שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » ניסוי קליני בתרופה לטיפול בגידולים סרטניים
שלב 2a
היעד הראשי של המחקר הוא שיעור התגובה האובייקטיבי (ירידה או היעלמות של הגידול על פי סריקה רדיוגרפית) שימדד לפי קריטריונים של RECIST 1.1
תגיות: ,
סרטן המעי הגס, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק - Anatomy Image

רחובות: חברת נאוטקס, חברת אימונו-אונקולוגיה בשלב הקליני, מדווחת היום על התחלת טיפול בחולה הראשון בארה"ב בניסוי קליני שלב 2a עם נאפטומומאב אסטאפנטוקס naptumomab estafenatox) – NAP),

התרופה המובילה של נאוטקס בטכנולוגיה של סופראנטיגן המכוון לגידול סרטני (Tumor Targeted Superantigen, TTS), בשילוב עם דוסטאקסל (docetaxel) לחולים עם סרטן ריאה מתקדם מסוג תאים שאינם קטנים (NSCLC).

"התחלת הניסוי הקליני שלב 2 מהווה צעד מאוד חשוב בהתקדמות בפיתוח הקליני של NAP", אמר ד"ר אשר נתן מנכ"ל חברת נאוטקס. "המחקר הקליני מבוסס על תוצאות מבטיחות שנראו במחקר קליני שלב 1. סרטן ריאה מסוג תאים שאינם קטנים (Non-small cell lung cancer, NSCLC) הוא אחד מהגידולים הסרטניים הקטלניים ביותר, ואנו מצפים להמשיך ולבחון את NAP במסגרת ניסוי קליני זה".

המחקר הקליני שלב 2a, המתנהל בארה"ב, ייבחן את השילוב של NAP עם דוסטאקסל בחולים עם NSCLC מתקדם או גרורתי שטופלו בעבר עם מעכבי בקרה חיסונית.

היעד הראשי של המחקר הוא שיעור התגובה האובייקטיבי (ירידה או היעלמות של הגידול על פי סריקה רדיוגרפית) שימדד לפי קריטריונים של RECIST 1.1.

יעדים נוספים שיבחנו במחקר הם בטיחות, זמן ומשך התגובה, משך הזמן ללא התקדמות המחלה (progression free survival), שרידות (overall survival) ורמות מרקרים שונים שמעידים על הימצאות התרופה והפעילות שלה במטופל.

נאוטקס היא חברת אימונו-אונקולוגיה בשלב הקליני שמפתחת טיפולים המפעילים את המערכת החיסונית כנגד גידולים סרטניים על ידי שימוש בטכנולוגיה יחודית של סופראנטיגן המכוון לגידול סרטני ( Tumor Targeted Superantigen, TTS).

טכנולוגית ה- TTS קושרת חלק חיידקי מהונדס גנטית לתאי סרטן וגורמת להפעלה של תאים ספציפיים של מערכת החיסון מחוץ לסביבת הגידול הסרטני ומכוונת אותם לתוך הגידול כדי ליצור תגובה אנטי סרטנית יעילה. המולקולה המובילה של חברת נאוטקס מטכנולוגית TTS, נאפטומומאב אסטאפנטוקס (NAP), נמצאת כעת במחקרים קליניים לטיפול בגידולים סרטניים מוצקים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים