שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » ניתן להיות חולה קורונה ולא להדביק אחרים?
מחקר
האם בקרוב בתי החולים ישחררו חולי קורונה לביתם לאחר טיפול בן 10 ימים? מחקר שנערך בסינגפור מציג שורה של גילויים חדשים בכל הקשור להידבקות מהנגיף • כל הפרטים
תגיות: ,
נגיף הקורונה | צילום: CKA, שאטרסטוק

האם בקרוב נשאי נגיף הקורונה ישוחררו מבית החולים לביתם על אף שטרם החלימו לחלוטין מהנגיף? אם לשפוט על פי תוצאות המחקר שנעשה על ידי "המרכז הלאומי למחלות זיהומיות" של סינגפור בשיתוף "האקדמיה לרפואה" במדינה, התשובה החיובית לכך איננה מופרכת וייתכן וכבר בקרוב נתרגל לכך, שחולי קורונה החל מהיום ה 11 לקבלת התשובה החיובית, יוכלו להשתחרר מהבידוד שנכפה עליהם.

המחקר, שנערך על ידי חוקרי מחלות זיהומיות ודגם 73 חולים בנגיף, מצא כי לאחר 11 יום מאז ההידבקות במחלה החולים מפסיקים להיות מדבקים, גם אם עדיין יימצאו חיוביים לנגיף. הסיבה לכך נעוצה בכך, ש"השכפול הוויראלי הפעיל צונח במהירות לאחר השבוע הראשון, ווירוס פעיל לא נמצא לאחר השבוע השני למחלה".

לדברי החוקרים, "באופן תיאורטי, הבדיקות שנעשות לאחר שבועיים מאז ההידבקות, אינן בהכרח אמינות, שכן הן מתבססות על חלקיקי נגיף שכבר נחלש ואינו יכול עוד להפוך ל'מדבק' כפי שהיה בראשיתו".

החוקרים גילו, כי "לא ניתן לבודד את הנגיף אחרי 11 ימים של מחלה ולגדל אותו בתרבית, משך ההידבקות מהנגיף נע החל מיומיים לפני הופעת הסימפטומים באופן מוחצן, עד כ 7 עד 10 ימים בלבד לאחר הופעתם".

החוקרים מעריכים, כי הממצאים יקלו מעל העומסים בבתי החולים, שכן בתי חולים נוטים לשחרר חולי קורונה לאחר שהתקבלה לגביהם תשובה שלילית בפעם השנייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים