שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נכה צה"ל הצית עצמו באגף במשרד הביטחון
פצוע קשה
לוחם גולני שנפגע נפשית בעת הלחימה בסג’עייה בצוק איתן ומוכר למשרד הביטחון, הצית את עצמו באגף השיקום של משרד הביטחון. שר הביטחון גנץ הורה על תחקור מהיר ויסודי
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק Vibrant Image Studio

נכה צה"ל בן 26 מירושלים הצית את עצמו הערב (שני) מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון בפתח תקווה, ונפצע באורח קשה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. מדובר בלוחם גולני שנפגע נפשית בעת הלחימה בסג’עייה בצוק איתן ומוכר למשרד הביטחון.

ממשרד הביטחון נמסר: נכה צה"ל הגיע למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ומסיבה שאינה ברורה הצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מיידי להעניק לו עזרה ראשונית והזעיקו את מד"א. האיש, בשנות ה-20 לחייו פונה באמבולנס לבית החולים. כוחות משטרה במקום.

משרד הביטחון מסר עדכון נוסף לפיו, מדובר בנכה צה"ל כבן 26 המוכר במשרד הביטחון בגין פוסט טראומה ממבצע צוק איתן. מתחקור ראשוני עולה כי הצעיר שלף בקבוק עם חומר דליק שהביא עימו. הוא שפך את החומר על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מיידי, בסיוע מטפי כיבוי, על מנת להעניק לו עזרה ראשונה ובמקביל הזעיקו את כוחות ההצלה. נסיבות האירוע אינן ברורות בשלב זה. מטעמים של צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל למסור פרטים מזהים על הנכה.

שר הביטחון, בני גנץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל, התעדכנו בפרטי המקרה, והורו על ביצוע תחקיר מהיר ויסודי של נסיבות האירוע.

עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל, הגיב גם למקרה הקשה: "הערב קרה הגרוע מכל, מה שחששנו ממנו תקופה ארוכה. נכה צה״ל הסובל מפוסט טראומה, אשר לא טופל כראוי על ידי אגף השיקום וקיבל אחוזי נכות שאינם תואמים את מצבו הרפואי – הצית את עצמו מול משרדי אגף שיקום נכים. במשך שנים אנחנו שבים ומתריעים, שבים וזועקים, כי אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נמצא בהתפרקות תפקודית ומוסרית קשה וכושל במילוי תפקידו – הטיפול בנכי צה״ל".

קלימן הוסיף: "לדעתנו הצטרפו גם מבקר המדינה והאלוף אייל בן ראובן, אשר הגישו דוחות וחוות דעת והתבטאו במילים קשות מאוד בנוגע לתפקודו הכושל של אגף השיקום. אנחנו כואבים את כאבו של הפצוע ומשפחתו ומאחלים לו רפואה שלמה. אנחנו מקווים שמקבלי ההחלטות יתעוררו סוף סוף ויבינו: חייבים רפורמה מקיפה באגף וסיוע של המדינה באופן מיידי לנכים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים