שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » נעצרו ניסויים ב"תרופת הקורונה" של טראמפ
מחקר
לאחר שהתריע מפני שורה של תופעות לוואי בנטילת תרופת 'הידרוקסיכלורוקין' שנועד לטיפול במחלת המלריה, ערך ארגון הבריאות העולמי מחקר שבסיומו הודיע על השעיית השימוש בתרופה
תרופת הידרוקסיכלורוקין | צילום: Gary L Hider, שאטרסטוק

לאחר שהנשיא טראמפ חשף כי הוא נוטל את תרופת 'הידרוקסיכלורוקין' שנועדה לטיפול במלריה, לאחר שטען כי היא יעילה נגד קורונה, הודיע ארגון הבריאות העולמי, כי היא מפסיקה באופן זמני את המחקרים אודות התרופה שכן לטענתה, היא עלולה להיות מסוכנת.

מנכ"ל הארגון, טדרוס אדאנום ג'בריוס, אמר לעיתונאים כי ההחלטה התקבלה לאור מחקר שפורסם בשבוע שעבר והוכיח כי אנשים הנוטלים הידרוקסיכלורוקין נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות ובעיות לב.

הוא הסביר, כי "החשש מהשימוש בתרופה היא לא נגד מלריה, כי אם בכל הקשור לשימוש כטיפול נגד נגיף הקורונה".

מנהל תכנית החירום של ארגון הבריאות הבינלאומי, ד"ר מייקל ראיין הגיב להודעת טראמפ כי מדובר בתרופה יעילה נגד קורונה ואמר כי בניסוי גלובלי שערך הארגון, במטרה לבדוק את התאמת התרופה לקורונה אמנם לא הייתה שום אינדיקציה לבעיות בטיחות של התרופה אך עדיין המחקר הציג מידע חדש שיש צורך לנתח את ממצאיו. לדברי ראיין, "אנו פועלים בזהירות בהתבסס על התוצאות האחרונות של כל המחקרים כדי להבטיח שנוכל להמשיך בבטחה עם הניסוי".

כזכור, לאחר הודעת נשיא ארצות הברית בענין השימוש ב'הידרוקסיכלורוקין' כתגובה לנגיף קורונה, הציג ארגון הבריאות העולמי שורה של תופעות לוואי אפשריות משימוש בתרופה, כשהוא מתריע מפני השימוש בו ללא היוועצות מוקדמת ברופא.

בין התופעות שהציג ארגון הבריאות עלו בין היתר, הפרעות בקצב הלב, ירידה בערכי הסוכר בדם. לצד תופעות נוירו-פסיכיאטריות כגון בלבול, נדודי שינה, מאניה, הזיות, פרנויה, דיכאון, קטטוניה ופסיכוזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים