שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נסראללה מאיים במאבק של מאה אלף לוחמים
כתבה שלישית בסדרה
בצל המשך הכאוס בלבנון והחשש מהתפרצותה של מלחמת אזרחים ברקע משבר הפיצוץ הכימי, איים מזכ"ל ארגון הטרור בתגובת נגד של "מאה אלף לוחמים מאומנים היטב"
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: NBC

בהמשך ישיר לאירועים בסוף השבוע האחרון, נשא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום במהלכו האשים כי מות שבעה מאנשי הארגון שנהרגו במהומות הינו "שלב חדש" כהגדרתו בכל הנוגע ביחס התנועה כלפי נושאי הפנים. נאומו של חיזבאללה שודר זמן קצר לאחר פרסום שתי הכתבות הקודמות בסדרה כאן באתר 'בחזית'.

עוד בסדרת הכתבות על לבנון:

כזכור, הירי שהיה ביום חמישי החל כשחיזבאללה השיעי יחד עם תומכי אמ"ל צעדו בביירות, באחד מהאזורים המסמנים את הגבול בין מזרח בירות למערב בירות, מקום מועד לפורענות בין שיעים, סונים ונוצרים עוד מימי מלחמת האזרחים.

בחיזבאללה כזכור, הפנו אצבע מאשימה לעבר הכוחות של לבנון הנוצרית וטענו כי הירי בוצע על ידי צלפים מגגות הבתים. הכוחות הלבנונים טענו מאידך, כי הירי נבע כתוצאה מהסתה שנגרמה ע"י מנהיגי חיזבאללה דווקא נגד השופט החוקר את הפיצוץ בנמל, וכי הטענות הן ניסיון של חיזבאללה להסיט את תשומת הלב מהפלישה של הארגון לאזור. עוד ציינו, כי בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים בבירור פעילי הארגון עם כלי נשק. שני הצדדים כזכור קראו לרגיעה.

בנאומו אמר נסראללה כי כוחות לבנון מנסים לגרום לאנשים בפרברים הדרומיים מחד מחיזבאללה ומנסים לצייר אותו כ"אוייב דמיוני". עוד הוא הוסיף כי כוחות לבנון מכוונים למלחמת אזרחים על מנת לגרום לשינויים דמוגרפיים כאלו שיגדירו את הנוצרים לאזור ספציפי – וכך יצרו מדינה נוצרית הנשלטת על ידי המפלגה.

לכל אורך נאומו, שב נסראללה והדגיש את העובדה כי חיזבאללה אינו אויבם של הלבנונים או של הנוצרים, ההיפך הוא הנכון, וכי "ניתן לשאול את תושבי סוריה כיצד חיזבאללה מגן על הנוצרים. האיום הגדול ביותר על קיומם של נוצרים וביטחון הקהילה הנוצרית בלבנון הוא הכוחות בלבנון", אמר נסראללה, תוך שהוא מייעץ לכוחות הלבנונים לזנוח כל רעיון של לחימה פנימית או מלחמת אזרחים מחודשת, ומבהיר כי ארגונו מעוניין אך ורק שלום אזרחי, בטיחות ופתיחות בלבנון.

במהלך נאומו אמר נסראללה כי שרותי הביטחון הם אלו שאמרו לו כי הכוחות הלבנונים עומדים מאחורי הירי, וכי הסיסמאות והפרובוקציות שיצרו חברי ארגון חיזבאללה היו "טעות" כהגדרתו. בהקשר לסרטונים ובהם נראים חברי ארגון אמ"ל וחיזבאללה נושאים נשק אמר נסראללה כי זה הובא  למקום רק לאחר תחילת הירי.

מבט תלת מימדי מלמעלה לפיצוץ בנמל ביירות | צילום: shutterstock

"מאה אלף לוחמים מאומנים היטב"

במהלך נאומו הזהיר את הכוחות הלבנונים כי אינם לוקחים בחשבון בצורה נכונה את כוחו של ארגונו וכי ארגונו מונה כיום כ-100,000 לוחמים המאומנים היטב, שכל מטרתם הינה להגן על אדמת לבנון, וכן על הנפט והגז ש"נגנבים לנגד עיניהם של הלבנונים", וכלל לא למאבקים פנימיים.

עוד התייחס במהלך נאומו לנושא חקירת הפיצוץ בנמל ואמר כי חיזבאללה היה ממוקד מאוד בנושא מהרגעים הראשונים שלאחר הפיצוץ וכי הארגון לא ישתוק, והדגיש כי "מי שמאשים את הארגון חייב להמציא ראיות, ולשאול מדוע דרישתם לשנות את השופט נחשבת לאיום?". כמו כן הפנה נסראללה אצבע מאשימה כלפי מערכת המשפט ואמר כי מי שהיה אחראי על האישור להכנסת הספינה עם האמוניום לנמל הם השופטים בעצמם, וכי פרק הזמן נגמר ועל המדינה לקחת אחריות ולפעול.

כזכור, רק לאחרונה ניסו שוב בארגון לסלק גם את השופט השני, אולם בסוף השבוע פסק בית המשפט כי השופט יוכל להמשיך בתפקידו ודחה את התלונה שהוגשה על ידי חבר פרלמנט לבנוני תומך חיזבאללה – לאחר שהוצא נגדו צו מעצר לאחר שזה סירב להתייצב בחקירה בנוגע לפיצוץ. חברי פרלמנט המקורבים לחיזבאללה הזהירו כי בהחלט עשויה להיות הסלמה פוליטית ואולי אף הסלמה מסוג שונה, וכי כל האופציות פתוחות.

גורמים בחיזבאללה מאשימים כי כל החקירה של בנושא הפיצוץ הינה חלק מתכנית אזורית ופנימית מסודרת בניסיון לשנות את המאזן בלבנון וכי לארגון יש מידע המצביע על כך שלחקירה יש גוון פוליטי, ואף ארה"ב הואשמה בהפרעה לחקירה.

מאידך טענו הפלגים האחרים בלבנון כי חיזבאללה מנסה בכל הכוח להימלט מהעונש ולהסיט את תשומת הלב מאחריותו בנושא על ידי פגיעה במערכת המשפט והצבא הלבנוני, עד כדי פגיעה בשלום האזרחים.

אכן, נאום של הטרוריסט נסראללה בלא אזכור של ישראל אינו נאום, ולקראת סיומו הביע נסראללה תנחומים לסוריה על מותו של מדחת סאלאח, שעל פי טענות גורמים סוריים נורה ונהרג בידי כוחות ישראליים סמוך לגבול רמת הגולן בשבת האחרונה.

סאלאח, שהיה מקורב לנשיא סוריה אסד, נעצר בשנות ה-80 על רקע מעורבות בפעילות חבלנית נגד ישראל ונדון ל-12 שנות מאסר, לאחר שחרורו שב לסוריה וכיהן כחבר פרלמנט. בסוכנות הידיעות הרשמית הסורית האשימו את ישראל בחיסול וטענו כי "צבא האויב ירה בו בצעד פחדני כשהיה בדרך הביתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים