שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "נסלים את המצב אם לא יוכנס הכסף"
חמאס מאיים
העיתון "אל-אחבאר" שמקורב לחמאס דיווח כי הארגון העביר מסר לישראל כי "המשך הפרובוקציות של האויב נגד עזה פירושו רק להוביל להסלמה ולעימות"
תגיות: ,
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

העיתון הלבנוני אל-אח'באר, דיווח היום (שישי) כי ארגון הטרור חמאס מאיים להסלים את המצב בעזה אם לא יוכנס הכסף הקטארי. לפי הדיווח, גורמים בארגון הטרור העבירו מסר לישראל באמצעות המתווכים ממצרים ומהאו"ם, לפיו: "אם ישראל לא תכניס את הכסף הקטרי בשבוע הקרוב – נקבל 'החלטה חשובה' בעניין הפסקת האש ונסלים את המצב באזור הגבול".

על-פי לוחות הזמנים הקבועים, בשבוע הבא אמור להיכנס לרצועת עזה המענק הקטארי במזומן, שבאמצעותו מקבלות כ-100 אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה 100 דולר כל אחת. המענק גם כולל קניית דלקים מישראל להפעלת תחנת הכוח ברצועה.

על פי הדיווח, חמאס הודיעו למתווכים המצרים והבינלאומיים כי "המשך הפרובוקציות של האויב נגד עזה והאזרחים העניים הנהנים ממענק קטארי המחולק ל-100,000 משפחות פלסטיניות בשיעור של 100 דולר למשפחה, פירושו רק לדחוף להסלמה ולעימות". הפלגים הזהירו, על פי המקורות, כי תוך זמן קצר "ההתנגדות עשויה ללכת לאפשרויות שיפתחו את העימות מחדש לרווחה".

לפי המקורות, ארגוני הטרור הזהירו כי ישתמשו ב"אמצעי לחץ" באזור הגבול והדגישו כי "ההתנגדות עשויה ללכת לאופציות שיפתחו עימות". מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, רמז כי אם בעיותיה של עזה לא ייפתרו הם "ישרפו את הירוק ואת היבש". במילים אחרות, בחמאס מאיימים לחזור להשתמש בבלוני נפץ ותבערה.

שר הביטחון בני גנץ אמר אמש בפגישה עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין כי "לפני שבועיים סיימנו מערכה בעזה שפתח ארגון הטרור חמאס, בעוד שהחמאס ירה אלפי רקטות על ריכוזי אוכלוסייה- צה"ל, באמצעות מודיעין איכותי, חימוש מדויק והוראות פתיחה באש קפדניות, פעל בכדי לפגוע רק במטרות צבאיות ופעל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

"כיפת ברזל הצילה חיים של מאות ישראלים, ויירטה למעלה מ-1,400 רקטות שהיו אמורות לנחות בשכונות מגורים, מרכזי קניות ובתי חולים. אני מבקש להודות לך ולממשל האמריקאי בראשות הנשיא ביידן על התמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ועל שימור היתרון האיכותי הישראלי. אנחנו מעריכים זאת מאוד".

"אתגרים מביאים איתם הזדמנות לשינוי. אחרי ההישג הצבאי, חייב להתחיל מעשה מדיני שימנע חזרה לעימות- את המהלך הזה אציג לך בהרחבה בפגישתנו. לארה"ב יש תפקיד מרכזי ביחד עם מדינות האזור המתונות שעימן אני עומד בקשר בכדי שהתהליך יצליח", דברי גנץ.

מזכיר ההגנה לויד אוסטין נשא הצהרה אחרי הפגישה ואמר: "אנו מחפשים פתרון שיעניק ביטחון לישראלים ולפלסטינים כאחד. אני מדגיש את החשיבות של הפחתת המתיחות במזרח ירושלים ובגדה המערבית, ואת התמיכה של ארה"ב בסיוע הומניטרי ושיקום עזה". הוא קרא גם להחזיר לשולחן את פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים