שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נציג ישראלי יבקר את העצורים בטורקיה
התקבל אישור
שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "אנחנו מטפלים בשחרורם של בני הזוג בטורקיה מסביב לשעון ובדרגים הגבוהים ביותר"
דגלי ישראל וטורקיה | צילום: y FreshStock, שאטרסטוק

בעקבות פעילות דיפלומטית אינטנסיבית בימים האחרונים, התקבל היום אישור לביקור קונסולרי של נציגי ישראל אצל בני הזוג שעצורים בטורקיה נטלי ומורדי אוקנין. שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום המועד הקרוב ביותר לקיום הביקור.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "אנחנו מטפלים בשחרורם של בני הזוג בטורקיה מסביב לשעון ובדרגים הגבוהים ביותר. כל הדיבור התקשורתי בנושא רק גורם נזק. אני מבקש מכל השרים והח״כים וגם מהתקשורת: תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. שזו לא שירז, אלא הבת בת ה-20 שלכם בבית, עם אח בן 5 על הספקטרום. לא שווה בשביל כותרת לסכן אותם. תנו לנו לעבוד".

משרד החוץ מעדכן הבוקר כי ראש החטיבה הקונסולרית תצא היום לטורקיה לתגבור הצוות הדיפלומטי שם. גורם מדיני התייחס אתמול לפרשת העצורים בטורקיה: "משרד החוץ מפעיל צוות שמטפל בנושא". השבוע כזכור, בית המשפט בטורקיה האריך את מעצר הזוג בכ-20 ימים.

אמש, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, קיימו התייעצות בעניינם של הזוג נטלי ומורדי אוקנין, אשר שוהים כעת במעצר בטורקיה, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים. בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים