שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נערכים לסערה – כל מה שצריך לדעת
משטרה, מד"א וחשמל
היערכות משטרת ישראל לקראת מזג האויר הסוער והמלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך. טרקטורוני חירום ייחודים של מגן דוד אדום נפרסו ברחבי הארץ
כוחות משטרה בשלג, ארכיון | צילום: משטרת ישראל

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, בין התאריכים 16-18/02/21 (ימים שלישי עד חמישי) צפוי להגיע לאזורינו מזג אויר לא שיגרתי, סוער, כולל שלג באזורים הגבוהים. החל מיום שלישי יורגשו רוחות עזות, סופות רעמים ומשקעים ברחבי הארץ.

השלג צפוי לרדת משעות הלילה של יום שלישי ולהתחזק ביום רביעי, בעיקר בצפון הארץ, בירושלים ובפסגות במרכז. במערכת זו, צפוי מזג אוויר גשום וסוער עם משקעים משמעותיים, ולכן ייתכנו הצפות ושיטפונות במוקדים שונים ברחבי הארץ, קרה ורוחות חזקות שיובילו לגלים גבוהים וסכנה לרחצה בים.

לצפייה במפת מזג האוויר בזמן אמת – הקליקו כאן >>>

משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ ובצירים הראשיים בפרט, הכל במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש, זאת במטרה להציל חיים ולאתר נעדרים.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית – יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

הערכות המשטרה כוללת גם תאומים והכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

להלן הנחיות לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער:
🔹מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

🔹הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.

🔹רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

🔹 מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:
🔹יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

🔹יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

🔹כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

🔹 יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

🔹יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

🔹יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

🔹יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

🔹שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

🔹 הקפידו על תדלוק הרכב והיערכותם מזון ושתיה, תרופות ומטען לטלפון הנייד לצורך שהות ממושכת ברכב.

🔹 בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

טרקטורוני חירום ייחודים של מגן דוד אדום נפרסו ברחבי הארץ

כחלק מהערכות מגן דוד אדום למזג האוויר הצפוי לפקוד את ישראל בימים הקרובים, הכשיר הארגון עשרות נהגי אמבולנס ופראמדיקים להפעלת 14 טרקטורונים חדשים, אשר מצטרפים בימים אלו למצבת הכלים המיוחדים של מד"א הכוללים עשרות אמבולנסים 4X4 וג'יפבולנסים ייחודים.
 
בעת שגרה, הטרקטורונים פזורים בערי חוף ובסמוך ליערות – במטרה לסייע, לטפל ולחלץ נפגעים וחולים בשטחים אלו. כעת, כחלק מהערכות הארגון למזג האוויר ולשלג הצפוי לרדת בפסגות הרי הצפון, המרכז וירושלים, בוצעו השתלמויות נהיגה מיוחדת לצוותי הטרקטורונים – אשר הוצבו לצורך תגבור בירושלים, צפת, בית גאן, שמשית ומסעדה.
 
במסגרת ההשתלמות, הוכשרו הצוותים – הנהגים, החובשים והפרמדיקים בנושאי בטיחות, נהיגה בשטח משתנה והפעלת הטרקטורון בעת שינוע פצועים. ההשתלמות התקיימה במטרה להכשיר את הצוותים לפעול בצורה המקצועית, המהירה והבטוחה ביותר שניתן – גם בעת חירום ובתנאי שטח ומזג אוויר קיצוני.
 
"הטרקטורונים המיוחדים הותאמו ואובזרו במיוחד עבור צרכי מד"א באורות אדומים, סירנה וציוד מיוחד אליו מתחברת האלונקה ומיועדים לפעול בתנאי שטח מורכבים ותנאי עבירות קשים" מסביר אלי בן שמחון, האחראי יחידת האופנועים והטרקטורונים במד"א
 
מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום ערוך ומוכן למזג האוויר הצפוי לפקוד את המדינה בימים הקרובים. בתקופה האחרונה הרחבנו באופן משמעותי את הכלים המיוחדים וביצענו הכשרות נרחבות לצוותים, על מנת לטפל במקרי חירום בכל תנאי השטח – בעיקר במזג אוויר סוער. אנו מאחלים המשך חורף בריא ומוגן".

לצפייה במפת מזג האוויר בזמן אמת – הקליקו כאן >>>

חברת החשמל ערוכה למזג האוויר הסוער

לאור התחזית למזג אוויר סוער, כולל רוחות חזקות בעוצמה של 110 קמ"ש היערמות שלג בירושלים, בהרי הגליל והנגב,חברת החשמל נערכת בהתאם. החברה תגברה את המענה במוקד שירות הלקוחות 103. תוגברו צוותי שטח. בוטלו עבודות יזומות. קודמו דיזל גנרטורים וציוד כבד לאזור גוש עציון,אריאל,קצרין וצפת. מתן מענה באמצעי התקשורת הדיגיטליים, כולל אתר האינטרנט, דף הפייסבוק והטוויטר של החברה

בחברת החשמל שבים ומדגישים כי אין מצב של אפס פגיעות ברשת החשמל וכי החברה ערוכה לטפל בכל מצב. חברת החשמל תפעל לתיקון נזקים והחזרת אספקה סדירה מהר ככל שניתן, יחד עם זאת חשוב לציין, כי לעיתים, בשל אופי הפגיעה ברשת או הנגישות למקום, משך הטיפול עשוי להימשך שעות. 

הציבור מתבקש לחזק ולקבע או להרחיק מהגגות אביזרים אשר עשויים להתעופף ולפגוע ברשת החשמל. יש לדווח על חוטים קרועים או מפגעים ברשת. ניתן לדווח על מפגעי בטיחות באפליקציה, אתר האינטרנט, פייסבוק ומוקד שירות הלקוחות 103.

בחברה שבים וקוראים לציבור להקפיד על כללי בטיחות מצילי חיים:

אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות ולדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי או בעמוד הפייסבוק של החברה.

חשמל ומים = סכנת חיים. יש להתרחק ממתקני חשמל בעת הצפות, להימנע משימוש במעלית ולהישמע לתמרורים בהעדר רמזורים.

הציבור מתבקש להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים שעלולים להתנתק ולפגוע ברשת החשמל.

טיפים חיוניים שיעזרו לכם להתכונן:

  1. הכינו סוללות גיבוי למכשירים מצילי חיים וסוללות טעונות לתאורת חירום ולטלפונים ניידים.
  2. בדקו שאמצעי החימום בבית תקינים וראויים לשימוש יעיל.
  3. הקפידו על חלונות ודלתות סגורים, כולל החריצים שבין החלון והדלת למשקוף ולסף, כדי למנוע כניסת קור הביתה.
  4. חממו רק את החלל שבו אתם שוהים. הימנעו מחימום הבית כולו אם אין בכך צורך.

לצפייה במפת מזג האוויר בזמן אמת – הקליקו כאן >>>

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים