שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נפתח ב'ירוקות וצהובות' את החינוך"
נתניהו מבטיח
רה"מ עדכן כי מערכת החינוך תיפתח "בזהירות" בהתאם לתוכנית הרמזור, שתשלב גם את נתוני התחלואה וגם את שיעור המתחסנים. נתניהו יכנס בשעה 19:30 דיון המשך
כיתה | צילום: GUNDAM_Ai, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) להחלטה לעקב את פיתחת הלימודים ואמר כי "אנחנו תחת התקפה של המוטציה הבריטית שפועלת במהירות, כמעט 100% מהנדבקים, זה פוגע בצעירים ובילדים. אנחנו צריכים לפתוח, אך התוכנית השתנתה והיא חייבת להשתנות".

"בימים הקרובים, נפתח בזהירות את מערכת החינוך ביישובים ירוקים וצהובים בלבד", הודיע ראש הממשלה. "את כל השאר, נפתח בהדרגה על ידי הנהגת רמזור משולב – גם של תחלואה וגם של שיעור החיסונים". רק בהמשך, לדבריו, ייפתחו מקומות המסחר ומוסדות התרבות.

"יש לנו מיליוני חיסונים ואנחנו רצים קדימה לחסן את האוכלוסיה", פירט על תוכניותיו לחלץ את ישראל מהמשבר. "אנחנו מוציאים דרכון ירוק שמאפשר לנו לפתוח בשלבים. אם לא נפעל כך, נקבל אסונות שמקבלים במדינות אחרות – ואני לא רוצה אלפי מתים נוספים".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר מוקדם יותר כי "‏רק אתמול שמע גנץ את כל המומחים בממשלה, גם המומחים שלו, שאנו חייבים פתיחה שקולה וזהירה ביציאה מהסגר. לכן דחו את ההחלטות. עכשיו אני שוב שומע שגנץ חזר לניהול הפוליטי ורוצה לפתוח לפתוח לפתוח… גנץ מוביל לתמותה ותחלואה גבוהה. לא ניתן לו" .

כחול לבן מסרו בתגובה למתקפה של קיש על גנץ: "כנראה שהיית עסוק בעוד ריאיון או פאנל ולא בישיבות בהן גנץ הוביל את הדיון לשימוש ב'תו ירוק' ליציאה חכמה ואחראית מהסגר. אם אתה צריך עוד תיקוני עובדות, תייג אותנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בשעה 19:30 דיון המשך בנושא הקורונה, בהשתתפות ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, שרת התיירות אורית פרקש הכהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירי משרד הבריאות.

מוקדם יותר נמסר כי בתום התייעצות שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון, שר הבריאות, שר החינוך ומומחי משרד הבריאות בעניין התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה, הוחלט בהסכמה שמערכת החינוך לא תפתח מחר (ג') וכי ההתייעצויות בנושא יימשכו.

שר החינוך יואב גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "תלמידים, הורים ומורים – אני ער וקשוב לקשיים בפניהם אתם ניצבים במהלך הסגר. אנו פועלים על מנת להחזיר את התלמידים לבתי הספר, אבל הבריאות קודמת לכל. הקפידו על ההנחיות וצאו להתחסן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים