שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ניסנקורן מצטרף לחולדאי – גנץ צפוי לפטרו
הפיצול בשמאל
שר המשפטים הודיע ליו"ר כחול לבן כי החליט לחבור למפלגתו החדשה של ראש העיר ת"א • גורם בכחול לבן תקף: "שחולדאי ישמור על הגב" • גנץ יודיע הערב על עתידו הפוליטי
אבי ניסנקורן נשיא התאחדות המלונאים | צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת

שר המשפטים אבי ניסנקורן עוזב את כחול לבן ומצטרף למפלגתו החדשה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי. לפי הודעה שמסר, הוא הודיע בצהריים ללראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ על החלטתו, אך בסביבת גנץ אמרו ששמע על כך מהתקשורת. ניסנקורן אמר כי ״נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי – ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים״.

מקורבים לגנץ אומרים כי הוא צפוי לפטר את ניסנקורן עוד הערב. בכיר בכחול לבן אמר ב'כאן חדשות' כי "ניסנקורן השתמש בכחול לבן כמקפצה פוליטית אישית, התנהג כנוכל בזמן שקיבל את מלוא הגיבוי מגנץ". בכיר שצוטט ב'חדשות 12' אמר כי "ניסנקורן – רמאי וכפוי טובה. שחולדאי ישמור על הגב".

גורמים בכחול לבן שצוטטו ב'ווינט' תקפו את ניסנקורן על כך ש"הוכיח שהוא עצמו לפני הכול. אפילו את האומץ לעזוב בצורה ראויה ולהתפטר לא היה לו. חולדאי, תשמור על הגב". עוד טענו הגורמים כי "ניסנקורן מתנהל בכפיות טובה. כמו עסקן ולא כמו מנהיג. בני גנץ מינה אותו, גיבה אותו לאורך כל הדרך, את כל מה שעשה במשרד המשפטים עשה מתוקף הכוח והגב של בני ולא שלו עצמו. ובסוף עשה שיקול אישי והפנה עורף".

גם יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לנאום הערב, לראשונה מאז פיזור הכנסת והיציאה לבחירות. בימים האחרונים ניהל גנץ שיחות עם צמרת מפלגתו על מנת לקבל החלטה על המשך דרכה של כחול לבן. כמו כן, ל"ישראל היום" נודע כי גנץ שוקל לפטר את ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים, וכחלק מההסכם בינו לבין נתניהו על הממשלה השוויונית, שנותרה גם לאחר פיזור הכנסת והליכה לבחירות, הוא יוכל למנות במקומו חבר אחר בכחול לבן.

יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לנאום הערב, לראשונה מאז פיזור הכנסת והיציאה לבחירות. בימים האחרונים ניהל גנץ שיחות עם צמרת מפלגתו על מנת לקבל החלטה על המשך דרכה של כחול לבן. גורם במפלגה צוטט ב'ישראל היום' אומר כי כי "המפלגה מתפרקת, כל אחד שוקל את דרכו ולוטש עיניים לכיוון משלו". בכיר במפלגה אמר: "נדרש שינוי בהנהגה. כחול לבן לא יכולה להמשיך במבנה הנוכחי".

ניסנקורן בחן בימים האחרונים את המשך דרכו, והתלבט בין מעבר למפלגה בראשות חולדאי, יש עתיד והתמודדות על ראשות מפלגת העבודה אחרי הפרישה העתידית של היו"ר עמיר פרץ. הוא צפוי לחבור לחולדאי יחד עם ח"כית נוספת מכחול לבן, יו"ר ועדת המדע עינב קאבלה. לפניהם עזבו את המפלגה אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ומיכל וונש קוטלר. לצדם גם ח"כ רם שפע צפוי לעזוב, ושר החוץ גבי אשכנזי ושר המדע יזהר שי שוקלים את המשך דרכם.

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה: "ניסנקורן וחולדאי הם השילוב המושלם לשמאל הישראלי. הם נותנים למצביעי הימין את כל הסיבות מדוע כולם חייבים להצביע לליכוד". ח"כ שלמה קרעי: "השמאל מתגבש ברשימותיו השונות ומחדד לעם ישראל את ההבדלים בינם לבין הליכוד: דמוקרטיה מול משפטוקרטיה, סוציאליזם מול שוק חופשי, ארץ ישראל מול מסירת שטחים, מסורת ישראל מול אכילת כלבים ועוד. אני בטוח שעם ישראל מבין זאת ויבחר בערכים, בעשייה, במנהיגות ובחזון של הליכוד ונתניהו".

אחרי שכמה מחברי המפלגה הודיעו על עזיבתם, גם חברת הכנסת מיכל קוטלר וונש מכחול לבן הודיעה הבוקר כי לא תתמודד בבחירות הקרובות מטעם המפלגה. "לצד המשבר הבריאותי-חברתי- כלכלי, ישנן הזדמנות ואחריות אדירות לאתגור, שינוי ותיקון תפיסות, התנהלות וניהול", אמרה. "דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה".

מטעם חולדאי, שמכהן כראש עיריית תל אביב כבר 22 שנה, נמסר אתמול כי "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים