שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » נפתלי רוזנברג עושה עליה ויקבל את השליטה
דרמה באל על
איל ההון החרדי נחת אתמול בישראל וינסה רוזנברג לגבש תוכנית הבראה לאל-על. מקורביו ל'בחזית': "למרות ההצלחה העצומה, קני נותר נאמן לשיפור השירות לציבור"
נפתלי (קני) רוזנברג ברקע מטוס אל על | צילום: Centers Health Care, ChameleonsEye, שאטרסטוק

קני (נפתלי) רוזנברג נחת אתמול בנתב"ג, מצויד באישור בריאותי מתאים, כשלצידו פוסעת פמליה מכובדת של מנהלים בכירים בתאגיד בתי האבות הרפואיים שבבעלותו הבלעדית. צוות הטיסה, אגב, כלל לא היה מודע כי בעלי אל-על המיועד, נמנה על נוסעי הטיסה המסחרית מניו-יורק לת"א, הראשונה בתום הסגר.  

רוזנברג, מיליונר חרדי סימפטי ונעים הליכות, חתם על מספר מסמכים והצטייד בתעודת זהות ישראלית חדשה. בבת אחת, הפך לאזרח ישראלי מהשורה. עתה, יוכל לזכות בהיתר שליטה חוקי באל-על, בהתאם לחוק הישראלי המחייב החזקה בחברות תעופה, באמצעות נתין ישראלי בלבד.  

מניות השליטה באל-על (43%), נרכשו בספטמבר אשתקד בלמעלה מ-100 מיליון דולר ארה"ב, והן מוחזקות בשלב זה בידי אליהו (אלי) זכריה רוזנברג, בנו של קני רוזנברג ואברך כולל צנוע המתגורר בירושלים.

אגב, בניגוד לדיווחים שונים, אלי רוזנברג בן ה-26, קיבל היתר שליטה סופי באל-על, מ-3 שרים ממונים ומיו"ר רשות החברות הממשלתיות. מדובר בהיתר הכרחי, עקב החזקת המדינה במניית זהב מטעמי ביטחון.

ניסיון למנוע מרוזנברג הבן להחזיק בשליטה, מהלך שנולד ביוזמת בעלי השליטה הקודמים, לא צלח ואף לא חייב פניה לערכאה משפטית.     

בשלב זה, מתגורר רוזנברג האב בסוויטה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, מרחק נסיעה של 15 דקות מדירת משפחת הבן ברמת אשכול.

בוגר ישיבה יוניברסיטי וקולומביה

הפגישה הראשונה של רוזנברג, מתוכננת עם עמיקם בן צבי, מבכירי היועצים בשוק ההון ומי שמנהל את המגעים מול משרדי האוצר והתחבורה. הנושא המרכזי שידון בין השניים, הוא הודעת משרד האוצר אתמול (שני), על עיכוב נוסף בהעברת חבילת הסיוע וערבות המדינה לאל-על, הפעם בטענה "לבחינת מתווה חלופי".   

קני רוזנברג, מי שמחזיק כיום בכ-40 בתי אבות רפואיים ורווחיים ביותר ב-5 מדינות בארה"ב – מתואר בכל מקום כאיש עם חזון ובעל ראייה קהילתית-אנושית, לא רק עסקית. השאלה היא, האם הוא מודע לכך כי המאבק הדתי בישראל, גולש לעיתים גם לניסיונות לדחיקת אנשי עסקים חרדים.

"למרות ההצלחה האישית העצומה, קני נותר נאמן לשורש השראתו העסקית. מיצוב מרכזי הבריאות הפרטיים בארה"ב, בחזית השירות הציבורי הרחב. אם אל על תשכיל להעניק שירות מוקפד ומעולה, לא רק במחלקות העסקים, החברה המיתולוגית הזו תעלה על פסים רווחיים", אומרים מקורביו.

"המרכזים הבריאותיים שיסד רוזנברג, לפני יותר מ-20 שנה, החדירו לענף משהו חדש. המיקוד של העסק הזה הוא לא רק טיפול סיעודי איכותי. אלא שימוש במגוון דרכים רפואיות אפשריות. הוא באמת שם את ידיו, במקום בו נמצא ליבו. בנשמתו הוא נותר איש הצלה נלהב ומסור, זה שמוקפץ ב-2 לפנות בוקר לטובת עוד קשישה ערירית".

רכש את בית האבות בו הועסק  

רוזנברג הוא בוגר ישיבה יוניברסיטי במגמת פסיכולוגיה ובעל תואר שני מהאוניברסיטה היוקרתית קולומביה (מינהל רפואי). במהלך לימודיו, מצא את עבודתו כאח רפואי בבית אבות וותיק בברונקס ובתום 3 שנים, רכש את המקום שהתמודד בחוסר הצלחה עם גירעונות כספיים.

בהמשך, פיתח את רשת בתי האבות הרפואיים, לתאגיד מקצועי ביותר, המפעיל תוכניות רפואיות חדשניות ומספק שירותי רפואה משלימים, כמו טיפולים רפואיים ביתיים, ניהול טיפולים מרחוק ושירותי אמבולנס פרטיים, מהגדולים במדינה.    

במזכר קצר שכתב רוזנברג לא מכבר ואשר הגיע לידי 'בחזית', מספר קני כי האמין מגיל צעיר מאוד, כי על בני הקהילה החרדית כולה, מוטלת אחריות לשפר את הרווחה של משפחות לומדי התורה, באמצעות עשיית עסקים.

לדבריו, ככל שנוכחותו בקהילה הרפואית בארה"ב, הלכה וגדלה, חש כי עליו לגלם את החזון הפרקטי הזה, לטובת אחיו היהודים. "בכל קומפלקס רפואי חדש, יזם רוזנברג שיפוץ מאסיבי ביותר, שלא היה מקובל באותם ימים".

"הוא דאג במיוחד לסביבה בהירה, מחייכת ואף שמחה. הוא רכש טכנולוגיות מתקדמות והפעיל שיטות טיפול והדרכה חדשניות", מספר באמצעות הרשת, איש עסקים המקורב לרוזנברג.   

לדבריו, רוזנברג הבין, כי אף קומפלקס בריאותי חשוב, "לא יוגדר כמושלם, בלא צוות מדהים. מאז הקמת החברה ועד היום, הוא מתעקש רק על הטוב ביותר ובמיוחד בנושאי כוח אדם. האמת היא, שרוזנברג מתייחס למרכזים שלו, כאל גרעינים קהילתיים פורחים ומאפשר לבני המשפחות ולחברים של הדיירים, קבלת שירותים מורחבים ככל האפשר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים