שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נקבע תאריך לבחירות לנשיאות המדינה
סוף עידן ריבלין
המעוניינים להתמודד על התפקיד צריכים להגיש את חתימותיהם של לפחות עשרה חברי כנסת. בין המתמודדים: שמעון שטרית, יהודה גליק ומיכאל בר־זוהר
טרקלין בית הנשיא | צילום: בית השלום

נשיאות הכנסת התכנסה היום (שני) וקבעה כי מועד הבחירות לנשיאות המדינה ייערכו ביום רביעי, כ"ב בסיוון התשפ"א, ה-2 ביוני השנה, קביעתה באה לאחר שקיבלה את הצעתו של יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין.

מדוברות הכנסת נמסר כי "נשיאות הכנסת, בראשות יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, התכנסה היום וקבעה את מועד הבחירות לנשיאות המדינה. הבחירות ייערכו ביום ד, כ״ב בסיון התשפ״א, 2 ביוני 2021. על המעוניינים להתמודד על התפקיד להגיש את חתימותיהם של לפחות עשרה חברי כנסת עד חצות של תאריך ה-19 במאי".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מסר אחרי הישיבה: "אני שמח כי היום אנו מתחילים רשמית את הליך בחירת נשיא המדינה. אני מקווה שבימים מורכבים אלה הנשיא שייבחר יהיה אדם המקובל על כל חלקי העם".

בשבוע שעבר הודיע יו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמיר פרץ שלא יתמודד על התפקיד. פרץ, ששמו עלה כאחד מהמתמודדים במשך תקופה ארוכה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי שלא להתמודד על התפקיד. כשאסיים את הכהונה הנוכחית ארצה לפנות לאפיקים חדשים ולהקדיש יותר זמן למשפחתי הקרובה".

עד כה הודיעו על כוונתם להתמודד לתפקיד השר לשעבר פרופ' שמעון שטרית, חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, פרופ' מיכאל בר־זוהר ויזם האנרגיה יוסף אברמוביץ'. ייתכן אף כי יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, יודיע על הצטרפות למירוץ. שמות נוספים שהועלו בהקשר של הבחירות לנשיאות הם של כלת פרס ישראל מרים פרץ, והזמר יהורם גאון.

המועמד לנשיאות, פרופסור שמעון שטרית, מסר: "בעת הזו צריך נשיא שיאחד את עם ישראל, השסוע והמפולג. אני, שעשיתי את כל הדרך מילד קטן שנולד במרוקו וגדל בשכונת עולים ובמעברה בטבריה וצמח לצמרת האקדמית המשפטית הכלכלית והפוליטית – פרופ' למשפטים, חבר כנסת ושר בממשלות ישראל וממלא מקום ראש העיר ירושלים – אוכל בהחלט להיות מקובל על כלל הציבורים במדינה ולפעול למען מדינה מאוחדת יותר ומחוברת יותר".

המועמד הנוסף לנשיאות, מיכאל בר-זהר, אמר: "הכרזה על מועד הבחירות לנשיאות ביום ירושלים היא לא מקרית. ירושלים היא המגדלור של כל הדתות היושבות בארץ הזו, ומוסד הנשיאות הוא המגדלור של הדמוקרטיה. תפקידו כאבן יצוק בחברה הישראלית. באם אבחר, נשמר את הטוב שעשו הנשיאים פרס וריבלין, ובתוך כך ניצוק תוכן נוסף, חדש ושונה לתוכו. נפעל לאחות את הקרע עם יהדות התפוצות, נפעל לקידום תכניות חינוך לחיזוק אוכלוסיות מוחלשות ולתואר ראשון לכל חייל ועוד. בית הנשיא יהיה מקום בו אכנס אליו את הקהילות השונות ואייצר בו חיבורים והבנות בין חלקי החברה הישראלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים