שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נציבת שב"ס לסוהרים: "אמשיך להוביל אתכם"
לא תתפטר
רב גונדר קטי פרי מבקשת לחזק ולתמוך בצוותי שירות בתי הסוהר, כאשר היא קוראת להם להכיל "ביטויי אכזבה וביקורת, ולהימנע מתגובות קיצוניות"
שב"ס

נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי כתבה מכתב לצוותי שירות בתי הסוהר בעקבות המקרה החמור של בריחת האסירים הביטחוניים, בו היא מבקשת לחזקם ולתמוך בהם, כאשר היא קוראת להם להכיל "ביטויי אכזבה וביקורת, ולהימנע מתגובות קיצוניות".

תוכן המכתב:

"סוהרים וקצינים, סגל שירות בתי הסוהר. בערבו של חג, שישה אסירים ביטחוניים מביס"ר גלבוע, ברחו באמצעות מנהרה שבחלקה נחפרה מתוך חדר המקלחת שבתאם אל מעבר לחומה. אזרח שחלף במקום ראה דמויות הרצות בשעת לילה מכיוון מתקן הכליאה, ודיווח למשטרת ישראל על תנועה חשודה בהיקף בית הסוהר. לאחר קבלת דיווח על ידי משטרת ישראל, בוצעה ספירה והתגלה חוסר של ששת האסירים האמורים.

מדובר באסירים ביטחוניים שחלקם שפוטים למאסרי עולם, מחציתם בעלי סיכון גבוה לבריחה, חמישה מתוכם משתייכים לג'יהאד ואחד לפת"ח, וכולם תושבי העיר ג'נין. כידוע, עד כה טרם נמצאו על ידי כוחות הביטחון.

האירוע חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו שמירת האסירים במשמרות בטוחה. אין ספק, כי – הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו.

חשוב לי להדגיש, כי אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק עם כלל כוחות הביטחון והדרג המדיני. מדובר באירוע מבצעי לאומי מתגלגל, אשר טרם בא על סיומו, ואנו פועלים ללא לאות על מנת לסייע למציאת האסירים מחוץ, ולמגר את אירועי הפרות הסדר בפנים הארגון.

כאן המקום להודות לכלל החיילים, השוטרים והמתנדבים אשר נמצאים בשטח ועושים לילות כימים במצוד אחר המחבלים. אני מודעת לתחושות ולרגשות הקשים המלווים כל אחד ואחת מכם, ולהתמודדות עם מעגלים חברתיים ומשפחתיים בשיגרת יומכם. כסוהרים, עלינו לנהוג בממלכתיות, בשיקול דעת ובאיפוק, לדעת להכיל ביטויי אכזבה וביקורת, ולהימנע מתגובות קיצוניות.

חשוב שתדעו, כי מרגע קרות האירוע, הארגון מנהל שגרת חירום רצופה, הכוללת חיתוכי מצב וקבלת החלטות בקבועי זמן מידיים למענה למגוון התרחישים באופן מושכל, נחוש ומקצועי. לא נסתרת מעיני עשייתכם, המפקדים והסוהרים בארגון כולו, מאוחדים ברצון וביכולת לאפשר לארגון לעמוד באתגר הגדול והמשמעותי. ערכי הארגון באים לידי ביטוי, ומהווים את השלד המוסרי עליו אנו פועלים. אני רואה דוגמא אישית של מפקדים המשדרים בכל שרשרת הפיקוד יושרה ומחויבות להגיע לכל אשר ניתן לשפר ולגעת בכל הנקודות בהן אנו מחויבים לעשות שינוי.

אנו עובדים במערכת ביטחונית, אשר טומנת בחובה סיכונים מעין אלה. משבר בארגון חזק כמו שירות בתי הסוהר גורם לו להשתפר ולנוע קדימה. שב"ס ארגון המתמודד עם בני אדם מהמסוכנים שיש בעולם, ומעשיהם בעבר העידו על כך, אשר העיקרון המנחה את יומם הוא שאין להם מה להפסיד. נמשיך לייצג נאמנה את הדרך שלנו, ולעשות הכל על מנת למלא את יעודנו בנחישות, במקצועיות ואחריות.

נהיה גאים במה שטוב, ונשפר את הנדרש. אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את מדינת ישראל ואזרחיה.
בברכת שנה טובה, קטי פרי, רב גונדר נציבת בתי הסוהר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים