שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נחתם הסכם לתכנון ספינת הסער הבאה של ישראל
50 מיליון ש"ח
הספינה החדשה צפויה להחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות שנקלטו בחיל הים לפני כ-40 שנה. עבודות ההנדסה צפויות להימשך כשנתיים
משרד הביטחון ומספנות ישראל חתמו על הסכם | צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון וחברת מספנות ישראל חתמו אמש (ד') על הסכם לתכנון ספינת הסער הבאה של זרוע הים, בשווי של כ-50 מיליון שקלים שעשויה להחליף את ה'נירית'.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון, בישר אמש על חתימת ההסכם לעובדי מספנות ישראל בחיפה, בטקס הרמת כוסית בהשתתפות ראש מספן ציוד בזרוע הים, תא"ל אריאל שיר.

במסגרת ההסכם, שגובש בעבודה משותפת עם זרוע הים, מספנות ישראל תבצע תכן הנדסי מפורט לספינת הסער הבאה, מדגם "רשף", שאורכה צפוי לעמוד על 78 מטרים, שמשקלה יגיע לעד אלף טונות ומהירותה תגיע לכ-30 קשר.

הספינה החדשה צפויה להחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות שנקלטו בחיל הים לפני כ-40 שנה. עבודות ההנדסה צפויות להימשך כשנתיים, שבמהלכן תתקבל ההחלטה על תהליך ייצור הספינות.

הסכם התכנון מצטרף לרכישת ארבע ספינות מדגם "שלדג" סימן 5 לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, שעליו הכריז משרד הביטחון בחודש שעבר, בהיקף של כ-100 מיליון שקלים.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מדובר בהסכם שיחזק את הכלכלה הישראלית ואת הביטחון הלאומי. מערכת הביטחון כולה תמשיך לשים דגש על חיזוק התעשייה הישראלית כחלק מפיתוח החוסן הכולל של מדינת ישראל והדי.אנ.איי. הייחודי שלנו כמדינה שמייצרת ביטחון".

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש, אבי דדון: "אחרי שני עשורים, משרד הביטחון מחזיר לישראל נדבך משמעותי מבניין הכוח של זרוע הים. שני ההסכמים שחתמנו בתוך חודש, לתכנון ספינת הסער העתידית ולייצור ספינות השלדג הבאות של החיל, יחזקו את צה"ל, יחזקו את התעסוקה בצפון ויתרמו ליצוא הביטחוני באופן משמעותי".

מנכ"ל מספנות ישראל, איתן צוקר: "אנו גאים לקחת חלק משמעותי בבניית הכוח הימי העתידי של ישראל, לתכנן ולבנות עבור משרד הביטחון וחיל הים את ספינות הטילים החדשות, המתקדמות מסוגן בעולם והמותאמות בדיוק לאסטרטגיה הביטחונית של ישראל. לתכנון ולבנייה של ספינת הטילים החדשה של חיל הים משמעותיות לאומית נוספת, בכלל זה יצירת מקומות תעסוקה חדשים בצפון, פתיחה של שווקי יצוא והרחבת התעסוקה בעזרת שיתופי פעולה עם עשרות קבלני משנה ועם מיטב התעשיות הביטחוניות בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים