שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נלכדה חוליית המחבלים שהציתו את עוז ציון
הותר לפרסום
בפעילות משותפת של השב"כ, צה"ל והמשטרה נעצרו לאחרונה חברי חוליית מחבלים מהכפר בורקא בבנימין, שהציתו מבנה של מתיישבים סמוך לגבעת אסף באמצעות השלכת בקת"ב
| צילום: עוז ציון

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, חטמ״ר בנימין ומשטרת ישראל נעצרו לאחרונה חברי חוליית מחבלים מהכפר בורקא בבנימין, שהציתו מבנה של מתיישבים סמוך לגבעת אסף באמצעות השלכת בקבוקי תבערה.

הפיגוע בוצע בתאריך 29 באפריל, כאשר שלושה מחברי החוליה הגיעו באישון ליל אל אחד המבנים הסמוכים לגבעת אסף, בו ישנו באותו הזמן מספר צעירים. חברי החוליה השליכו מספר בקבוקי תבערה לתוך המבנה, אולם דיירי המבנה הספיקו להתעורר ולהימלט מהמקום.

לאחר עבודה מודיעינית מאומצת, נעצרו מספר חשודים שקשורים בביצוע הפיגוע על ידי לוחמי צה״ל שנמצאים בתעסוקה מבצעית בחטמ״ר בנימין. מהחקירה עלה כי ג'האד ברכה, מג'ד ברכאת ומחמוד נואבית, שלושתם תושבי הכפר בורקא הסמוך להתיישבות, ביצעו את האירוע האמור, בשיתוף פעולה של אחרים.

עם סיום החקירה, יועברו ממצאיה לתביעה הצבאית, לשם הגשת כתבי אישום נגד החשודים. "שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול גורמי טרור על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

תושבי המאחז סיפרו אז כי במהלך הלילה מחבלים ערבים השליכו בקבוקי תבערה לבית מגורים במאחז, כתוצאה מהשריפה נפגעו שני בחורים מכוויות באופן קל. בבית ישנו באותה שעה ארבעה בחורים, כתוצאה מבקבוקי התבערה הבית החל לבעור, והבחורים נאלצו לקפוץ מחלונות הבית החוצה. אחד מבקבוקי התבערה נחת בסמוך למזרון של אחד מהבחורים וגרם לכויות ברגליו.

בקבוקי תבערה נוספים הושלכו גם מחוץ לבית ושריפה החלה לבעור גם בחצר הבית. סה"כ הושלכו לבית שלושה בקבוקי תבערה, ולחצר הבית לפחות שניים נוספים. כוחות כיבוי, צבא ומד"א הגיעו למקום, כיבו את השריפה וטיפלו בפצועים שלא נזקקו לפינוי.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "המחבלים שהציתו הלילה בתי מגורים בעוז ציון ליד גבעת אסף הם אותם מחבלים ואותו אוייב שרודף אותנו היום בירושלים, ביפו ובעזה. צה"ל צריך לפעול ביד קשה מאד נגדם ונגד הסביבה התומכת שלהם. התעוזה שיש לאוייבים שיוצאים לפיגוע כזה בו כמעט נשרף בית על יושביו היא נקודת חולשה שלנו. אני מבקש לחזק את ידי החברים בעוז ציון שחוו הלילה ארוע קשה מאד. נחזק את המגמה להתרחבות ישראלית במרחבי יהודה ושומרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים