שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "חיסלנו עד כה 150-160 מחבלים בעזה"
דובר צה"ל
תא״ל זילברמן על חיסולי המחבלים: "נטפל בשכונת רימאל ב-12 שעות הקרובות גם". על הירי מלבנון: "ככל הנראה בוצע על ידי פלגים פלסטינים"
הדי זילברמן | צילום: דובר צה"ל

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, עדכן הבוקר (שלישי) בשיחה עם כתבים על הפעילות הלילה בשכונת רימאל, שבמערב העיר עזה, אותה הגדיר כ"מרכז הצבאי של חמאס". לדבריו, "התחלנו אתמול בתכנית סדורה לתקוף נכסים צבאיים ובטחון פנים בשכונה. שכונה יוקרתית בעזה. יש שם הרבה מבנים שמזוהים עם אירגוני הטרור. נטפל בשכונה הזו ב-12 שעות הקרובות גם".

צה"ל המשיך הלילה גם בתקיפת ה'מטרו' מטרו של חמאס: "ממשיכים במבצע, בגדודים בעיר עזה וחאן יונס. מתחילים ב-03:45 בפרק זמן של חצי שעה באמצעות כ-60 מטוסים, 65 מטרות, 110 חימושים. ממשיכים את הלוגיקה שתת-קרקע הוא מקום לא בטוח. פעילים יעלו מעלה, מה שיותר נוח לנו. סדר גודל של 10-15 ק״מ".

על תשתיות בתי מחבלים אמר תא"ל זילברמן כי הם "מתמקדים בקומת המג״דים והמ״פים, ביניהם מג״ד ג׳באליה, מ״פ בגדוד זיתון, בכיר במערך הימי ועוד. הבתים משמשים לפעילות צבאית וחשוב לנו מאוד לטפל בהם בצורה שיטתית".

הלילה תקפו גם משגרים רב-קניים: "שיטת התקיפה התפתחה תוך כדי הלחימה. משגרים עם 4-9 קנים שמסוגלים להוציא רקטות בשניות. תוקפים הלילה בין 10-12 כאלה. סה״כ 65 כאלה. הצלחנו לפגוע ב-6 שהיו מכוונים וטעונים אל עבר גוש דן. משתפרים תמידית בעניין הזה".

על התכנונים להמשך כל יום של המבצע אמר כי "יש לנו תכנית שיטתית לגביו שמאושרת על ידי הרמטכ״ל על פי השעון לחימה. אנחנו מזהים טעויות של פעילים וזה מה שמביא לנו את הסיכולים".

דובר צה"ל הציג את נתוני חיסול המחבלים בעזה: "עד עכשיו היבט של פעילים – סדר גודל 125-130 פעילי חמאס. בין 25-30 פעילי גא״פ – נתון מאתמול בלילה. ירי ארטילרי מבצעים ברצועה לשטחים פתוחים, אנחנו מפעילים את אגד 215".

על התקרית בגזרת לבנון אמר: "אתמול סמוך לחצות מקבלים התרעות שהופעלו בפוליגון משגב עם, הבנה שלנו – שישה שיגורים כושלים שלא מצליחים לפגוע בשטח מדינת ישראל. יכול להיות שאחד מהם נפל בשטחנו, נסרוק באור יום. ככל הנראה בוצע על ידי פלגים פלסטינים. הירי בוצע מאזור צפון להר דב. אנחנו מגיבים באש לעבר הנ״צ ממנו בוצע הירי – אש ארטילרית. הערכתנו: כבמבצעים קודמים, ייתכן ואירועים כאלה ישנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים