שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נציגי איראן וארה"ב ישתתפו בוועידה בווינה
בשבוע הבא
נציגים של איראן, סין, צרפת, גרמניה ובריטניה יוועדו בבירת אוסטריה כדי לנסות לגבש נוסחה לחזרה להסכם הגרעין. בכיר באו"ם: "ייתכן מו"מ עקיף עם המשלחת האמריקאית"
הגרעין האיראני | צילום: Inspired By Maps, שאטרסטוק

בשבוע הבא בווינה תתקיים פגישה של נציגי איראן והמעצמות, במטרה לנסות ולגבש נוסחה לחזרה להסכם הגרעין – כך הודיע היום (שישי) האיחוד האירופי. לפי הודעת האיחוד האירופי, הצדדים ישאפו לגבש בפגישה את רשימת הצעדים שתעשה ארצות הברית כדי להסיר סנקציות מעל איראן ואת רשימת הצעדים שאיראן תעשה כדי לחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין.

בהודעת האיחוד האירופי נמסר כי נציגים אמריקנים ישתתפו בפגישה, אך לא יקיימו פגישות ישירות עם מקביליהם מטהראן – אלא רק כחלק מדיון בין נציגי כל המעצמות. ואולם, באיראן הכחישו זאת. סגן שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, אמר כי ארצות הברית לא תיקח חלק באף ישיבה בה תשתתף איראן בווינה בשבוע הבא.

מוקדם יותר היום נערך כינוס וירטואלי שבו דנו איראן והמעצמות על החזרת ארה"ב להסכם. שליח רוסיה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מיכאיל אוליינוב, אמר לאחר הכינוס הווירטואלי היום כי "הדברים הולכים בדרך הנכונה, אבל היא לא תהיה קלה ותדרוש מאמצים".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף כתב בטוויטר כי בתום המפגש הווירטואלי סוכם על חידוש השיחות פנים-אל-פנים. "המטרה: לסכם במהירות על הסרת העיצומים והצעדים הגרעיניים, שלאחריהם איראן תפסיק את צעדי התיקון שלה", כתב. הוא גם ציין: "בלי פגישות ארה"ב-איראן. לא נחוץ".

לפניו אמר סגן שר החוץ של איראן, עבאס ארקצ'י, כי "איראן תשהה את צעדיה ברגע שהסנקציות יוסרו". לדבריו, חזרת ארה"ב להסכם הגרעין לא מצריכה שיחות. ארקצ'י הוסיף כי השיחה בין רוסיה, סין, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיראן הייתה "כנה אך רצינית".

שר החוץ הגרמני הייקו מאס בירך על היוזמה לחדש את השיחות בין הצדדים, והדגיש שהסכם הגרעין "יהווה יתרון לביטחון של כל האזור, ואת הבסיס הטוב ביותר לשיחות על נושאים אחרים שחשובים ליציבות במזרח התיכון", אך הבהיר: "אין לנו זמן לבזבז".

בכיר באו"ם סיפר ל'רויטרס' כי משלחת אמריקאית תהיה בווינה ביום שלישי, בזמן השיחות בין איראן למעצמות, וציין כי המשלחת "צריכה להיות מוכנה למו"מ עקיף", אך הדגיש כי לא יתקיימו שיחות ישירות בין ארה"ב ואיראן.

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה, אמר בהצהרה לתקשורת בוושינגטון: "אנחנו כמובן מברכים על המהלך, כי מדובר בצעד חיובי. ברור לנו כבר שבועות שאנחנו מוכנים לחזור לעמידה בהתחייבויות הסכם הגרעין עם איראן, אם איראן תפעל באותה דרך", ציין. הוא הוסיף כי וושינגטון מוכנה לעשות זאת באמצעות "סדרה של צעדים הדדיים ראשוניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים