שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נציג איחוד הצלה: "מד"א מנע להגיע לילד שנחנק"
בועדת הבריאות
מנהל המוקד הארצי של איחוד הצלה: "כוננים דופקים בדלתות בכתובת בשביל לחפש את המקרה כי מד"א לא רוצים לתת להם את המיקום המדויק. בושה וחרפה"
אמבולנסים | צילום: דוברות איחוד הצלה ומד"א

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה הבוקר (ד') לעסוק בנושא איחוד מוקדי החירום הרפואיים במענה לקריאות עזרה ראשונה.

נציגת מבקר המדינה בוועדה: "משרד הבריאות לא עדכן את היעדים של זמני ההגעה לחולים והם עדיין מעודכנים ל-1990. המשרד לא קידם את הסדרת הפעילות של האמבולנסים הפרטיים בישראל ולא השלים את הטמעת יישומון מד"א אצל כונני איחוד הצלה". מוסיפה: "מהביקורת שלנו עלה כי מד"א חרג מהיעד של הגעה מהירה של אמבולנסים למקרים".

חובש איחוד הצלה בדיון בוועדת הבריאות: "מד"א לא רצו לתת לי את המיקום של פעוט שאיבד את ההכרה בביתו שבסמוך למקום מגורי".

מנהל אגף המבצעים באיחוד הצלה, מושיקו מוסקוביץ: "אם מד"א גוף לאומי שיתנהג כמו גוף לאומי. מד"א לא מזיז מטוש לפני שהוא מקבל כסף. ישבו איתנו משפחה שהילד שלה נחנק ובזמן זה כונן איחוד הצלה היה מתחת לבניין. לא ייתכן שכוננים לא יקבלו את המקרים בגלל מונופול – זה לא מידע פרטי. מוסקוביץ אמר את הדברים בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת שעוסקת כעת בנושא איחוד מוקדי החירום הרפואיים במענה לקריאות עזרה ראשונה".

יהודה פחימה חובש איחוד הצלה בוועדה מספר כי היה מתחת לביתו של פעוט שנחנק ולא קיבל את כתובתו של המטופל ממד"א: "מד"א לא רצו לתת לי את המיקום של פעוט שאיבד את ההכרה בביתו שבסמוך למקום מגורי. יצאתי לסרוק ברחוב ופגשתי כונן של מד"א שהגיע עם רכב ולא יכל להתקדם לכתובת כי הכביש היה חסום. והוא שאל אותי איפה זה רש"י 40 והסברתי לו איפה זה ונסעתי מיידית עם אופני החירום של איחוד הצלה והגעתי לכתובת אך למרבה הצער עבר הרבה זמן". החובש פחימה הוסיף: "זה מתסכל מאוד כי יכולתי להגיע לילד בתוך פחות מדקה וחצי. כשהתקבלה הקריאה הייתי שני בניינים מהמקום".

כזכור, אביו של הפעוט הופיע בדיון קודם בנושא בפני הוועדה וסיפר כי בנו נחנק וקיבל טיפול לאחר דקות. דבר שלדברי האב גרם לו נזק רפואי בלתי הפיך.

זוהר אלי מנהל מוקד הכוננים של מד"א לשעבר ומנהל המוקד הארצי של איחוד הצלה בוועדת הבריאות אמר כי "מעל 3,000 כוננים של איחוד הצלה (מתוך 6,200) לא מחוברים לאפליקציית הכוננים הלאומית כפי שחייב משרד הבריאות – כי מד"א לא מוכנים לחבר אותם. אנחנו מתחננים למד"א שיתנו לנו מידע. כוננים דופקים בדלתות בכתובת בשביל לחפש את המקרה כי מד"א לא רוצים לתת להם את המיקום המדויק. בושה וחרפה. אני מכיר את הנתונים מקרוב – אי אפשר לשקר אותי. אלי הוסיף כי עד שנת 2018 שימש מנהל מוקד הכוננים של מגן דוד אדום".

דנה, עובדת מד"א עלתה בעילום שם בזום בוועדת הבריאות של הכנסת: "נציג מד"א, רונן באשרי, אמר שהמערכת מזהה את כולם ולאחר מכן מוזנקים הכוננים. אבל מוזנקים רק הכוננים של מד"א. מד"א מנהלת את האפליקציה ומחליטה מי מקבל את המידע ומי לא".

תגובת מד"א: "בניגוד לנטען על ידי נציגי איחוד הצלה, מד"א פועל בתיאום ועל פי נהלי משרד הבריאות. בהתאם לכך מוזנקים הכוננים הקרובים ביותר למקום האירוע באמצעות מערכת הזנקה אוטומטית. כל שמות הכוננים ופרטיהם שהועברו על ידי משרד הבריאות חוברו למערכת ההזנקה. עד ליישום נוהל זה, פרטי הפונים למוקד היו חשופים לכל ונפגע חסיונם הרפואי.

גורמים שהצלת חיים כנראה לא בראש מעייניהם ממשיכים לבקש להפר את חסיונם של הפונים למוקד ואשר זקוקים לטיפול רפואי דחוף ופועלים לקבל את המידע שאסור להם. מד"א פועל כאמור אך ורק בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולא מעביר שום מידע על חולים או על פצועים או על נפגעים ללא אישורו.

הופעת אנשי איחוד הצלה בכנסת הייתה הפקה מביכה, מתוזמרת ומתוכננת והיא יישום חלק מתוכנית אסטרטגית שגובשה על ידם במטרה לפגוע במד"א ובפעילותו ותוך כדי הפרה בוטה של חסיון ושמירה על פרטיות הפונים.

מצער שאנשי איחוד הצלה עוסקים כל העת ברפש ובנסיון להשחיר את פניו של מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל. רק לפני מספר חודשים פסק בית המשפט המחוזי כנגד איחוד הצלה בשל טענות דומות נגד מד"א וחייב אותם בתשלום כבד בגין הוצאת דיבה ונראה כי כך יקרה גם בשנית"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים