שיתוף
תגובות
חדשות » נפתלי בנט: איפשרו לחיזבאללה להתחמש
יוצא למתקפה
ראש הממשלה בנט: "כשנתניהו היה ראש הממשלה, הוא ביקש מהאופוזיציה להימנע מהכינוס המיותר". הליכוד בתגובה: 0 החלטות, 0 הצלחות ו-0 הישגים
ראש הממשלה אמש ביציע | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

בעקבות הישיבה והנאום אמש בדיון 40 החתימות ביציע המבודדים במשכן הכנסת, עת נאלץ ראש הממשלה להגיע למשכן, פתח הבוקר ראש הממשלה בסדרת ראיונות לכלי התקשורת בה תקף את התנהלות האופוזיציה והעומד בראשה בנימין נתניהו.

במהלך ראיון לדב גיל-הר בתכנית הבוקר הזה בכאן התייחס ראש הממשלה בנט לסערה סביב סירוב האופוזיציה להתקזז עם חברי כנסת מבודדים: "באתי לכנסת, מכיוון שנתניהו גרר אותי לכנסת, למרות שהוא יודע שהייתי במגע עם מאומתת אומיקרון. למרות שהוא יודע שזה יכול להדביק עוד עובדים בכנסת, עוד חברי כנסת".

בהמשך אמר כי הוא מסרב לוותר על הצבעות: "אנחנו חייבים לקיים מדינה. אי אפשר כל פעם שיש גל קורונה לסגור את המדינה. אני יכול להגיד לך מה הייתי מצפה. מה שהייתי מצפה זה להתנהגות ממלכתית. כשנתניהו היה ראש הממשלה, הוא ביקש מהאופוזיציה להימנע מהכינוס המיותר של נאומי ארבעים חתימות, שהוא סמלי בעיקרון – והאופוזיציה נענתה".

 עוד הוסיף ואמר כי "לצערי נתניהו לא מגלה את אותה ממלכתיות שגילה בזמנו לפיד – והידבקויות יהיו באחריותו, באמת הפצרנו בו – למה לעשות את זה, למה, אתה עלול לגרום להדבקה. אתה כופה עלי לבוא. בכלל, אני חושב שהאופוזיציה הזאת איבדה כל זכר של ממלכתיות. דוגמה אחרונה היא שנתניהו רץ עם סרטונים באנגלית בתקשורת הבין-לאומית ותוקף את הממשלה, את המדינה שלנו".

עוד אמר על נתניהו: "אני מצפה שלא יסתובב בתקשורת זרה או בסרטונים באנגלית, שפונים לעולם, ויתחיל לכנות את ישראל איראן, צפון קוריאה. אבל שהוא יעשה את מה שהוא עושה, אני יכול להגיד מה שאנחנו עושים. לקחנו מדינה שהייתה בסחרור בין בחירות רביעיות, לחמישיות, לשישיות, לשביעיות, בשיתוק מוחלט, בלי תקציב, והעלינו את ישראל על פסים מאוד טובים".

ראש הממשלה התייחס גם לאיום האיראני ולריאיון מפקד חיל האוויר בו אמר כי ביכולתו להשמיד את מתקני הגרעין של איראן: "אני מאוד מעריך את מפקד חייל האוויר הנכנס ואת מפקדי צה"ל בכלל. אני מציע לכולנו לעמוד בכלל של אמור מעט ועשה הרבה".

בהמשך אמר: "אנחנו בנינו אסטרטגיה מאוד רובוסטית להתמודדות מול הסכנה האיראנית, לא רק הגרעינית אלא גם מול העובדה שאיראן הקיפה את ישראל במשך 30 שנה במעין טבעת של רקטות, ובעשור האחרון איפשרו לחיזבאללה להתחמש במעל ל-100 אלף רקטות. אנחנו צריכים את העסק הזה לגלגל אחורה, אין להם מה לחפש פה. במקביל אנחנו צריכים למנוע מאיראן להגיע או לפרוץ לנשק גרעיני לצמיתות".

"חד משמעית, אנחנו לא צד להסכם בווינה אם הוא יקרה", אמר בנט. "תראה, אני יכול להגיד לך שיש לנו מערכת יחסים טובה מאוד עם הממשל האמריקני האמריקאים עונים בלי בעיה – זה היה פייק ניוז. אני חילצתי את ישראל ממקום שהיינו מה שנקרא 'פרטיזן'. היינו מדינה של מפלגה אחת, והחזרנו את ישראל למפלגה שנתמכת על ידי הדמוקרטים והרפובליקאים. משאמרתי את זה, לא תמיד אנחנו מסכימים עם המדיניות של ארצות הברית ולפעמים יש מחלוקת".

בנט נשאל גם בנוגע לפינוי הישיבה בחומש, לעומת אי פינויו של הכפר הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר: "קודם כל אני משתתף בצערה של משפחת דימנטמן. לגבי הישיבה – הישיבה פונתה מספר פעמים במשך השנים, נדמה לי בפעם האחרונה בממשלת נתניהו-סמוטריץ' כשהייתי באופוזיציה. אני לא זוכר שסמוטריץ' עשה מזה עניין, אבל הישיבה עכשיו לא פונתה. "אני נמצא בדיאלוג גם עם שר הביטחון, שאני חושב שהוא עושה עבודה חשובה מאוד בהרגעת השטח, ואני מכאן קורא לכולם לקרר ולהרגיע. על ח'אן אל אחמר אמר: "אנחנו כרגע גם בתחום הזה פועלים בצורה שקטה מנסים לגבש איזשהו מהלך".

במהלך הראיון התייחס ראש הממשלה גם לנושא האומיקרון ואמר כי "האומיקרון שונה מכל מה שהכרנו", אמר בנט בריאיון. "הוא מדבק מאוד, רואים בעולם שהוא שובר את כל השיאים, כמעט בכל המקומות, ולכן הרבה מאוד אנשים ידבקו". על כך הוסיף: "יש נטייה כרגע להרגיש 'אווירת סוף קורס', אבל אנחנו לא, עדיין מסוכן". בתוך כך קרא: "מבקש ומצפה מהורים שכמו שהגנו על עצמם שיגנו על הילדים, החיסונים הם בטוחים – כבר מיליוני ילדים אמריקנים התחסנו בחיסון שני, זה בטוח וזה עובד".

כשנשאל האם כשל ביעדו לחסן 80 אלף איש ביום, אמר רה"מ: "אני אסביר משהו. הציבור, כל עוד הכול טוב בחוץ אז הוא לוקח את הזמן. ההחלטה שקיבלתי, של לסגור את שמי ישראל לכניסת זרים, הביאה לנו ארבעה שבועות של יתרון על שאר העולם, אפילו חמישה שבועות. בעוד שאירופה עכשיו בשיא הגל וסגרים".

בנט דחה על הסף את האפשרות להטלת סנקציות על אי התחסנות: "אני לא מאמין בלהטיל קנסות על אנשים שלא התחסנו". אך הוסיף: "מציגים לי קו שאומר שמי שמחוסן, גם אם הוא ייחשף למגע כזה או אחר – יוכל להמשיך לתפקד. מי שלא מחוסן – אנחנו לא נרצה שייחשף, כי הוא מסכן את עצמו. לכן, אני ממליץ לכל מי שרוצה המשך פעילות שגרתית בעסק, בעבודה, בלימודים, פשוט לגשת להתחסן".

על האפשרות של סגר אמר בנט: "המטרה שלי מתחילת המגפה זה להימנע ככל האפשר מסגרים, חטפתי לא מעט ביקורת בגל הדלתא. אמרו לי שהעובדה שאני לא מטיל מגבלות רוחביות זו שגיאה ועמדתי בלחץ הזה. אני לא פוחד לעשות את מה שנכון. פה אני לא יודע מה יילד יום. אנחנו בכל מקרה נהיה במצב מאוד מאתגר מבחינת יכולת הספיקה של בתי החולים, בנט סירב להגיד במדויק האם סגר נמצא על השולחן: "אני רק שם אל מול עיניי מצפן של מקסימום בריאות ומקסימום כלכלה. מקומות עבודה, עסקים קטנים שנפגעו כל כך קשה בגלים הקודמים, ונעשה מה שנכון. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, כי זה באמת מסובך".

מהליכוד נמסר בתגובה לראיונות של בנט: באפס מאמץ ובאפס החלטות: בנט ממשיך ״לפרשן״ בענייני קורונה במקום לקבל החלטות – גם להציל חיים וגם לתת סיוע כלכלי לעסקים ולאזרחים – כפי שאנחנו עשינו. בנט קיבל מנתניהו מדינה נקייה מקורונה שדורגה במקום ה-5 בעולם והיום הוא הצליח לדרדר אותנו למקום ה-21. הוא מזגזג בכל נושא חיוני בקורונה ונכשל כישלון חרוץ במבצע חיסון הילדים. בנט ממשיך ״להכיל מתים״, לסכן חיים ולפגוע כלכלית בעסקים ובאזרחים – עם 0 החלטות, 0 הצלחות ו-0 הישגים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים