שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נכדו של רבין עקץ – הח"כים מהימין תקפו
"נצלן הכאב"
בנאומו תקף בן ארצי את הממשלה הקודמת על שיסוי והפילוג שלטענתו התרחש בזמן ממשלת נתניהו. הליכוד וחברי כנסת תקפו את דבריו
יונתן בן ארצי | צילום: צילום מסך מתוך ערוץ כנסת

בטקס לזכרו של רה"מ יצחק רבין ז"ל שנערך בבית הנשיא, נאם נכדו של יצחק רבין ז"ל, יונתן בן ארצי, נאום לזכרו של סביו ז"ל. בנאומו תקף בן ארצי את הממשלה הקודמת על שיסוי והפילוג שלטענתו התרחש בזמן ממשלת נתניהו.

"כבוד הנשיא, מכובדי, משפחתי היקרה" פתח בן ארצי את נאומו, "יום השנה לרצח יצחק רבין מהדהד בלב של כל ישראלי. אצלנו, בני המשפחה שאהבו את יצחק רבין ומתגעגעים אליו בכל יום מחדש, יום השנה מעורר לעיתים מחשבות לא פשוטות: על הניצחון הסוחף שלו, כרמטכ"ל מלחמת ששת הימים בשישים ושבע שבמידה רבה הוליד את הנסיבות שהובילו לרצח".

"על הניסיון האמיץ לחתור לפתרון הסכסוך, אתגר הדמוקרטיה בדמוגרפיה, וחלילה לא להידרדר למציאות של דרום אפריקה. על שבעים שנים של לחימה ועל שלוש שנים של שלום, על ההסכם האהוד עם ירדן וההסכם המושמץ, באוסלו. אבל היום הזה הוא לא יום השנה לאוסלו. גם לא להסכם השלום עם ירדן. היום הזה הוא יום זיכרון ואבל – על רצח ראש ממשלה".

"ובנימה אישית – אף שנה מאז הרצח של סבא שלי לא הייתה עבורנו שנה קלה. אבל לא אפתיע אם אומר שהשנים האחרונות היו קשות במיוחד: השנאה שוב הציפה את הרחובות; הפילוג שקרע את החברה הישראלית לגזרים אז, ערב הרצח, הרים את ראשו המכוער; ואיים שוב לשסע את העם. בכל מקום פשטו אלימות והסתה נגד כל אזרחי המדינה שהעזו לחשוב אחרת, או על עצמם".

"הבזקים של ליל נובמבר תשעים וחמש שבו להופיע בסיוטים של כולנו, כאילו עוד רגע זה יכול לקרות שוב. הפילוג, הסגנון והשפה גרועים בהרבה מאלו של אז; אבל הסכנה – אותה הסכנה: מפני אקדח של מטורף מתועב אחד שנישא על גבי המון זועם ומוסת. אבל השנה, שנת אלפיים עשרים ואחת, הייתה שנת תפנית".

"אחרי שנים חשוכות של פחד ושיתוק, עם ישראל זקף את הגב, ולאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה – עם ישראל ניצח. מול גילויי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר – הרוח הישראלית ניצחה. שלטון העם ניצח את שלטון היחיד".

"במשך רבע מאה סובל עם ישראל מפוסט טראומה, שתודלקה בידי אלו המתענגים על הכאב; קשה להאמין אבל גם יום הזיכרון הזה הפך ליום בו מנסים לייצר בתוכנו שני מחנות ביחס להסתה, לרצח ולנרצח – הכל כדי לקטוף את פירות השיסוי".

"הבוקר, עשרים ושש שנים אחרי אותו הלילה הנורא, אני יכול להביט בכם, אחיי ואחיותי לעם המופלא הזה, ולומר מכאן – תקופת האבל נגמרה. ההשלמה ארוכה, אבל הבוקר קמים וצועדים קדימה. הבוקר אנחנו יכולים וצריכים, סוף סוף, לעבור משלב הטראומה, לשלב ההחלמה".

"כי בפתחו של עשור חדש, עומדת בראשות המדינה חבורת אנשים המייצגת את היפוכו הגמור של שלטון היחיד – שלטון הרבים והטובים: מיטב אנשינו מקבוצת האוכלוסיה השונות".

"ממשלת אחדות בין שלל קבוצות, מכל חלקי העם ועל כל גווניו. נציגי כל קבוצות העם פועלים יחד, בלי להתעלם מההבדלים ובלי להתחמק מהמחלוקות – מסתערים יחד על המטרה, ודוחפים קדימה בכוחות משותפים במסלול ההמראה לעתיד טוב באמת. צירוף מקרים של פעם בדור הושיב את כולנו סביב אותו השולחן, כדי לתת מזור למשבר הדמוקרטי העמוק".

"עכשיו, כשפיצחנו את הסוד: הצורך לעבוד יחד, בידינו לשים את השבר הגדול מאחורינו. יחד נפנה את תשומת הלב פנימה, ונטפל באתגרים הגדולים שעומדים בפנינו. יחד נפעל לפתרון המשבר הבריאותי והחברתי של הקורונה, ובמשבר האקלים שמאחוריה. יחד, נשלב ידיים מול האתגר החשוב מכל – איחוי הקרעים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית שלנו".

"כבוד הנשיא, אני רוצה לברך אותך על כניסתך למשכן זה, ומהבית הזה, השייך לכל חלקי העם, אני רוצה לפנות אל מי שטרם הצטרפו אל המסע הזה, ומביטים על השינוי מצידי הדרך: אתם כמונו מבינים את הצורך באחדות, גם אתם מאסתם מזמן בגינונים מיותרים, ובצורך לבטל את עצמכם מול אחר; אתם מבינים שהרעיון ההזוי ומופרך שאדם אחד, טוב ככל שלא יהיה, ניצב מעל המדינה – שייך לעבר. אתם יודעים שהעם בישראל הקיא מתוכו את תרבות השנאה וההסתה, ואת מי שמסתייעים באלימות כדי לשלוט".

"אני קורא לכם היום – בואו לעבוד אצל הציבור, במקום לשלוט לו. קרקס הצווחות – שייך לאתמול. השלום שלנו, השלום בינינו – שייך למחר. ממשלת פסיפס שכזאת, בשאיפה ועוד תורחב, יכולה לא רק לדבר אחדות, אלא לעשות אחדות באמת, ולקדם את כולנו אל עבר עשור טוב יותר. עשור של ריפוי, החלמה, וחזרה לחיים – של משפחתנו, של אוהבינו, החיים האישיים של כל אחד ואחת מאיתנו".

"בנאום ההשבעה של ממשלתו האחרונה, ביולי אלף תשע מאות תשעים ושתיים, פנה יצחק רבין אל יושבי המליאה: "חברי הכנסת", הוא אמר, "החלטתנו נחושה להעמיד את האזרח בראש דאגותינו. אני מבקש שכולנו, כל יושבי הבית הזה, יזכרו, העם לא משרת אותנו – אנחנו משרתים את העם… עם ישראל צופה בנו מדי ערב על מסך הטלוויזיה, ואל תבואו אליו בטענות, כי דמותכם, דמותנו, היא שנשקפת במראה הלאומית, וכך גם מתייחסים אלינו. הממשלה פותחת היום דף חדש. אני מציע שגם אנחנו, חברי הכנסת, נפתח דף חדש עם מי ששלחו אותנו לכאן" כך אמר יצחק רבין אז".

"ואני קורא לכולכם היום – בואו נפתח דף חדש. למען החברה הישראלית, בענייניות ובמקצועיות, בהעדפת הצרכים הבוערים של העם על פני האינטרסים הצרים של הפוליטיקה – בידינו לרפא יחד את ישראל מהפצע שנפער בה אז, לפני עשרים ושש שנה".

"בבוקר הזה, דתי חובש כיפה וערבי מכפר מע'אר, שמאלנים חילונים וימנים שומרי שבת יושבים כולם באותה הממשלה ומובילים את ישראל יחד – רבע מאה אחרי אותו הלילה הנורא – בבוקר הזה, נצעד מכאן בדרכו, דרך מדינת ישראל , יחד. יהי זכרו ברוך".

מהליכוד נמסר תגובה לדבריו של נכדו של רבי ז"ל: "שלטון העם ניצח את שלטון היחיד? בדיוק ההפך. זה היחיד שהונה את העם כדי לגזול ממנו את השלטון".

ח"כ שלמה קרעי, בתגובה לדבריו של יונתן בן ארצי: "הגיע הזמן לומר לנצלן הכאב הלאומי, הנכד של רה"מ רבין ז"ל, שכבוד לא עובר בירושה. תוך ניצול ציני של הבמה הלאומית, אתה עושה נזק אדיר לזכרו של רבין ולהזדהות הקולקטיבית של העם כולו. אתה בעיקר איש קטן, מלא שנאה, שמנסה להשליך את הרצח הנורא שביצע אדם שפל ונתעב, על חצי מהעם. תתבייש לך".

ח"כ אלי כהן מהליכוד: "נכדו של רבין מבייש את עצמו ומחלל את זכר סבו. מצער שבמקום להתעסק ברבין המצביא והמנהיג, אשר נרצח על ידי בן עוולה, בן ארצי מנצל את הבמה שנה אחר שנה כדי לקדם אג'נדה פוליטית ולהגדיל שנאת חינם בעם ישראל".

בתגובה על דברי נכדו ובתו של רבין ודברים של שרים וחברי כנסת מהשמאל מוסר ח"כ איתמר בן גביר כי: "רצח הוא רצח ויש לגנות אותו ולהסתייג ממנו בכל תוקף. יחד עם זאת, בשמאל לא למדו את הלקח מרצח רבין והם ממשיכים להסית נגד ציבור שלם. משפחת רבין מתנהגת כאילו היא משפחת מלוכה ותוקפת כל מה שלא חושב כמוה, בתו ונכדיו של רבין מסיתים נגד ראש האופוזיציה, וניצן הורוביץ לא שוכח לזעוק על "נציג כהניסטי" בכנסת, כאשר הוא עצמו יושב עם האחים המוסלמים ומשתף פעולה עם שונאי ישראל שרוצים להביא להשמדת המדינה".

"הקואליציה היום מתנהגת בדיוק כפי שהתנהגה אז הקואליציה ויש להצטער כי במקום לעשות חשבון נפש, הם ממשיכים להסית. נכון, רצח הוא רצח, הוא רצח ואסור לשום יהודי להרים יד על יהודי אחר, אולם היה מצופה שבשמאל הישראלי יפנימו שהקיטוב והשסע הגיע דווקא בגלל שהם דרסו את האופוזיציה של אז וציבורים שלמים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים