שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המשטרה פתחה בחקירה נגד 'אל אקצא'
ממשיכים בחשיפות
כאמור בהמשך לפרסום הגישה תנועת אם תרצו יחד עם ארגון לך ירושלים תלונה במשטרה. בהמשך לכך פעלה ח"כ אורית סטרוק מול שר הבט"פ בדרישה לפתוח בחקירה
טרקטור באתר בניה | צילום: By Maksim Safaniuk, שאטרסטוק

ביום חמישי האחרון, הודיע שר הבט"פ עמר בר לב לח"כ סטרוק במענה לשאילתא שהגישה, כי נפתחה חקירה במשטרה כנגד 'עמותת אל אקצא לפיתוח נכסי ההקדש האסלאמי'. את התלונה במשטרה הגישו תנועת 'אם תרצו' וארגון 'לך ירושלים'. כך נחשף לראשונה בווינט.

לדברי השר במכתב: "נפתח תיק חקירה. בשל רגישות הנושא וחשיבותו, הוחלט כי התיק יועבר להמשך טיפול יחידת ההונאה המחוזית במחוז מרכז. בתיק מבוצעות פעולות חקירה. זהותם של חלק מהמעורבים ידועה למשטרה. בשלב זה, החקירה עודנה בעיצומה".

תחילת הפרשיה לפני חודשים כאשר חשפו ארגון 'לך ירושלים' ואגף המחקר בערבית של תנועת 'אם תרצו' כיצד עמותת 'אל אקצא לפיתוח נכסי ההקדש האסלאמי' מנהלת קמפיין לגיוס תרומות למימון קנסות של עברייני בנייה.

בפוסט שפִרסם בחודש יוני השייח' ספואת פריג', מקורבו של מנסור עבאס יו"ר רע"מ וסגן יו"ר הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, נכתב כי יש צורך "לתרום לכיסוי הקנס הכספי שהטיל בית המשפט הישראלי. כדי למנוע עקירה של ארבע משפחות מירושלים", והוסיף קריאה להיות "שותף ליציבות של אחיך הירושלמים בבתיהם ותחזקת את איתנותם".

בתחילת חודש אוגוסט הודיעה העמותה באופן פומבי על גיוס מוצלח ראשוני של 50 אלף שקלים שכבר הועברו לאותם עברייני בנייה כדי שישלמו את הקנסות.

כאמור בהמשך לפרסום הגישה תנועת אם תרצו יחד עם ארגון לך ירושלים תלונה במשטרה. בהמשך לכך פעלה ח"כ אורית סטרוק מול שר הבט"פ בדרישה לפתוח בחקירה, ובמענה לשאילתא השיב השר בסוף השבוע כי נפתחה חקירה.

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטורק: "עמותת אל אקצא של התנועה האיסלאמית מתגלה כעמותה עבריינית, שמעודדת עבריינות. יש להסיר את האיפול והעירפול מעל העמותה המסוכנת הזו. אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה למנות מפרק לעמותה, ולחברי הקואליציה לפקוח סוף סוף את עיניהם העצומות בחוזקה ולהבין מי הם השותפים שלהם".

מארגון 'לך ירושלים' ואגף המחקר בערבית של תנועת אם תרצו נמסר: "מודים לח"כ סטרוק על נחישותה ופעילותה בנושא. לא ייתכן שהתנועה האסלאמית תתייחס לחוק כאל המלצה, תצפצף עליו ותהפוך את הבנייה הבלתי חוקית לסיבה לתרומת כספים. שוב מוכח שהמשענת של נפתלי בנט בקואליציה הינה קנה רצוץ. מצופה משר הבט"פ להשלים את החקירה ולהעניש את המעורבים בהתאם לחוק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים