שיתוף
תגובות
כללי » נכד שר התורה לגנץ: "תסכים להצעת נתניהו"
לחץ חרדי
קנייבסקי נפגש עם גנץ ואמר כי לציבור החרדי יש "חוב מוסרי כלפיך ותמיכה במהלך" • גפני בפגישה עם נתניהו: "אתה לא עושה מספיק מאמצים, לבנט וסער יש ממשלה סגורה"
הרב קנייבסקי עם גנץ | צילום: באדיבות המצלם

הרב יעקב קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, נפגש בצהריים (שני) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ וביקש ממנו לקבל את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לקואליציית ימין ולכהן ראשון כראש ממשלה ברוטציה.

‏הרב קנייבסקי אמר לגנץ כי "יש חוב מוסרי כלפיך, יש תמיכה רחבה במהלך האמור, כדי למנוע מינוי ליברמן לתפקיד שר האוצר, אנו מבינים כי אינך מעוניין לתת אשראי לנתניהו, אולם יש סיטואציה שבה ניתן לפעול יחד בשיתוף פעולה".

עוד נאמר לגנץ כי "צריך לכבד את נתניהו, את המצביעים שהצביעו לו, יש להקים ממשלה שתייצג את כולם תוך התחשבות בציבור וכמיליון האזרחים שתמכו בדרכה של הליכוד".

גורמים המעורים בפרטי הפגישה הסבירו כי "לציבור החרדי היכרות רבת שנים עם גנץ. מוקירים ומעריכים את יושרו ואמינותו". לאחר הפגישה נמסר כי "בשיחה הועלו הנושאים החשובים לציבור החרדי ולעולם התורה, החששות הקיימות, חוק הגיוס וכו'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני. ב'וואלה' דווח כי נודע כי במהלך הפגישה מתח גפני ביקורת נגד נתניהו: "אתה לא עושה מספיק מאמצים מול בנט וסער, יש להם ממשלה סגורה, אתה צריך לדעת את זה", אמר יו"ר יהדות התורה.

הפגישה התקיימה במשרד ראש הממשלה, לבקשת נתניהו, זאת ברקע החשש שלו מכך שגפני ישתף פעולה מבחוץ עם ממשלת בנט-לפיד. נתניהו תהה בפני גפני על הצורך שלו להסתייג מהתמיכה הנחרצת בממשלה בראשותו, וגפני שלל אפשרות של הימנעות כזאת. הוא אמר לנתניהו כי הוא הולך עם הליכוד, גם במחיר של אופוזיציה.

בתוך כך, מקורבים לנתניהו לוחצים עליו לתת ליו"ר ימינה נפתלי בנט את הבכורה ברוטציה, אם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יחבור אליו להקמת הממשלה. לפי גורמים בסביבת ראש הממשלה, נתניהו טרם הסכים למתווה שבו בנט יכהן ראשון ברוטציה, אך הלחץ בסביבתו גובר לקראת סוף המנדט.

גורמים פוליטיים אמרו כי נתניהו "החל להפנים", כלשונם, כי הוא יהיה חייב לפנות את מקומו כראש הממשלה לטובת מועמד אחר מהימין לתקופה של שנה, כדי להקים ממשלת ימין, ובמטרה לסכל את הקמת הממשלה בראשות בנט ולפיד. יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לא שלל את האפשרות הזאת, ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, תמך בכך כעדיפות ראשונה.

ב'חדשות 12' נחשף אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן בני גנץ להתמנות לראש ממשלה באופן מיידי, ולחתום על הסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו גנץ יכהן ראשון במשך שנה, שלאחריה נתניהו יכהן שנתיים, ובסוף השנה השלישית שוב גנץ.

על פי הדיווח, נתניהו פנה לגנץ שלשום בנושא. השניים שוחחו טלפונית ודיברו על האפשרות שיקימו יחד ממשלה שבה גנץ יכהן ראשון כראש ממשלה למשך שנה ובמקביל ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, ולאחר מכן נתניהו ישוב לתפקיד, יכהן במשך שנתיים – ואז גנץ יכהן במשך שנה נוספת.

גנץ אמר בשיחה שהוא "לא רואה לזה היתכנות" – אך ייתכן שהתרחיש הזה לא בהכרח יורד מסדר היום. בכחול לבן אישרו כי אכן הייתה פנייה מנתניהו לגנץ, אך מסרו שגנץ השיב כי זה לא רלוונטי. גורמים בליכוד אישרו את הדיווח על שיחה שהתקיימה בין נתניהו ובין גנץ בשבוע שעבר, שבמהלכה הועברה ההצעה.

גורמים בימין התייחסו לאפשרות ואמרו: "גנץ נפגע מנתניהו כי סיכם איתו על רוטציה שלא קוימה, ההצעה תבוא לתקן את המצב. כמו כן, גנץ זועם על שותפיו הנוכחיים לגוש השינוי שמבקשים להסתמך על קולות מפלגתו, אך מסרבים לתת לו את תיק הביטחון. במצב הזה אולי הוא יעדיף רוטציה עם נתניהו על פני המעמד הנחות בממשלת בנט – לפיד".

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו פנה עם הצעה דומה גם ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. כמו כן, נתניהו שוקל לתת את הבכורה ברוטציה גם ליו"ר הכנסת יריב לוין, אלא שצעד זה עלול לעורר מחלוקת רבה בתוך המפלגה. האפשרות להעניק רוטציה לפוליטיקאי אחר נשקלת על ידי נתניהו עקב רצונו לשמר את כוחו כראש ממשלה חלופי, וגם כדי למנוע הקמת ממשלה בגוש הנגדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים