שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בני 12-15 לא יכולים יותר לקבל חיסון ראשון בישראל
המחדל של בנט
יותר מ-770 נדבקים אובחנו בסופ"ש • דיווח: ישראל ופייזר צפויות לחתום על הסכם הקדמת משלוח חיסונים • נכון להיום יש בארץ 5 יישובים אדומים ו-4 כתומים
תגיות:
חיסון | צילום: Billion Photos, שאטרסטוק

החל ממחר, לראשונה מאז החל מבצע החיסונים, החיסונים של חברת פייזר לא יהיו זמינים עוד למתחסנים חדשים – אלא רק לאלו הנדרשים להשלמת החיסון. מעתה, אלו שירצו להתחסן יקבלו את החיסון הדומה של חברת מודרנה. עם זאת, החיסון לגילאי 15-12 מאושר רק עבור חברת פייזר, כך שבני הנוער שירצו להתחסן לא יוכלו לעשות זאת.

בקופות החולים נרשמה בסופ"ש היענות גבוהה מאוד של בני הנוער עם כ-15 אלף מתחסנים בני 15-12. עד כה התחסנו כ-200 אלף בני 15-12. קופות החולים כללית, מכבי ומאוחדת עמדו ביעד שהציב משרד הבריאות – לפחות חמישים אחוז מבני הנוער מחוסנים או מחלימים. בלאומית התחסנו או החלימו ארבעים וחמישה אחוזים.

בקופת החולים כללית חיסנו עד כה כ-81 אלף בני נוער ובמכבי כבר הגיעו ליותר מ-50% מהמבוטחים בקבוצת הגיל 15-12, אך בסך הכל היעד שהציב ראש הממשלה נפתלי בנט ל-30 אלף חיסונים ביום לא הושג. הצפי הוא שבשליש האחרון של השנה יתחדש מלאי החיסונים.

ב'חדשות 12' דווח כי משרד הבריאות צפוי לחתום עם פייזר הסכם לפיו חברת התרופות תקדים את משלוח החיסונים הבא לישראל, כדי שיגיע ארצה בחודש אוגוסט ולא בספטמבר. הקדמת המשלוח נדרשת כדי להיערך כראוי לפתיחת שנת הלימודים. עוד פורסם כי ההערכה במערכת החינוך היא שבשנת הלימודים החדשה שצפויה להיפתח, יחזור מתווה הקפסולות לשימוש בבתי הספר.

יותר מ-770 נדבקים בנגיף הקורונה אובחנו במהלך סוף השבוע בישראל: 531 ישראלים מהם אובחנו ביום שישי ועוד 244 אובחנו עד עד הערב. בסך הכול בוצעו אתמול כ-78 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.5%. היום פוענחו עוד כ-39 אלף בדיקות ושיעור החיוביים נמוך יותר – 0.5%.

5 ישובים אדומים: כפר יונה, שערי תקווה, מעלה אדומים, צופים ויהוד. 4 ישובים כתומים: הוד השרון, עץ אפרים, קרית אונו וגני תקווה. 14 ישובים צהובים: באר יעקב, חריש, פרדס חנה כרכור, אורנית, חולון, פתח תקווה, חדרה, בית יצחק-שער חפר, רעננה, רבבה, תל אביב, נתניה, עלי זהב וראשון לציון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. איזו כותרת שקרית ומגמתית.

    זה לא מחדל בנט

    תאשימו את הממשלה המושחתת בה תמכתם שנים רבות.

    העיתון שלכם נראה יותר ויותר כמו פשקוויל מהמאה הקודמת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים