שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ננהג בהגינות גם עם מי שלא בממשלה"
לפיד בהצהרה
יו"ר יש עתיד אמר יממה לאחר שקיבל את המנדט מהנשיא: "ההצעה שלי לבנט לא השתנתה, צוותי המו"מ עובדים כעת על הקמת ממשלה". על מירון: "עשינו כל מאמץ לשפר"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: יש עתיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, אחרי קבלת המנדט אתמול: "נשיא המדינה נתן לי אתמול את המנדט לנסות להקים ממשלה בישראל. אמרתי לכבוד הנשיא: "ממשלת אחדות ישראלית היא לא פשרה – היא מטרה". זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו", פתח לפיד.

"וכמו כדי להוכיח את זה. מיד עלה לשידור ראש הממשלה נתניהו. שוב משמיץ, שוב משסע. תוקף הכי נמוך שאפשר. את נפתלי, את גדעון, את השמאל אותי. סגנון שמבייש את התפקיד ואת האדם. בדיוק את זה אנחנו רוצים לשנות. כעסנו מספיק, שנאנו מספיק, רבנו מספיק. ישראל היא מדינה פצועה. היא זקוקה לשקט, זקוקה לאחדות, מוכרחה – חייבת! – ממשלה מתפקדת".

"ישראל עייפה ממריבות. עם ישראל מסתכל על הפוליטיקאים שלו ושואל את עצמו – מתי הם כבר יפסיקו לריב ויילכו לעבוד בשבילנו? והתשובה שלי היא: עכשיו. עכשיו צריך ממשלת אחדות. כי אנחנו פה יחד. יש לנו גורל אחד ואנחנו לא שונאים אחד את השני. לא על הכל מסכימים, אבל אלה הן מחלוקות לשם שמיים ולכן סופן להתקיים".

"זו תהיה ממשלה מורכבת, אבל תהיה לה מטרה פשוטה: להוציא אותנו מהמשבר. ממשבר הקורונה, מהמשבר הכלכלי, מהמשבר הפוליטי, בעיקר מהמשבר בתוכנו, בתוך עם ישראל. אנחנו לא נצליח לפתור אף אחת מהבעיות שלנו אם נמשיך לריב. הסכסוכים הפנימיים מחלישים אותנו. הם עוצרים אותנו ומקשים עלינו להתמודד עם האתגרים הבטחוניים, לקדם את הכלכלה והחינוך".

"אם נצליח להקים ממשלה היא גם תנהג אחרת כלפי האופוזיציה. לא נשמיץ, לא נקטין, נכבד אותם, נטפל כמיטב יכולתנו גם בבעיות של אלה שלא הצביעו לנו. נפתלי בנט אמר אתמול בצדק שממשלת אחדות תמנע בחירות חמישיות – אבל זה רק חלק מהעניין. המטרה העיקרית שלה, האתגר העיקרי שלה, יהיה להתחיל פה משהו אחר: נקי, הגון, מתפקד".

"אנחנו מנסים ליצור פה ברית ישראלית של אנשים הגונים, שהם גם פטריוטים. אני מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים – בנפתלי ובני, גדעון ומרב, איווט וניצן. הם אנשים שונים עם דיעות שונות, אבל זה שמישהו לא מסכים אתך, לא הופך אותו לאוייב. כולם אוהבים את המדינה הזו מעומק ליבם. הם רוצים לבנות, ולתקן וליצור שיתופי פעולה שלא ראינו פה כבר הרבה שנים".

לפיד הצדיק בנאום את הפרת ההבטחות הצפויה על ידי לפיד וסער: "לכולנו יש עבר. כל אחד מאתנו סוחב אחריו חמישה ציטוטים שהוא מתחרט עליהם. דברים שהוא לא היה צריך לומר. דיעות שהוא שינה. אין לי שום כוונות לעסוק בזה. מי שרוצה להתקע בעבר, בעיה שלו".

"אנחנו לא נמצאים כאן כדי להלחם על העבר, אלא על העתיד. מי שרוצה לריב ולכעוס, שיריב ויכעס. אנחנו מעדיפים ללכת לעבוד למען אזרחי ישראל. לבנות לילדים שלנו כיתות בתי ספר, לתקן את היחסים בין חרדים לחילונים, לחזק את מערכת הבריאות, לקדם את החברה הערבית יחד עם נבחרי הציבור שלה, לצמצם פערים חברתיים".

"מיומי הראשון בפוליטיקה, זו משאת נפשי, זו משימת חיי: מציאת הטוב המשותף. משיכת החברה הישראלית מן המחלוקת אל עבר ההסכמה. היום אנחנו עושים עוד צעד אחד בכיוון הזה, ואנחנו עושים אותו יחד", דברי יו"ר יש עתיד.

לפיד הבהיר שהוא מחויב למתווה הפריטטיות והבכורה ברוטציה שהציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט. "מה שהצעתי לפני קבלת המנדט תקף כי המילה שלי היא מילת ברזל, וזה מה שיש על השולחן, זה חלק ממה שאנחנו מנסים להחזיר לתרבות בישראל", אמר לפיד. "אני ונפתלי היינו ביחד בקואליציה, היינו יחד באופוזיציה, היינו יחד כשהוא בקואליציה ואני באופוזיציה. בחיים לא רימה אותי, אני לא רימיתי אותו, זו כבר התחלה מרעננת ליחסים בין פוליטיקאים בתוך מערכת פוליטית".

במהלך ההצהרה, לפיד נשאל אם היא כונסה מאחר וקיים חשש כי יו"ר ימינה נפתלי בנט לא יצטרף לממשלת האחדות. "מסיבת העיתונאים נקבעה אתמול כשהנשיא הטיל עלי את המנדט. זו לא פשרה, זו לא ברירה, זו משימה קדושה לייצר ממשלת אחדות ישראלית. אני בטוח שכולם יתכנסו למטרה. לא יודע לחזות קדימה איך יתנהג כל ח"כ, אבל בסך הכל האירוע בשליטה", השיב.

על הטענה להפרת הבטחת בחירות מצד נפתלי בנט אמר לפיד: "בסופו של דבר שאלה מה צריך הציבור לא מה אמרו הפוליטיקאים. הציבור צריך ממשלה שתעבוד בשבילו, מה שחשוב זה שתהיה ממשלה מתפקדת, הישראלים כל כך עייפים מהפוליטיקה. הם רוצים ממשלה שהם יוכלו לומר 'וואלה, כבר שבועיים לא חשבתי עליה, היא עושה את עבודתה'".

בהמשך הוסיף: "שמעתי אתמול מסיבת עיתונאים של בנט שדיבר על ממשלת אחדות ישראלית. זו הממשלה שמונחת על השולחן, זו תהיה ממשלת אחדות או שנלך לבחירות". לפיד הדגיש: "אמרתי מזמן – אנחנו נגד פסילות, זה דבר גרוע. הדבר החשוב יותר והזכרתי את זה קודם – ננהג בהגינות גם עם מי שלא יישב בממשלה. זה חלק מתרבות פוליטית וכולל את הנציגים החרדיים. כרגע די ברורה המפה של המפלגות שמקימות את ממשלת האחדות ומה שיהיה בהמשך, יהיה בהמשך".

על מספר השרים בממשלה שתקום, אמר: "העברתי בזמנו את חוק 18 השרים. עובדתית זו ממשלה שמורכבת מ-7 מפלגות ונעשה כל מאמץ. יכול להבטיח שמספר השרים לא יהיה כמו בממשלה הנוכחית כי זה אבסורד ולא משרת את אזרחי ישראל".

לפיד התייחס גם לאסון במירון ואמר שיקדם הקמת ועדת חקירה ממלכתית. "אני חושב שזה יכול היה להיות אחרת. כל יהודי שרוצה להתפלל בהר מירון צריך להצליח להתפלל בהר מירון. עשינו כל מאמץ לשפר את התשתיות בהר מירון ומי שהפסיק אותן צריך לתת את הדין", אמר.

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה לדברי לפיד: "‏לפיד עכשיו ברגע של גילוי לב: "לא חשוב מה הבטחתם לבוחרים. תשקרו חופשי. מה שחשוב זה מה שתשיגו, גם אם בנכלוליות ורמאות שיטתית של הציבור שבחר בכם". בנט, לשקר אין רגליים…ממשלה שתתבסס על נוכלות, תמצא את עצמה מהר מאוד בפח האשפה של ההיסטוריה, ואתה תישאר בירכתי השמאל כאבן שאין לה הופכין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים