שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוכל ניסיון התנקשות בנשיא • חרסון נכבשה
היום השביעי לפלישה
לעומת ההצלחה בעיר חרסון, בעיר חרקוב נתקלו הרוסים בהתנגדות עזה של הצבא האוקראיני – מה שהוביל את הרוסים לתקוף את העיר מהאוויר
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: paparazzza, שאטרסטוק
צילום: הטלגרם של סגן שר הפנים פרבדה גרשצ'נקו

יחידה מובחרת של כוחות צ'צ'נים שנשלחו להתנקש בנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חוסלה ע"י חיילים מהצבא האוקראיני, כך הודיע אמש ראש המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסי דנילוב.

בתוך כך, הבוקר עדכנו הרוסים כי הם השתלטו עיר הנמל חרסון השוכנת בדרום אוקראינה. בתיעודים שמופצים ברשתות נראים כלי הרכב של הצבא הרוסי נע בחופשיות בתוככי העיר חרסון באין מפריע. גורמים אוקראינים טוענים כי העיר עדיין מוחזקת בידי אוקראינה.

ראש העיר של חרסון הגיב: "אם החיילים הרוסים וההנהגה שלהם שומעים אותי, אני קורא להם לעזוב את העיר שלנו, תפסיקו להפגיז את האזרחים. כבר לקחתם את כל מה שרציתם. כולל חיי אדם".

לעומת ההצלחה בעיר חרסון, בעיר חרקוב נתקלו הרוסים בהתנגדות עזה של הצבא האוקראיני – מה שהוביל את הרוסים לתקוף את העיר מהאוויר. כתוצאה מההפגזות על העיר נהרגו ע"פ הדיווחים 21 אזרחים אוקראינים ו-112 אנשים נפצעו.

במהלך ההפגזות, טיל רוסי התפוצץ בבניין המטה המרכזי של המשטרה בחרקוב והוביל להריסתו ולהתלקחות אש ענקית. כוחות כיבוי רבים פעלו במקום לכיבוי השריפה.

בעיר בוצ'ץ' הצליחו האוקראינים למנוע השתלטות רוסית. בתיעודים שהפיצו האוקראינים ברשת נראים עשרות רכבים וטנקים של הצבא הרוסי כשהם שרופים ומושבתים לאחר התקלות עם הצבא האוקראיני.

מחיר המלחמה גבה עד כה ברחבי אוקראינה את חייהם של לפחות 136 בני אדם, בהם 13 ילדים, כך לפי הודעה רשמית שפרסם האו"ם. בהודעה הם מציינים כי לפחות 400 אזרחים בהם עשרות ילדים נפצעו במהלך ההפגזות הרוסיות על אוקראינה. דוברת האו"ם ציינה כי המספרים שפורסמו הם רק מה שהצליחו לאמת ושהמספרים עשויים להיות גבוהים יותר.

משרד הפנים של אוקראינה טען כי הנתונים גבוהים יותר מהודעת האו"ם שפורסמה, ואמר כי 352 אזרחים נהרגו ו-1,684 נפצעו מאז הפלישה הרוסית.

נשיא אוקראינה וולדומיר זלנסקי טען היום כי רוסיה איבדה במהלך המלחמה יותר מ-6000 חיילים. זלנסקי ציין כי מטרת הקרמלין "להשמיד את אוקראינה", והוסיף כי "רוסיה לא תצליח להשמיד אותנו גם לא באמצעות טילים ומטוסים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים