שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ניצחון לקורבנות הפשעים הישראליים"
הפלסטינים מברכים
ברשות הפלסטינית ובחמאס מברכים על ההחלטה נגד ישראל וקראו לחקור בהקדם את "פשעיה של ישראל" • גם הח"כים תומכי הטרור ברכו: "ישראל אשמה בטיהור אתני"
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, בירך על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג המאפשר חקירה נגד ישראל ואמר כי היא מהווה "ניצחון עבור הקורבנות של הפשעים הישראליים". כמו כן, קרא אשתייה לבית הדין לחקור בהקדם את "פשעיה של ישראל" בשלוש המערכות האחרונות ברצועת עזה, את סוגיית האסירים ואת סוגיית ההתנחלויות.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, בירך על החלטת בית הדין הבינלאומי להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה חברה. "החלטה זו מוכיחה כי בית הדין הבין-לאומי בהאג הוא עצמאי ונקי כפיים", והוסיף כי "החלטה זו תאפשר לתובעת הכללית של בית הדין לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית נגד בכירים בישראל על פשעיהם נגד הפלסטינים", כהגדרתו.

בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין אל-שייח אמר כי "החלטת בית הדין הבינלאומי לכלול את הרשות הפלסטינית כמדינה חברה בהתאם לאמנת רומא מהווה ניצחון לאמת, לצדק, לחירות ולערכים המוסריים בכל העולם".

בארגון הטרור חמאס בירכו על ההחלטה, למרות שהיא תאפשר גם חקירה נגדם, "כל החלטה בינלאומית שתורמת לתמיכה בזכויות העם הפלסטיני ומגנה על חירותם היא החלטה בעד זכויות אדם. העם הפלסטיני מחכה ליום בו הכיבוש ומנהיגיו יובאו למשפט בגין הפשעים אשר ביצעו נגד העם הפלסטיני. אנחנו קוראים להשתמש בכל האמצעים כדי לעצור את הטרור הממוסד ואת הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני".

גורם פלסטיני בכיר ברמאללה שצוטט ב'חדשות 13' אמר כי "הדרך אמנם עוד ארוכה, אבל הרשות הפלסטינית תעבוד מול התביעה בבית הדין הבין-לאומי בהאג כדי לסייע לבחון את הכלים המשפטיים לתבוע את ישראל על פשעי מלחמה בעזה, נגד האסירים ובסוגיית ההתנחלויות. עניין ההתנחלויות ככל הנראה ייבחן ראשון מבחינה משפטית".

לצד ארגוני הטרור ותומכיהם ברשות הפלסטינית ובעזה, גם תומכי הטרור בכנסת ישראל בירכו על ההחלטה האנטישמית. "ישראל אשמה בטיהור אתני, בהרג חפים מפשע, בהטלת מצור ובשלטון צבאי על העם הפלסטיני. טוב שתיחקר על כך ותעמוד לדין בביה"ד בהאג, לצד המשך מאבקנו – יהודים וערבים – כאן בישראל. חובה לפעול לסיום הכיבוש מתוך חתירה אמיתית לצדק ולשלום אמת – זהו האינטרס האמיתי של כל בני המקום, ומעבר", מסר ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת.

ח״כ עאידה תומא-סלימאן: "החלטה תקדימית וצעד אמיץ של בית הדין הפלילי בהאג. את זוועות הכיבוש אי אפשר להסתיר או לטייח. ממשלות ישראל צריכות לתת את הדין על פשעיהן לאורך השנים, והם הרבה מעבר לפשעים שנעשו במתקפה על עזה או הרחבת מפעל ההתנחלויות. אומנם הדרך להפסיק את העוול והדיכוי הכרוכים בכיבוש היא לסיים אותו – אבל חקירה בינלאומית היא מתבקשת, ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ יועז הנדל אמר בתגובה כי "‏ההחלטה השערורייתית של בית הדין בהאג היא נייר לקמוס. מי שתומך בהחלטה אנטישמית לא יכול להיות שותף פוליטי לגיטימי. הכלה ועיוורון לא מקדמים את הדו קיום הנדרש. להיפך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים