שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ניצולת שואה חולצה תחת אש והוטסה לישראל
במבצע מורכב
יחד עם 16 חולים, פצועים ופליטים הם הוטסו במטוס חילוץ של זק"א. עם הנחיתה בארץ אמרה: "אני מרגישה שכאן במדינת ישראל, זהו המקום היחיד והבטוח ביותר לעם היהודי"
צוות זק"א בהטסות חירום | צילום: דוברות זק״א

במבצע מורכב שהוביל ארגון זק"א, בסיוע הארגון הרפואי M.S.G, הג'וינט, מד"א ומשרד החוץ, הובאו לישראל 17 אזרחי אוקראינה ביניהם ניצולת שואה בת 100, ניצולה בת 91, חולי לב, חולי דיאליזה, פצועים וחולים נוספים עם בעיות רפואיות מורכבות במטוס פרטי שנחכר על ידי זק"א במימון ארגון יד ישראל, קהילת בית יוסף וארגון חמ"ה העולמי.

חמ"ל זק"א 'ישראל ביחד' בניהולו של חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחד בזק"א פועל מתחילת ימי הלחימה באוקראינה ומטפל בעשרות פניות של בקשות חירום לסיוע בחילוץ קשישים ניצולי שואה ופצועים עם בעיות רפואיות מורכבות. במסירות נפש של ממש חולצו עד היום עשרות קשישים ופצועים מביתם ע"י אמבולנסים שהופעלו על ידי זק"א בסיוע הג'וינט ואנשים טובים נוספים לגבול ומשם לבית חולים במולדובה לייצוב מצבם הרפואי עד להטסתם במטוס רפואי ארצה.

אליעזר סמט מתנדב זק"א וראש צוות משלחת החילוץ: "בכינו והתרגשנו יחד עם ניצולת השואה, זכיתי לקחת חלק ברגע הנדיר בו הבאנו לניצול ה בת ה100 את תעודת הזהות החדשה יחד עם אישור משרד החוץ שהיא זכאית לעלות על פי חוק השבות למדינת ישראל. בדמעות אמרה לנו ששרדה את השואה ועכשיו מרגישה שהצלנו את חייה שוב. יכולנו לראות את התרגשותה ברגע שנפתחה דלת המטוס בהגיענו ארצה כשביקשה לרדת במדרגות המטוס בכוחות עצמה ואמרה שהיא מרגישה שכאן, במדינת ישראל זהו המקום היחיד והבטוח ביותר לעם היהודי".

נחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א אוקראינה ואשתו וולרי אמרו: "אנו עובדים 24 שעות מסביב לשעון כדי להציל חיים. בזכות שיתוף הפעולה עם אנשי השגרירות ומשרד החוץ, חב"ד קישנייב, ארגון חמ"ה העולמי והרב רחמים בלנקי מקהילת בית יוסף קישינייב והג׳וינט שעושים מאמצים רבים ומסייעים לנו בשטח, הצלחנו להציל את חייהם של עוד פצועים קשים וניצולי שואה ולהטיסם ארצה. אנו מודים לשגריר ישראל מר יואל ליאון ואנשי נתיב במשרד רוה״מ שעומדים לצידנו בכל צורך ואף סייעו בקבלת האישורים והמסמכים הנדרשים בהטסת הפצועים לישראל".

מוטי גלושטיין מנכ"ל ארגון ההצלה M.S.G, אמר: "צוות רפואי מורחב בפיקודו של ד"ר מאיר רצ׳קימן מבית החולים סורוקה יחד עם אשתו תמר – אחות ביה״ח, עם חובשים ופראמדיק ממד"א ליוו בימים האחרונים את הפצועים וניצולי השואה במטוס עד לנחיתה בישראל עם מיטב ציוד הרפואי, שיתוף הפעולה עם ארגון זק״א חשוב מאוד, נמשיך לסייע ולתת עזרה רפואית בחילוצים של פצועים וקשישים מתוך אקראינה המופגזת".

10 אמבולנסים של מגן דוד אדום, עזר מציון, לב מלכה וזק"א, פינו את המחולצים מנתב״ג לבתי החולים ולבתי אבות בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים