שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ניסיון חבלה בבניין הסוכנות לאנרגיה אטומית
דיווחים באיראן
הדיווח עדיין לא אושר על ידי גורמים רשמיים במדינה • על פי דיווחים התקרית לא גרמה לאובדן בנפש או לנזק ברכוש • ניסיון החבלה בוצע באמצעות מל"ט
תגיות: ,
הגרעין האיראני | צילום: Inspired By Maps, שאטרסטוק

רשת חדשות PTV הפרו-איראנית מדווחת מפי מקורות ביטחוניים כי סוכל ניסיון חבלה בבניין הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן וכי ניסיון החבלה בוצע באמצעות מל"ט. הדיווח עדיין לא אושר על ידי גורמים רשמיים במדינה. על פי דיווחים התקרית לא גרמה לאובדן בנפש או לנזק ברכוש.

בסוכנות הידיעות האיראנית 'נור ניוז' נכתב כי "הערנות של מערכת וארגוני הביטחון והארגונים בזיהוי, איתור ונקיטת צעדים נגד ניסיון הפגיעה בפעילות הגרעין השלווה של איראן לא הצליחה לשבש את המשך תוכנית הגרעין".

הבניין נמצא בעיר כרג' שבצפון המדינה, החבלה לא השפיעה על הפעילות בו וממשיכים לעבוד בבניין כרגיל. בכירים בהנהלת הסוכנות אמרו כי נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות האירוע והרשויות מנסות לברר את זהותם של העומדים מאחורי התקיפה.

כזכור, הטלוויזיה האיראנית דיווחה השבוע (ראשון) על "השבתת חירום" זמנית בתחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן, בבושהר. גורם בחברת האנרגיה הממשלתית אמר לטלוויזיה הרשמית כי הכור בבושהר "הושבת אתמול לצורך עבודות תחזוקה, למשך שלושה או ארבעה ימים". הגורם ציין כי ייתכנו הפסקות חשמל.

בתוך כך, הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן הודיעה כי השבתת החירום הזמנית בכור הגרעיני בבושהר נגרמה בשל "תקלה טכנית". בסוכנות לא פירטו יותר מדי בנוגע לתקלה, אך נכתב שהיא נגרמה כתוצאה מקושי באספקת החשמל. עוד נכתב כי ניתנה על כך התראה יום קודם לכן לשר האנרגיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים