שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ניתוחים בקפלן יבוצעו באמצעות רובוט דה וינצ'י
טכנולוגיה רפואית
הרובוט, אשר מופעל על ידי הכירורג, מצויד בארבע זרועות המוחדרות לגופו של המנותח – זרוע אחת מצלמת את איזור הניתוח בתלת מימד ושלוש הזרועות האחרות מנתחות
רובוט דה וינצ'י | צילום: גלעד שעבני שופן

לאחרונה הותקן בחדרי הניתוח במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית רובוט דה וינצ'י מדגםXI , המתקדם ביותר מסוגו. המערכת הרובוטית משמשת את הכירורג לביצוע פעולות כירורגיות ברמת דיוק גבוהה יותר ושליטה מרבית, ובאופן המאפשר לנתח דרך חתכים קטנים יותר ובכך לקצר את זמן ההחלמה. הרובוט, אשר מופעל על ידי הכירורג, מצויד בארבע זרועות המוחדרות לגופו של המנותח – זרוע אחת מצלמת את איזור הניתוח בתלת מימד ושלוש הזרועות האחרות מנתחות.

זרועות הניתוח והמצלמה נמצאות בשליטה מלאה של הכירורג המפעיל אותן מרחוק באמצעות קונסולה הפועלת ברמה של מציאות מדומה. זרועות הרובוט מחקות את תנועת הכירורג ומשמשות כמפרק יד אנדוסקופי. השיטה הרובוטית מאפשרת ראייה מדויקת של שדה הניתוח בהגדלה, דיוק רב של תנועות והפעלת מכשירי הניתוח בתוך הגוף, ואף קבלת מידע תפקודי על זרימת דם לאיבר המנותח וביצוע בדיקות אולטרסאונד תוך כדי ניתוח.

עבור המנותח, מדובר בהליך אשר מגדיל את רמת הבטיחות של הפרוצדורה ובכך מאפשר פעמים רבות לקצר את זמן האשפוז לאחר הניתוח. בשלב זה, השימוש ברובוט דה וינצ'י בקפלן יעשה בניתוחים בתחום האורולוגיה, כירורגיה כללית, ניתוחי חזה וגניקולוגיה.

פרופ' טריף בדר, מנהל המרכז הרפואי קפלן ובית החולים הגריאטרי שיקומי הרצפלד: "מדובר בפריצת דרך משמעותית בכל הנוגע לביצוע ניתוחים מורכבים בתחומי הכירורגיה השונים, ואנחנו גאים שאחרי מאמצים רבים הצלחנו להביא לקפלן את הדה-וינצ'י לטובת ולרווחת מטופלי בית החולים. הרובוט מאפשר לנו לשלב בין יכולות כירורגיות מצוינות לבין טכנולוגיה מהמתקדמות בעולם, ובכך להעניק למטופלים את הטיפול הטוב ביותר, והוא חלק מהמחויבות הבלתי פוסקת שלנו להעמיד את בית החולים בחזית הטכנולוגיה הרפואית בארץ ובעולם".

פרופ' דן ליבוביץ, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי קפלן: "הכירורגיה הרובוטית היא כיום השיטה הניתוחית הסטנדרטית במגוון גדול של ניתוחים, במקצועות השונים, ומאפשרת ביצוע מדוייק ואיכותי של ניתוחים אלו. הצטיידות המרכז הרפואי שלנו ברובוט היא תו תקן של איכות וקידמה המאפשר למנתחים טובים להיות יותר טובים ולהביא את מקצועות הניתוח – לקצה הגבול הטכנולוגי העכשווי."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים