שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » נציגי ארה"ב וסין התעמתו במפגש מדיני
עוד פיצוץ עם ביידן
מפגש בכירים ראשון ומתוח בין נציגי ממשל ביידן לנציגי סין. בלינקן: "בייג'ינג מאיימת על הסדר העולמי". נציג סין: "שחורים נטבחים בארה"ב, ארה"ב לא תטיף"
בלינקן ושר החוץ הסיני | צילום: Ron Przysucha/ Public Domain

בכירים אמריקנים וסינים נפגשו הלילה (בין חמישי לשישי) בעיר אנקורג', במדינת אלסקה שבארצות הברית, בפגישה שהפכה למתוחה כבר בתחילתה. מדובר בפעם הראשונה שנציגי שתי המדינות נפגשים בעידן ממשל ביידן, כחלק מסבב פגישות שיימשכו יומיים.

בנאום הפתיחה, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מתח ביקורת על פעולותיה של סין: "אנחנו נדון בדאגה שלנו מפעולותיה של סין, בהן בשינג'יאנג, הונג קונג וטייוואן, מתקפות סייבר על ארצות הברית וכפייה כלכלית על בעלות בריתנו", אמר בלינקן לנציגים הסינים. "כל אחת מהפעולות אלה מאיימות על הסדר העולמי".

הנציג הסיני הבכיר יאנג ג'ייצ'י, המשמש כאחראי על מדיניות החוץ במפלגה הקומוניסטית הסינית, הגיב: "אנו מאמינים כי חשוב שארצות הברית תשנה את תדמיתה ותפסיק לקדם את הדמוקרטיה שלה בשאר העולם. ארה"ב אינה מייצגת את העולם, היא מייצגת רק את ממשלת ארה"ב".

"אפרו-אמריקנים נטבחים ברחבי ארה"ב", המשיך הנציג הסיני לתקוף, "זכויות האדם שם נמצאות בנקודת שפל". לדבריו, "ארה"ב צריכה להתעסק בעניינים שלה, סין מתנגדת נחרצות להתערבות בענייניה הפנימיים. לאמריקנים רבים יש מעט אמון בדמוקרטיה שם, בעוד שעל פי סקרי דעת קהל – מנהיגי סין זוכים לתמיכה רחבה של העם הסיני".

הנאומים, שנמשכים בדרך כלל דקות ספורות במעמדים מסוג זה, ארכו יותר משעה, והצדדים לא הצליחו להסכים על הזמן בו יעזבו העיתונאים את החדר. הדיפלומט הסיני הבכיר נאם במשך 15 דקות, והבהיר כי שינג'יאנג, הונג קונג וטייוואן הן חלק בלתי נפרד מסין. "ארצות הברית משתמשת בכוחה הצבאי והכלכלי בשביל לשפוט ולדכא מדינות אחרות", אמר.

שר החוץ הסיני הוסיף כי העובדה שארצות הברית הכריזה על סנקציות חדשות לפני הגעתם "אינה מהווה קבלת פנים ראויה". הוא הבהיר כי "ארצות הברית צריכה להפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של סין". היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית, ג'ייק סאליבן, השיב כי מדינתו אינה מחפשת עימות עם סין, אך כי היא "תעמוד על עקרונותיה עבור אזרחינו וחברינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים