שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » דברים שכדאי לדעת על וירוס השפעת
קורונה או שפעת?
וירוס השפעת נפוץ ומוכר במיוחד, אך מה אתם באמת יודעים עליו? וכיצד תוכלו להבחין בינו לבין נגיף הקורונה? הכל במדריך הבא
תגיות: ,
שפעת, צינון | צילום: shutterstock

שפעת היא מחלה הנגרמת למעשה מנגיף השפעת. אבחון המחלה אינו פשוט אך לרוב ניתן להסתפק באבחון הסימפטומים בכדי לדעת כי אכן מדובר במחלה זו. היא נפוצה לרוב בתקופה שבין חודשי אוקטובר ומאי – בהם היא מגיעה לשיאה, אך גם בעונות האביב והסתיו ניתן להיתקל בלא מעט מקרי שפעת. בעוד שהשנה התווספה לשפעת גם מגיפת הקורונה אשר רבים מתסמיניה חופפים ואף דומים לאלו של מחלת השפעת, חשוב לבצע תחילה אבחון להימצאותו של נגיף הקורונה כדי לקבל אבחנה מבדלת וכן לשם למידת השפעתו האפשרית של קיום שתי המחלות גם יחד.

אז עונת החורף כבר לגמרי כאן ועם הכניסה לעונה זו של השפעות העונתיות, מומלץ להתעדכן ולהכיר כמה עובדות מעניינות הנוגעות למחלה הכה נפוצה זו, הנה כמה מהן.

תסמיני השפעת

קיימים תסמיני שפעת רבים היכולים לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות וכוללים בעיקר חום גבוה – המופיע לרוב, גודש באף, כאבי שרירים ושלד, צמרמורות והזעות, כאבי ראש, חולשה לפעמים דלקות עיניים והגדלת קשרי הלימפה. תסמינים אלו דומים במיוחד לאלו של נגיף הקורונה, פרט לכמה יוצאי דופן שאינם מופיעים בשפעת וביניהם איבוד חוש הריח, גודש באף והקאות ושלשולים בכל הגילאים – בניגוד למקרי השפעת בהם הם מופיעים כמעט ורק אצל ילדים. ההבדל המהותי ביותר בין שתי המחלות הוא משך זמן המחלה. שפעת ללא סיבוכים חולפת לאחר כשבוע עד שבועיים בעוד שמחלת הקורונה יכולה להימשך זמן רב יותר ולהשאיר תסמינים גם לאחר שהנגיף חוסל.

כך תתגוננו מפני הנגיף

הופעתם של תסמיני השפעת מהירה ופתאומית כאשר תקופת ההדבקה היא כיומיים לפני הופעתם ועד כשבוע לאחר מכן, אך עדיין אפשר לנסות ולהימנע מגורמי הדבקה מסכנים כדי להקטין את הסיכוי לחלות בה. ניתן לחזק את המערכת החיסונית באמצעות צריכת מזונות העשירים בויטמינים ובמינרלים חיוניים או לחלופין להיעזר במקורות חיצוניים כדוגמת תוספי תזונה מתאימים, לנטול ידיים לעיתים תכופות, לשמור על מרחק חברתי, לדאוג לאוורר היטב חללים סגורים ולהשתעל ולהתעטש למרפק או לטישו ולא לכף היד. דרך יעילה ומומלצת יותר כנגד השפעת היא קבלת חיסון כמדי שנה. החיסון מתחיל לפעול רק כשבועיים לאחר קבלתו כך שחשוב להתחסן מוקדם ככל האפשר.

קבוצות סיכון עיקריות לתחלואה בשפעת

בשעה שילדים אינם מפתחים לרוב את תסמיניו של נגיף הקורונה ואף חווים אותה בצורה קלה יותר, בשפעת הסיפור מעט שונה. במקרה זה, בנוסף להיותם מפתחים את תסמיניה הם אף נוטים לעיתים קרובות להידבק בה בשיעור גבוה יותר – ואפילו פי שניים, מזה של המבוגרים מעל לגיל 65 הנדבקים בה.  

אלו שנמצאים בקבוצות הסיכון המוגבר לתחלואה קשה בקורונה, מצויים לרוב גם באלו של השפעת, שעלולה אף לגרום לסיבוכים משמעותיים ואפילו למוות בקרב אותם אנשים. בקבוצות אלו נמנים בעיקר כאלו שגילם הוא 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות ובפרט מחלות ריאה, לב וכלי דם, כבד וכליות, אסטמה וסכרת, כאלו שמערכת החיסון שלהם מוחלשת עקב מחלה או טיפולים ובניגוד לקורונה – גם ילדים עד גיל 5 ונשים בהריון.

אז מדוע חשוב להתחסן כנגד השפעת בכל שנה?

קיימים סוגים שונים של נגיפי שפעת שלכל אחד מהם דרוש חיסון שונה. מעבר לכך, נגיף השפעת נוטה להשתנות בתדירות גבוהה כך שמדי שנה מתגלים נגיפים חדשים השייכים למעשה למשפחת נגיפי השפעת. החיסון עצמו נחלש עם הזמן ומכאן שיש לחדשו – גם כדי שהמערכת החיסונית תחזק את התנגדותה לסוג השפעת הצפוי וגם לשם התחסנות כנגד נגיפי השפעת החדשים.

ישנן קבוצות שהחיסון כנגד השפעת מומלץ עבורן אף יותר וביניהן אנשים בני חמישים ומעלה, תינוקות וילדים בני חצי שנה עד שש, מי שמועד לסיבוכים כמו נשים הרות או כאלו שלאחר לידה, חוסים במוסדות, אנשים המקבלים טיפול שמדכא את המערכת החיסונית וכן כל מי שחשוף לאוכלוסיות הללו שכן וירוס השפעת מדבק במיוחד, בדומה לנגיף לקורונה.

אם כן, השפעת אינה מחלה פשוטה ובמקרים רבים, יכולים סיבוכיה השונים אף לגרום למיתות רבות בכל שנה. כדי להתמודד עימה או להימנע מהידבקות בה, מומלץ להקפיד בחיזוק המערכת החיסונית, לשמור על היגיינה נכונה, לצרוך מזונות העשירים בויטמינים ואף להיעזר בתוספי תזונה איכותיים בעת הצורך וכמובן, להתחסן כנגדה כמדי שנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים