שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נפעל להחריג את הדתיים מקיצוץ המעונות"
אורבך מודה
ח"כ אשר: "כשאנחנו היינו בקואליציה לא חשבנו מעולם לתעדף את לומדי התורה החרדים על פני לומדי התורה מהציונות הדתית". בוסו: "קורא לייצר אפליה בין דם לדם"
תגיות:
ניר אורבך | צילום: אתר הכנסת

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך מימינה מאשר בראיון ל'סרוגים' שהוא פועל להחריד את אברכי הציונות הדתית מהגזירת המעונות של איווט ליברמן: "אני איש ציונות דתית אני מנסה לדאוג לציונות הדתית. הייתי רוצה שהדברים היו בהידברות ולא בצורה של הנחתות, ברגע שיש קיצוץ אני אשמח להוציא כמה שיותר אנשים מהקיצוץ, אם אפשר להחריג את הציונות הדתית אז נעשה את זה – אני איש הציונות הדתית, זה הציבור ששלח אותי לכנסת ולו אני דואג"

ח"כ יעקב אשר הגיב לדברי אורבך: "כשאנחנו היינו בקואליציה לא חשבנו מעולם לתעדף את לומדי התורה החרדים על פני לומדי התורה מהציונות הדתית. התורה היא אותה תורה, לומדיה יקרים כולם וילדיהם זכאים לאותן הטבות בדיוק. ידידי ניר אורבך, חזור בך מרעיון האפליה. דין ילדי אברכים לומדי תורה עם כיפה סרוגה או שחורה – חד הוא".

ח"כ אוריאל בוסו תקף את אורבך: "במדינת ישראל מגיע ח"כ שקורא לייצר אפליה בין דם לדם ובין ילד לילד, עד היכן תימשך השנאה הזאת, האובססיביות, בכדי להחזיר את הכבוד האבוד שכנראה לא יחזור לעולם לאנשי ימינה, ששברו שמאלה ורוצים את הגיבוי של הציונות הדתית שגם הם מתנערים מהבריונות הזאת".

בוסו אמר בראיון לגדסי ב'קול חי' כי "כל יום הממשלה מחפשת לפגוע בציבור החרדי. רק היום אורבך הודה שהם יפעלו להחריג את הציונות הדתית מגזירת המעונות. הם רוצים שמעדניה בצד אחד תהיה כשרה – וצד שני לא. עם ישראל קיים אלפי שנים לפני כהנא, וימשיך להתקיים גם אחריו".

ממפלגת נעם נמסר: "חבר הכנסת אורבך, לא נשלחתם על ידי הציונות הדתית אלא גנבתם את קולותיהם של ציבור דתי וימני והלכתם להקים ממשלת שמאל אנטי-יהודית. אל תתהדר בנוצות של שליח הציבור הדתי. נמשיך לפעול ללא לאות להפיל את ממשלת הפגיעה ביהדות הזאת, ולדאוג לכלל הציבור בישראל – חרדי, ציוני דתי וכללי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים