שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "נפרוש מהמו"מ אם לא יהיה מיקוח רציונלי"
איראן מאיימת
נציגי איראן והמעצמות ישובו למדינותיהם להתייעצויות על שיחות הגרעין. רוחאני: "אם האמריקאים יתנהגו בצורה הוגנת – נוכל להשיג תוצאות תוך זמן קצר"
טילים של צבא איראן. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

היום (שלישי) הסתיים סבב נוסף של שיחות הגרעין המתקיימות בווינה בין איראן לבין ששת המעצמות בראשות ארצות הברית. סוכם כי כעת יחזרו הנציגים להתייעצויות במדינותיהם. נשיא איראן חסן רוחאני התייחס לשיחות ואמר כי "השיחות התקדמו בכ-70-60%".

הנשיא רוחאני הוסיף: "אם האמריקאים יתנהגו בצורה הוגנת – נוכל להשיג תוצאות תוך זמן קצר". הוא הבהיר גם כי איראן "לא ממהרת לשום מקום במו"מ. העמדה שלנו בשיחות בווינה חזקה יותר מבעבר".

השליח הרוסי לשיחות הגרעין המכהן גם כשגריר רוסיה בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מיכאיל אוליאנוב, הודיע כי המגעים הופסקו לצורך התייעצויות וכי המשא ומתן בווינה בין איראן למעצמות יחודש בשבוע הבא. "הוחלט לקחת הפסקה כדי לאפשר למשלחות לעשות שיעורי בית ולהתייעץ", צייץ אוליאנוב בחשבון הטוויטר שלו.

האיחוד האירופי מסר כי הצדדים שלוקחים חלק במשא ומתן על הסכם הגרעין בווינה הביעו פעם נוספת נכונות להמשיך במאמץ הדיפלומטי המשותף שלהם, וימשיכו לשוחח בשבוע הבא.

סגן שר החוץ האיראני שמייצג את טהרן בשיחות, עבאס ארקצ'י, אמר גם הוא שחלה התקדמות במשא ומתן בווינה. כלי התקשורת באיראן דיווחו כי ארקצ'י ציין שההתקדמות הושגה "למרות הקשיים והאתגרים הקיימים". למרות זאת, סגן שר החוץ הזהיר כי "טהראן תפסיק את השיחות בכל פעם שהתהליך יוביל לדרישות לא הגיוניות, לבזבוז זמן ולמיקוח לא רציונלי".

ראש צוות המו"מ של האיחוד האירופי לשיחות הגרעין בווינה, אנריקה מורה, אמר: "הושגה התקדמות בשבועיים האחרונים אבל צריך עוד לעשות הרבה עבודה. החלטנו להקים קבוצת עבודה נוספת שתחליט על הסדר בו יוסרו הסנקציות ויבוצעו הצעדים האיראנים לחזרה ליישום הסכם הגרעין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים