שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נערכים לסיום הסגר, רוצים לחדש לימודים"
פרופ' אש
פרויקטור הקורונה התייחס להתפשטות המוטציות בישראל, וגילה כי עקב המצב נבחנת השלמה של החיסונים: "ממליצים לעטות מסכות ולשמור על מרחק גם בין שני מחוסנים"
תגיות:
נחמן אש | צילום: לע"מ
נחמן אש |
צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים, זאת על רקע העלייה במקדם ההדבקה ונוכח העלייה במקדם ההדבקה בחברה הכללית, שעבר היום את ה-1 ועומד כעת על 1.01, דבר המעיד על כך שהמגפה עברה ממגמת בלימה למגמת התפשטות. מקדם ההדבקה הכללי עלה גם הוא ועומד על 0.96. במקביל, גם גרף ממוצע הנדבקים היומי משקף את הבלימה במגמת הירידה בנתוני התחלואה.

"אנחנו רוצים מאוד לחדש את הלימודים מתוך הבנה של החשיבות", הוסיף. "בוחנים בימים אלה את המתווה המדויק ומקווה שנמצא את האיזון בין הצורך להמשיך את הלימודים גם במקומות אדומים ויחד עם זאת לשמור על בריאות התלמידים. אנחנו נערכים לפתוח את המשק ומערכת החינוך בזהירות. כרגע חשוב לנו לראות את מספר החולים קשה יורד כדי להוריד את העומס בבתי החולים. פחות נסתכל על המאומתים. כל עוד המספר הזה יורד ולא עולה, נוכל להמשיך בפתיחת המשק".

"מבחינת המוטציות", אמר פרופ' אש, "אנחנו מעריכים שהמוטציה הבריטית נמצאת עד כ-70% ממספר הבדיקות החיוביות מדי יום. בסך הכול התפוצה שלה היא גבוהה. הערכה שלנו על פי המספרים שמצאנו שיש כ-80 מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית. יכול להיות שיש נוספים. אנחנו פועלים לאתר אותה גם בחוזרים מחו"ל וגם בקרב אלה שאובחנו בארץ. התחלנו בתהליך של מיפוי של מדגם סטטיסטי של הבדיקות בארץ, אני מקווה שנשלים אותו במהלך השבוע הבא. המיפוי יוכל להצביע על שכיחות המוטציות האלה בישראל בצורה יותר מדויקת".

פרופ' אש התייחס גם לפתיחת תעדוף החיסונים, והבהיר כי המאמץ הראשון במעלה נותר לחסן את כל אוכלוסיות הסיכון. "אנחנו עדיין רוצים להגיע לכל אוכלוסיית הסיכון, יש לנו 450 אלף אנשים מעל גיל 50 שצריכים להתחסן, אני לא חושב שמיצינו את מקסימום המאמצים לחסן את האוכלוסייה הזו ולכן אני חושב שצריך להמשיך להתאמץ לחסן אותם". לדבריו, "לאחר שנמצה את הניסיונות האלה ויגיעו מספיק חיסונים נוכל לפתוח את התעדוף".

"יכול להיות שבעתיד תידרש מנה נוספת של חיסון, כזה שיהיה מעודכן למוטציות". בשלב זה, הבהיר, אופצייה של חיסון שלישי עדיין לא קיימת, אולם בשל המצב – במשרד הבריאות אכן "בוחנים את האפשרות הזו". אש הודה כי באשר לשאלה האם החיסון מונע הדבקה והעברה של הנגיף אין מספיק ידע, ולכן, "אנחנו עדיין ממליצים לעטות מסכות ולשמור על מרחק גם בין שני מחוסנים – ובמיוחד בין אנשים שטרם התחסנו, כמו למשל בפגישה בין הנכדים לסבים והסבתות".

"השמיים ישארו סגורים לעוד שבוע, ולהערכתי גם בתקופה הקרובה עד שנאסוף מידע על יעילות החיסונים נגד המוטציות השונות ועד שנסגור תהליך לקליטת המגיעים לארץ במלוניות או בבית ונוכל לעקוב אחריהם באמצעים אלקטרוניים", הבהיר. "אנחנו רוצים שהתהליך הזה יהיה שלם. אין לי הערכת זמן מתי תהיה פתיחת השמיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים