שיתוף
תגובות
חדשות » ניצחון לנתניהו: בית הדין מוציא את הכוח מהמרכז
בחירות 2022
בית הדין של הליכוד הפך החלטה וקבע כי את נציגי המחוזות השונים יבחרו המתפקדים במחוז ולא חברי המרכז | זו מכת מוות לדיל של חיים כץ וישראל כ"ץ וניצחון לנתניהו
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון/ לע"מ

מהלך דרמטי בליכוד, כשבועיים וחצי לפני הפריימריז. בית הדין של הליכוד קיבל את עתירת חברי המפלגה והחליט כי נציגי המחוזות לכנסת ה-25 יבחרו על ידי מתפקדי המפלגה הרשומים במחוז, ולא רק על ידי חברי מרכז הליכוד כפי שהיה עד עכשיו.

החלטה זו היא מכה קשה, בעיקר ליו"ר המפלגה ח"כ חיים כץ, וכן לישראל כץ ודוד ביטן, שקיוו לקדם מועמדים מטעמם בין חברי המרכז. לעומת זאת, זהו ניצחון לנתניהו, שחשש מכניסת מועמדים שיבחרו על ידי חברי המרכז.

בליכוד ישנם כ-3500 חברי מרכז לעומת 118 אלף מתפקדים. עד עתה יכלו חברי המרכז לבחור 5 מועמדים מכל המחוזות בארץ. לאחר ההחלטה כל מועמד של מחוז יוכל להיבחר רק על ידי מתפקדי אותו מחוז.

מהלך זה מחליש את כוחם של בעלי השליטה במרכז הליכוד, ומעביר את ההכרעה לידי המתפקדים, ולכן גורר התנגדויות בין הח"כים שקיוו להכניס פעילי ליכוד מטעמם, באמצעות דילים בין חברי המרכז במחוזות השונים.

עיקר ההתנגדות היא מצד יו"ר המפלגה, ח"כ חיים כץ  שביקש להצטרף כמשיב לעתירה וטען כי "מדובר בניסיון פסול לחסל את המרכז במחטף שבועיים לפני יום הבוחר" מקורביו של כץ מסרו ש"השינוי לא פוגע בו אישית, כי הוא חזק גם בקרב המתפקדים במיקומים הריאליים כמו במחוזות דן והשפלה. הוא מתנגד לניסיון לעקר את הכוח של מרכז הליכוד" כך לדבריהם.

כאמור, הפריימריז בליכוד נקבעו לתאריך ו' מנחם אב (3 לאוגוסט), הצבעה זו היא שתקבע את רשימת הליכוד לכנסת ה-25. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים