שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נפגעי פעולות איבה חגגו בת ובר מצווה בבית הנשיא
50 חתני שמחה
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום, כ-50 בנות ובני מצווה נפגעי פעולות האיבה באירוע חגיגי בבית הנשיא
נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג | צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו היום, כ-50 בנות ובני מצווה נפגעי פעולות האיבה באירוע חגיגי בבית הנשיא. השתתפו בטקס שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אייבי מוזס ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגל. את חגיגות בר ובת המצווה מקיים ארגון נפגעי פעולות האיבה עבור הילדים מזה 19 שנה.

הנשיא פתח את דבריו ואמר: "בחייו של כל אחת ואחד מאיתנו ישנם רגעים משמעותיים, כאלו שיכולים לשנות מסלול, כאלו שיכולים גם לעצב זהות. בת ובר מצווה הם רגע כזה בדיוק – רגע של הצטרפות לקהילה, רגע שבו עוברים מילדות לבגרות, רגע של לקיחת אחריות ובעיקר – רגע שבו כוחה של המשפחה בא לידי ביטוי,"

הנשיא הוסיף ופנה לחוגגים ואמר: "לכם, לכל אחת ואחד מכם היה עוד רגע אחד כזה. רגע מצלק, בו המסלול השתנה בפתאומיות, ומבלי שביקשתם נכנסתם לעולם עם כאב – שלכם ושל האהובים והאהובות לכם, עולם עם רגעי קושי ואתגר בלתי פוסקים, אך לא פחות מכך – עולם של גילוי כוחות ותעצומות נפש. וממש כמו השיקום שעברתם ועודכם עוברים בגבורה של ממש, ושעברו בני משפחתכם, כך גם השלב בהתבגרות, שבו אתם נמצאים עכשיו, הוא תהליך."

בסוף דבריו הודה הנשיא לפעילי הארגון ואמר: "אני מבקש לנצל את ההזדמנות הזו ולהודות לעובדות ועובדי הארגון לנפגעי פעולות איבה בראשות אייבי מוזס היקר, על עבודתם החשובה בליווי, בעזרה ובבניית הקהילה המשותפת שלכם; לביטוח לאומי בראשותך המנכ"ל מאיר שפיגלר, על התמיכה והליווי שבלעדיהם אי אפשר; ולמשפחות שלכם שמעוררות בכולנו השראה ומעניקות לנו כוח ועוצמה. ובעיקר אני רוצה לברך אתכם בסימן טוב ומזל טוב, ולהודות לכם שאפשרתם לי לקחת חלק בשמחתכם. אני מאחל לכם להמשיך, לגדול ולהתפתח בבריאות ובשמחה, ולדעת שכולנו איתכם וגאים בכם עד מאד. מזל טוב!"

באוגוסט 2018 שיחק יאיר בגן המשחקים בעיר שדרות שבה הוא מתגורר כאשר רקטה שוגרה למקום. יאיר חווה טראומה קשה והוכר כנפגע פעולות האיבה. יאיר שיתף באירוע ואמר: "מאז אותו מקרה חיי השתנו, מילד רגיל שרוצה לצאת ולשחק היום אני חושש לצאת החוצה ומבלה את מרבית זמני בבית. רעשים דומים מלחיצים ומפחידים אותי שהכול יחזור בחזרה. משמעות גיל בר ובת המצווה זה להצטרף ולהיות עוד חוליה בשרשרת המדהימה הזו שנקראת עם ישראל. הטרור לא ינצח אותנו והאירוע הזה הוא ביטוי לעוצמה של הכוחות שלנו להתמודד עם החרדה והפחד."

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן: "אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו על ההזמנה לאירוע המרגש הזה, אני מאוד שמח להיות פה היום עם כלות וחתני בר המצווה  ומשפחותיהם ברגע המשמעותי הזה בחיים שלהם, אני מוצא חובה נעימה לברך את אתכם כלות וחתנים, בחיים מלאי עשייה אושר וכמובן הגשמה עצמית."

יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה אייבי מוזס: "אדוני נשיא המדינה, בימים אלו בהם גל טרור נוסף מכה באזרחי המדינה, האירוע כאן בבית הנשיא ושמחת ילדי בר ובת המצווה הם העדות לניצחון עם ישראל את הטרור. בקשתי היחידה שמדינת ישראל תדע לחבק ולתמוך במשפחות השכולות והפצועים, גם כשהכותרות מתחלפות, כי מי כמוני יודע שפצעי הטרור לא מגלידים לעולם."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים