שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ניצחון ליהדות – הח"כ הרפורמי לא יגיע לכותל
פרובוקטור
הנשיא: ״האפשרות שנבחרי ציבור יתעמתו ברחבה של שריד בית המקדש, המקום הקדוש ביותר ליהדות והמקום שאליו נשואות עיני כל היהודים בעולם מעוררת אצלי חלחלה"
תפילה בכותל. אילוסטרציה | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה הערב (חמישי) לחברי הכנסת הרפורמים גלעד קריב ואלון טל וביקש מהם שלא להגיע לתפילה בכותל במטרה למנוע התגוששות ושנאת חינם מיותרת בין נבחרי ציבור מול שריד מקדשנו. כזכור, לפני מספר שבועות ניצל קריב את חסינותו והכניס ספר תורה לרחבת הכותל.

הנשיא הודיע לח״כ קריב כי הנחה במקביל את מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי לפתוח בשבוע הבא בשיחות עם כל הגורמים הנוגעים בנושא התפילה ברחבת הכותל במטרה לשמוע את עמדותיהם ולנסות ולאתר פתרונות אפשריים למשבר. מתוך כבוד לפניית הנשיא חברי הכנסת קריב וטל נענו לפנייה והנשיא הודה להם על כך.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״האפשרות שנבחרי ציבור יתעמתו ברחבה של שריד בית המקדש, המקום הקדוש ביותר ליהדות והמקום שאליו נשואות עיני כל היהודים בעולם מעוררת אצלי חלחלה עמוקה, במיוחד כשאנו זוכרים כיצד הסתיים העימות במקום זה לפני כאלפיים שנה. שונאי ישראל רק מייחלים לתמונות מסוג זה ואני קורא לכולם לנהוג באיפוק ובכבוד הדדי בתקווה למצוא נתיבות שלום בעמינו".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי: "אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג שנרתם למאמץ לשמור על קדושת הכותל המערבי – שריד בית מקדשנו. ערב ראש חודש כסליו שבו העם היהודי מציין את הנצחון האור על החושך, תנועת ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה כנגד אלו הרוצים לחלל את קדושת הכותל, ולפגוע בזהות היהודית של המדינה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "היות וגלעד קריב השתמש בחסינותו לפגוע בסטטוס קוו הקיים בכותל המערבי, ומאחר והוא הודיע שהוא לא מגיע מחר, התייתרה ההגעה שלנו בראש חודש זה. נמשיך לשמור גם פיזית על קדושתו של הכותל המערבי".

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על ביטול הפרובוקציה ברחבת הכותל: "אני מודה לנשיא על התערבותו במניעת הפרובוקציה ברחבת הכותל, שריד בית מקדשנו. הכותל, מקום תפילה בסמוך למקום המקדש, אליו נהרו ונוהרים מליוני יהודים לתפילות בכל הדורות. הכותל אינו מקום לפרובוקציות ופרובוקטורים. נמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע כל פגיעה בקדושת הכותל המערבי".

יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר על ביטול הגעתו של קריב לכותל: "טוב עשה קריב שהחליט להימנע מפרובוקציה, אולם אסור לתת לו כוח לנהל משא ומתן על הכותל החשוב לכל יהודי ויהודיה. קריב וחבריו הרפורמים הם פרובוקטורים המבקשים להלהיט הרוחות בירושלים ונמאס מהתקפלות המשטרה והמערכת המשפטית בפניהם".

ח"כ שלמה קרעי, כעת, בוועדת הכנסת: "מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך. הצלחנו להרחיק את גלעד קריב וחביריו מהכותל. יישר כח לדרעי ולכל העוסקים במלאכת הקודש. חודש טוב ומבורך לכל בית ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים