שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » נפצע בפיגוע בבריסל והוכה באשדוד
פירות ההסתה
אמש שוב הוכה באשדוד חרדי, והפעם אברך שנפצע בפיגוע בבריסל לפני כחמש שנים. התקיפה הצטרפה לשורה של מקרי תקיפה שאירועו בעיר בשבוע האחרון כנגד בעלי חזות חרדית
תקיפת חרדי. אילוסטרציה | צילום: שלומי טריכטר

תגובה מהירה של השוטרים בעיר אשדוד, הובילה אמש (שלישי) למעצרו של חשוד שעפ"י החשד במהלך הימים האחרונים, תקף באופן אקראי אזרחים בעיר בעלי חזות חרדית. משטרת ישראל פתחה במהלך הימים האחרונים בחקירה, בעקבות דיווחים שהתקבלו אודות אדם שתוקף באופן אקראי אזרחים בעיר אשדוד, כאשר כולם בעלי חזות חרדית.

התושבים החרדים של אשדוד חיו באימה מאז סוף השבוע האחרון שבעלי חזות חרדית הותקפו פעם אחר פעם על ידי בריון לא-חרדי, שהסתובב בשכונה, עקב אחרי חרדים ותקף אותם באלימות ובאכזריות. הריטואל הזה חזר על עצמו לא מעט פעמים במהלך הימים האחרונים כשעל פי הידוע, המקרה הראשון היה ביום שישי האחרון, כשאברך חרדי הותקף אחרי הקניות לשבת, ברחוב הלל בעיר.

אמש חזר התוקף לשכונות החרדיות ותקף חרדי ברובע ג' בעיר. עשרות תושבים התקהלו באמצע הלילה, הזמינו משטרה וניסו ללכוד את התוקף שהספיק לברוח. אחרי פעילות מוצלחת של השוטרים – התוקף נלכד ונלקח למעצר.

המשטרה עדכנה הבוקר: במהלך פעילות מבצעית שנערכה הלילה בעיר, סמוך לחצות התקבל דיווח דומה במוקד המשטרה על תקיפה ברובע ג', אליו מיד הגיבו השוטרים שהיו בפעילות באזור, ותוך זמן קצר איתרו את החשוד (שנות ה 20, אשדוד) במעשה ועצרו אותו לחקירה. החשוד נחקר בתחנת המשטרה, ובהמשך יובא לדיון בעניינו בבית המשפט.

ח"כ ישראל אייכלר פנה במכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה למצות את הדין עם הפורעים, ולמנוע את ההתרחבות התופעה. "בשבוע האחרון" כותב ח"כ אייכלר "בימי חמישי, שישי שבת וראשון הותקפו באשדוד אנשים חרדיים על ידי בריון פורע שהתנפל בזעם מלא שנאה והכניס אגרופים ללא שום דין ודברים או ריב מוקדם. מדובר בעוברים ושבים שלא היה להם איתו דבר וחצי דבר, מלבד זהותם החרדית הבולטת".

"במקרה אחד שהתרחש אמש בשעות הלילה, הוכה צעיר חרדי שנפגע אנושות בפיגוע בבריסל במרץ 2016 ועבר תהליך שיקומי ארוך. התוקף שאל אותו 'מה השעה?' ומיד אחר כך היכה אותו בחמת זעם בפניו ובראשו, הפיל אותו ארצה, וגרם לו להתעלף במקום".

"האירועים המדאיגים התרחשו במקומות שונים בעיר: ברובע ג', ברובע ז' וברובע ח'. לשמחתנו התברר שככל הנראה מדובר באותו בריון שטרח וחיפש קרבנות בשכונות החרדיות, ולא בהתארגנות של פורעים מוסתים המושפעים מההסתה שחווה הציבור החרדי בתקופת הקורונה".

ח"כ אייכלר מציין כי "למרות שמדובר בפשע שנאה, המשטרה לא מיהרה ללכוד את החשוד. תושבי העיר נאלצו להתארגן עצמאית ולהציב מארבים כדי ללכוד את הפורע. כל אירוע אלימות הוא מגונה ודורש התערבות משטרתית, על אחת כמה וכמה אירוע של פשע שנאה שעלול להפוך לתופעה בה הותר מגזר שלם על רקע אנטישמי, פי שקורה כעת בירושלים".

"אבקשך לפעול מיידית, להכין את משטרת אשדוד לטפל בחומרה בכל גילוי של פשע שנאה בטרם תתרחב התופעה, ולמצות את הדין עם האשמים בכל חומרת החוק", סיים ח"כ אייכלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים