שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ניסיון הפיכה צבאית בסודן, ירי לעבר מפגינים
שנה להסכם אברהם
כוחות צבא לא מזוהים כיתרו הבוקר את ביתו של ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוכ וכעת הוא נמצא במעצר בית, כך דווח היום בתקשורת במדינה
ראש ממשלת סודן חאמדוכ | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

כשנה לאחר חתימת הסכמי אברהם: היום בוצע ניסיון הפיכה בסודן כשכוחות צבא לא מזוהים כיתרו הבוקר (שני) את ביתו של ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוכ וכעת הוא נמצא במעצר בית, כך דווח היום בתקשורת במדינה. עוד דווח כי כוחות צבאיים פשטו על ביתו של יועץ התקשורת של חמדוכ ועצרו גם אותו, וכן ארבעה שרי ממשלה נוספים.

לפי הדיווחים במדינה, רוב חברי הממשלה של סודן ומרבית מנהיגי המפלגה התומכת בשלטון נעצרו בחרטום, כך לפי עדי ראייה. בין היתר, נעצרו פייסל מוחמד סלאיח, שר לשעבר ויועץ לראש הממשלה, ומוחמד אל-פאקי סולימאן, בכיר במועצה הריבונית של סודן.

כמו כן, נרשמו שיבושים ברשת האינטרנט בעיר חרטום הבירה. בתגובה לאירועים, קבוצות דמוקרטיות במדינה קראו לאזרחים לצאת לרחובות ולהראות התנגדות להפיכה הצבאית. יו"ר המועצה הריבונית של סודן צפוי לשאת הצהרה לתקשורת בעקבות האירועים האחרונים.

בעקבות ההתפתחויות נסגר גם שדה התעופה הבינלאומי בחרטום, כך לפי "אל ערביה". עם זאת, ממשלת סודן לא פרסמה הודעה רשמית על הפסקת הטיסות.

כזכור, בתחילת השנה חתמה סודן רשמית על הסכם לנרמול היחסים עם ישראל. סודן הסכימה לנרמל את יחסיה עם ישראל בתמורה להוצאתה מרשימת המדינות תומכות הטרור של משרד החוץ האמריקאי.

בתוך כך, ארה"ב מאיימת להקפיא את הסיוע לסודאן בעקבות ההפיכה במדינה. השליח האמריקני ג'פרי פלטמן שהיה עד אתמול בחרטום אומר: "ארה"ב מודאגת מאוד מההשתלטות הצבאית על ממשלת המעבר. זה סותר את החוקה הזמנית ולחלוטין לא מקובל. כל שינוי בממשלת המעבר שיבוצע בכוח יעמיד בסכנה את הסיוע".

משרד ההסברה הסודאני בדף הפייסבוק שלו: אחרי שראש הממשלה חמדוכ סירב להביע תמיכה בהפיכה, כוח צבאי לקח אותו מביתו למקום לא ידוע.

ערוץ אל-ג'זירה: פעילים מדווחים כי צבא סודאן יורה לעבר מפגינים באזור המטה בבירה חרטום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים