שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נסראללה רצה לאיים במלחמה והתקשה לדבר
נאום השיעולים
מנהיג חיזבאללה פתח את נאומו בהתנצלות על כך שלא דיבר בזמן האחרון מכיוון שהוא חולה, ואיים: "צריכים להגיע למשוואה שפגיעה בירושלים שקולה למלחמה אזורית"
תגיות:
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה | צילום: תקשורת ערבית

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (שלישי) דברים בנאום שייזכר לא בגלל האיומים על ישראל – אלא דווקא בגלל השיעולים וקשיי הנשימה. מנהיג חיזבאללה פתח את נאומו בהתנצלות על כך שלא דיבר בזמן האחרון מכיוון שהוא חולה. הבן של נסראללה, ג'וואד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו תוך כדי הנאום: "בסך הכול אלרגיה, אתם יכולים להירגע".

נסראללה בירך את "ההתנגדות" בעזה במהלך התקיפה הישראלית, ואמר: "אני מברך את אנשי עזה שתמכו וחיו תחת תוקפנות והביעו את נאמנותם". הוא הוסיף ואמר: "כוכבי, שאיים מפני תקיפה קרקעית, נותר חסר אונים והובס על ידי הרקטות מעזה".

בתחילת נאומו אמר נסראללה כי "מעתה והלאה, אנחנו נציין שני ניצחונות: ב-25 במאי – הניצחון שלנו עם נסיגת ישראל מלבנון, וב-21 במאי – הניצחון של עזה. מנהיגי הפלגים הפלסטיניים והזרועות הצבאיות היו נפלאים בהסלמה האחרונה".

נסראללה טען כי ישראל "נכשלה במניעת שיגור הטילים. כישלון מודיעיני. לא ידעו מאיפה שוגרו הטילים. נתנו זמנים וירו בזמנים. הם לא הצליחו למנוע שיגור של חלק גדול מהם לערים". עוד אמר כי כיפת ברזל "נכשלה, ואם הייתה מצליחה בתשעים אחוזים, נתניהו היה מתגאה ומשווק אותה בכל מקום".

ברוב נאומו התייחס לחשיבות הנסיגה הישראלית ואמר: "אנחנו מציינים שני ניצחונות – אחד שלנו מול ישראל ב-2000 והשני של הפלסטינים כעת". לדבריו, "המשוואה שיש להגיע אליה היא כדלהלן: ירושלים – מלחמה אזורית. על הישראלים להבין כי כל מהלך שכזה משמעותו מלחמה אזורית שתסתיים בהשמדתה".

בהמשך, טען כי "צה"ל חושש ממבצע יבשתי גם בעזה וגם בלבנון", והוסיף ש"ישראל נכשלה בלהשיג תמונת ניצחון. כל הסקרים שם הראו כי רק שליש מהישראלים חושבים שהם ניצחו במערכה". בסוף נאומו, איים על ישראל שמא תעשה "מעשה טיפשי בנוגע ללבנון", והבהיר: "משוואות העימות עדיין קיימות ואנחנו דבקים בהן, אל תטעו בזאת".

לדברי נסראללה, "ישראל החליטה לפנות תושבים פלסטינים משכונת שייח ג'ראח. לאחר מכן נמנעה מהמתפללים המוסלמים להגיע למסגד אל-אקצא בחודש רמדאן. נתניהו וההנהגה הישראלית המשיכו בהתרסה. הטעות בהערכה שלהם הובילה למלחמה, לכישלון ולתבוסה שלהם, וזה יקרה גם שוב בעתיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים