שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נמשך המרדף אחר המחבלים מפיגוע הירי
צומת תפוח
צה"ל פתח במצוד אחר החשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת תפוח וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון. חמאס בירך: "תגובה טבעית לפשעי ישראל"
כוחות צה"ל בתכנון המרדף | צילום: דובר צה"ל

צה"ל פתח במצוד אחר החשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת תפוח וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון. לפי עדי ראייה בזירה, רכב המחבלים הגיע מכיוון דרום לצפון – ואז עצר ליד הטרמפיאדה בצומת וממנו נורתה אש במשך חצי דקה לפחות. בזמן הירי נכחו במקום שישה צעירים, ושלושה מהם כאמור נפגעו. עוד אמרו עדי הראייה כי רכב המחבלים עשה פרסה ונמלט לכיוון רמאללה.

החיילים ששמרו בזירה השיבו באש לעבר הרכב. עד ראייה סיפר כי "הרכב שלפניי האט, ירה כמה כדורים והמשיך לנסוע". עד ראייה נוסף סיפר ב'כאן חדשות' כי אחד המחבלים האט את הרכב, פתח את החלון, צעק "אללה אכבר" – וירה באזרחים. "ירדתי לצהוב והרכב שלפני האט", סיפר עד ראייה שנכח במקום בעת האירוע. "לא יודע אם זה היה אקדח, לדעתי היה אקדח שירה כמה כדורים וישר המשיך לנסוע".

רכבם של המחבלים עדיין לא נמצא. כוחות צה"ל ממשיכים במרדף בהובלת השב"כ אחר המחבלים ופועלים לחסום את צירי התנועה. לפי דיווח פלסטיניים, צה״ל פרס מחסומים רבים בצפון השומרון וסגר את הכניסות לכפר חוארה, שלעברו מסתמן שנמלטו.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אללוף הגיע לזירת הפיגוע וקיים תחקיר ראשוני. צה"ל החליט להרחיב את היקף המחסומים והחיפושים של הכוחות לבקעה ולחטיבה המרחבית בנימין. לפי דיווחים פלסטינים, הכוחות סגרו את הכניסות לשכם. כוחות צה"ל נכנסו לכפר סילוואד מזרחית לרמאללה וסגרו את הכניסות אליו.

ארגון הטרור חמאס בירך על הפיגוע בצומת תפוח: "מברכים על הפעולה ההירואית שבוצעה היום במחסום זעתרה בדרום שכם. וזה בא בהקשר של תגובה טבעית לפשעי הכיבוש הציוני ותמיכה באנשינו בירושלים. זה המשך לגיטימי להתנגדות עמנו הפלשתיני בגדה המערבית".

גם בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי בירכו: "הפיגוע הוא מסר בשם העם הפלסטיני כולו לפיו ירושלים היא קו אדום ושפגיעה במקומות הקדושים תתפוצץ בפני ישראל".

באוגדת איו"ש הביעו חשש משרשרת פיגועים בעקבות החלטת הפלסטינים לבטל את הבחירות לפרלמנט ואיומי חמאס. גורם צבאי מסר כי "ביממה האחרונה התגברה ההסתה ברשתות החברתיות ואיתה הקריאות לביצוע פיגועים. בהערכות מצב דובר על פיגועי ההשראה, וזה פיגוע שני היום ואנו נערכים למפגעים בודדים נוספים".

שלושה תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר, כולם בני 19, נפצעו הערב (ראשון) בפיגוע הירי מרכב חולף לעבר טרמפיאדה בצומת תפוח בשומרון. אחד מהנפגעים פונה על ידי מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש, אחר נפצע באורח קשה ומצבו של השלישי מוגדר קל.

שר הביטחון גנץ קיבל עדכון ביטחוני אודות פיגוע הירי בשומרון, כך נמסר מלשכתו. בציוץ בטוויטר כתב: "אני מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח ומתפלל לשלומם. צה"ל וכוחות הביטחון לא ירפו עד שישימו ידיהם על המחבלים שביצעו את הפיגוע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח ברכת החלמה לפצועים בפיגוע הירי האכזרי בצומת תפוח. כוחות הביטחון דולקים אחר המחבלים ואני בטוח שישימו ידם עליהם בהקדם האפשרי. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ונכה באויבינו בעוצמה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים