (עבדה, ח'שם-זנה, רח'מה); במקביל, בתוך תשעה חודשים מיום כינונה תוצג בפני הממשלה לאישור תכנית להסדרת התיישבות אזרחים בדואיים בנגב וזאת על פי כל דין ובהתאם לאינטרס הציבורי הכולל בנגב".

"במהלך תקופה זו, ובשם לב למסמך מדיניות ממשלת נתניהו בעניין תיקון 116 מחודש נובמבר 2020 תועבר בקשה לגורמי האכיפה להקפיא הריסת בתי מגורים שאוכלסו ובנייתם הסתיימה עד האחד בינואר 2321, במרחב העומד להסדרה בנגב".

הצדדים מסכימים לפעול לאישור תכנית חומש לצמצום פערים לבחרה הערבית, הדרוזית, הצ'רקסית והבדואית בהיקף תקציבי של 33 מיליארד ₪ עד תום שנת 2026, וזאת מבלי לפגוע בהחלטות ממשלה קודמות (לפחות 50% תקציב תוספתי). תכנית החומש תגובש על-ידי הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית ואגף התקציבים במשרד האוצר, ובהתייעצות עם הוועדה לענייני החברה הערבית. התענית תכלול, בין היתר, לתחומי הבריאות, רווחה, תעסוקה, חינוך והשכלה גבוהה, תכנון שיכון ודיור, חיזוק השלטון המקומי, חדשות והייטק, עידוד עסקים ויזמות, תיירות, חלקות, תשתיות מים וביוב.

הממשלה תאמץ את התכניות האסטרטגית של נתיבי איילון בהיקף של 20 מיליארד ש"ל (עד 2030) לתחבורה עירונית במגזר הערבי. התכנית תתוקצב ב-1 מיליארד ₪ לשנה, למשך שנתיים (2022-2023). הממשלה תאשר במסגרת תקציב המדינה השנתי תקציב של 100 מלש"ח לשנה, למשך 5 שנים, לתיקון עיוותים בקידום פרויקטים ביישובים הערביים.

הממשלה תאריך את תוקף הוראת השעה בעניין פעילות הותמ"ל ובכלל זה התחדשות עירונית ותרחיב את סמכויותיה מעבר לתחום הדיור (מתחמי תעסוקה). כמו כן תוענק לרשויות המקומיות סמכות להעביר כל תוכנית מהוועדה המחוזית לותמ"ל במידה והיא לא תטופל תוך 12 חודשים מיום הגשתה.

הממשלה תפעל להגדיל את יעד השיווק של יחידות דיור במגזר הערבי ל-10,000יחידות בשנה. .הממשלה תפעל לחתום על לפחות חמישה הסכמי גג עם רשויות ערביות.

תוקם ועדת שרים לענייני החברה ערבית בראשות ראש הממשלה. שאר הנקודות במחלוקת יסוכמו בפורום של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי, ויו"ר רע"ם – אשר יבחן את הדרכים לטפל בבעיות, ויעקוב אחר מתן פתרונות בנושאים שטרם הוכרעו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים